Gå til innhold

Ferrari-maskiner med AMD-dobbelkjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg kan nevne spesifikasjonene på 5000-modellen:

CPU: AMD Turion64 X2 TL-60 (2,0 GHz, 2 x 512 kB L2)

Minne: 2048MB DDR2-667 (2x 1024MB)

Harddisk: 120GB eller 160GB (TOSHIBA MK1234GSX, SATA 150, 5400 rpm, 8 MB cache

DVD: Super Multi DL (PIONEER DVD-RW DVR-K06RS) eller HD DVD

Skjerm: 15,4" TFT, glare type WSXGA+ (1680 x 1050)

Skjermkort: ATI Mobility Radeon X1600, 256 MB

Modem: 56k

Nettverk: 10/100/1000, Wi-Fi b/g

Lydkort: ATI SB450 - High Definition Audio

Programvare: Windows XP Professional SP2

Porter: 3x audio IN/OUT, 1x Bluetooth, 1x VGA, 1x IEEE 1394 FireWire, 1x IrDA, 1x Modem, 1x PCMCIA, 1x ExpressCard 34, 1x SPDIF, 1x S-Video out, 4x USB 2.0, 1x video out, 1x card reader (MS,MS pro,MMC,SD,xD), 1x HDMI(?)

Kilde: her og den tidligere artikkelen.

 

Edit: Batteri: 7800 mAh (det var vel 4400mAh på Ferrari 4000-serien?)

 

mer

 

Selv har jeg veldig lyst til å kjøpe en slik. Er det utgaven med HD DVD som skal koste 20.000 kr?

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Syns det er synd at de insisterer på å ha middelmådige skjermkort i disse. Hvorfor ikke bruke et Go7900/Go7900GTX eller i det minste et X1800 Mobility?

6482883[/snapback]

Du betaler såpass for merke og utsende....

Så da hadde nok maskinen vært dyrer også

6482893[/snapback]

På Ferrarien er det ikke mye for merket og utseendet. Se for eksempel på Acer TravelMate 8204WLMi. Ganske tilsvarende og cirka samme pris. Denne har også samme type kabinett som Ferrarien, nemlig i karbonfiber, noe som skal være langt mer slitesterkt en vanlige plastkabinett.
Lenke til kommentar
Syns det er synd at de insisterer på å ha middelmådige skjermkort i disse. Hvorfor ikke bruke et Go7900/Go7900GTX eller i det minste et X1800 Mobility?

6482883[/snapback]

Det er vel for å ha god batteritid og en forholdsvis kjølig pc på 2,86kg. X1600 duger til en god del.

6482892[/snapback]

 

For all del. X1600 er ikke elendig. Jeg syns likevel at om man betaler 20k for en laptop så kan man forvente ekstremt mye. Syns ikke man får det her. Men den er pen.. ingen tvil om det.. :)

Lenke til kommentar
Syns det er synd at de insisterer på å ha middelmådige skjermkort i disse. Hvorfor ikke bruke et Go7900/Go7900GTX eller i det minste et X1800 Mobility?

6482883[/snapback]

Det er vel for å ha god batteritid og en forholdsvis kjølig pc på 2,86kg. X1600 duger til en god del.

6482892[/snapback]

 

For all del. X1600 er ikke elendig. Jeg syns likevel at om man betaler 20k for en laptop så kan man forvente ekstremt mye. Syns ikke man får det her. Men den er pen.. ingen tvil om det.. :)

6482935[/snapback]

Om du vil ha en veldig god spillepc så kan du kjøpe Dell XPS eller lignende, om du vil dra rundt på en tung pc med kort batteritid. Det er nok bra for nettverksparty og lignende, men ikke for skolebruk.

 

Ferrarien har dårligere spillytelse, men er solid bygget(karbonfiber), forholdsvis lett, bra batteritid, bra oppløsning, mye minne, bra cpu, stor harddisk og forholdsvis bra skjermkort. (selvsagt relativt) Om du stiller dette som krav så er det kun Ferrarien og TravelMate 8204WLMi som oppfyller kravene. :)

 

Edit: oivind_dahle: Les det over og se hva som er viktigest for deg.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Den har et fint yttere, men hvor lenge vil det holde seg slik?

Jeg tenker da på når man slenger den rundt som mange (inkusive meg) gjør med sine bærbare :)

 

 

En annen ting jeg luerer på er hvordan fargegjengivelsen er på en slik skjerm?

 

 

+ for HDMI utgang. Men kunne kuttet ut VGA utgangen, samt at modem ikke hører hjemme i noe slikt!

 

de skal liksom bygge det heftigste av det heftigste, men allikvel bommer de og havner på et kompromiss :(

Lenke til kommentar

Helt korrekt, denne betaler man mere for maskinvare og ikke merke og utseende. Se på Lamorghini bærbare fra Asus, Acer Ferrari slår den med glans til samme pris.

 

Jeg har selv en Acer TravelMate 8103 WLMi og er enda storfornøyd med kjøpet jeg har gjort! Acer leverer varer av ekstrem høy kvalitet, kanksje de er de beste til å lage bærbare PC'er?

 

Efikkan: Jeg synes du skal kjøpe denne. Utrolig bra spesifikasjoner og utseende er av ypperste klasse :) !

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Har veldig gode erfaringer med Acer maskiner og det er nesten garantert at min neste maskin blir en fra dem. Ferrari'en ser jo helt lekker ut men er enig at de kunne satt inn et bedre skjermkort selvom det holder til det meste.

 

Har selv en Amilo M1420 som jeg er strålende fornøyd med så jeg bytter nok ikke enda men dama lunkter på laptop og da kan det tenkes at jeg kjøper ny og hun får min.

Lenke til kommentar
Den ser bra ut denne pcen, men 20000 er litt vel mye synest eg.

Du betaler altfor mye for det Ferrari merket.

 

Og skulle eg ut med so mye penger so ville eg minst hatt ein 17 tommer widescreen skjerm;)

6484807[/snapback]

Det er nettopp det du ikke gjør! :)

Samme konkurent er nettopp Acer TravelMate 8204 WLMi til samme pris, og det er ingen Ferrari PC.

 

På denne bærbare betaler du mer for spesifikasjoner enn merke. Når det gjelder skjerm; En bærbar blir ikke en bærbar når skjermen blir på 17'' og går over 3.50kg.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Den ser bra ut denne pcen, men 20000 er litt vel mye synest eg.

Du betaler altfor mye for det Ferrari merket.

 

Og skulle eg ut med so mye penger so ville eg minst hatt ein 17 tommer widescreen skjerm;)

6484807[/snapback]

Det er nettopp det du ikke gjør! :)

Samme konkurent er nettopp Acer TravelMate 8204 WLMi til samme pris, og det er ingen Ferrari PC.

 

På denne bærbare betaler du mer for spesifikasjoner enn merke. Når det gjelder skjerm; En bærbar blir ikke en bærbar når skjermen blir på 17'' og går over 3.50kg.

6484848[/snapback]

Ja det er helt korrekt. En pc med 17" skjerm og GeForce 7900 er ikke bærbar, men slepbar og stiler i en helt annen klasse.

 

Se her at TravelMate 8200 ble helt annenledes mottatt selv om den gir mindre for pengene. Hadde den hett Ferrari så hadde den fått kritikk i stedet for ros.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
En annen ting jeg luerer på er hvordan fargegjengivelsen er på en slik skjerm?

Etter det jeg kan se, så sitter samme skjerm i min TravelMate 8103 WLMi. Fargegjengivelsen her er topp! Og ikke minst baklys og svartnivå. Film på denne bærbare er helt kurrant!

Lenke til kommentar

Pcen har også innebygd webkamera på 1,3 megapixels.

 

Okey

I stand corrected:)

 

 

Synes forøvrig  pcen var god eg. Du må hugse å poste review og masse bilder da vis du kjøper den Effikan :thumbup:

6484926[/snapback]

Så snart jeg har spart opp penger ja. Og om jeg kjøper den så skal jeg teste den grundig, og bilder skal det bli.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...