Gå til innhold

Kulturo: Ragnarock er avlyst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Bringer denne tråden til live igjen, for jeg lurer svært på om noen har fått igjen pengene sine eller hørt noe mer? Det siste jeg hørte fra festivalarrangøren var denne mailen fra november:

From: Bjørn Henrik Berger

Subject: Ragnarock

Date: Fri, November 3, 2006 19:28

To: [email protected]

 

Det har vært dårlig informasjon om hva som skjer med Ragnarock og med tilbakebetaling av billett penger.

 

Skal nå forsøke å fortelle litt om det som skjedde og hva som skjer videre. Det går rykter om at det er solgt mange tusen billetter og de ryktene kan jeg avkrefte med en gang.

 

Det ble solgt, ifølge siste liste fra Eurisco, billetter for kr. 445.720,-. Av dette fikk Ragnarock ut kr. 217.648,-. Resten av pengene er det Eurisco som satt på og dermed er gått med i dragsuget etter deres konkurs. Disse tall kan bekreftes av konkursboet, når det er gjort opp. Dessuten er det mange av disse billettene som ikke er hentet ut og dermed må trekkes ifra den sum på kr. 445.720,- Disse 217.648 kroner er blitt betalt for diverse annonseringer, husleie etc. Kort og godt betalt for drift av Ragnarock. Pluss at hele egenkapitalen på ca. 150.000 også er borte. Så dere er ikke alene om å ha tapt penger. Det er ikke tatt ut lønn av noen i Ragnarock. Det er Ragnarock og min intensjon å betale tilbake alle disse pengene. De skal bli tilbake betalt så snart det lar seg gjøre. Først er det snakk om hvor mye vi får av konkursboet. Det skal ifølge advokaten være ferdig før jul. Deretter vil Ragnarock/jeg forsøke å arrangere konserter, hvor hele overskuddet skal gå tilbake til Ragnarock`s kreditorer. Det er sikkert mange som sier da at "ikke fan" om jeg skal støtte en slik tulling/kjeltring eller alt annet som er kommet på mail. Og det må de få lov til å mene. Vi vil fort se om det er noe grunnlag til å arrangere noen konsert, hvis vi ikke selger billetter, så vil det ikke bli noen flere konserter.

 

Jeg håper at dette kan slutte i spekulasjoner om at det er underslått masse penger fra metal folket. Riktignok er denne summen stor, men overkommelig.

 

Første arrangementet som jeg er med på å arrangere er Sweden Rock Kick Off på Tut og Kjør i Oslo den 2. desember. Alt overskudd her går direkte tilbake til billettkjøpere fra Ragnarock. Det er utsendt en mail fra min mail adresse med info fra dette arrangement. Jeg hadde ikke gjort dette hvis ikke jeg hadde gode forsetter.

 

Vi som arrangerer dette har ingen ting med Sweden Rock Festival å gjøre, og har ingen innvirkning på deres drift. Vi får lov å arrangere dette og vi ser på det som en ære å promotere SRF, som er en av Europas beste hardrock/metal festivaler. Vi får ingen betaling av SRF.

 

Med vennlig hilsen BH

 

Både nettsiden til Ragnarock og mailadressen mailen kommer fra eksisterer ikke lenger. Punget ut 1000 kr for denne festivalen som jeg gjerne skulle hatt tilbake, men det ser tynt ut. Var en del aktivitet og diskusjon om anmeldelse i denne tråden på heavymetal.no i august i fjor. Kanskje vi skulle gjøre et forsøk på å samle billettkjøpere igjen om pengekravet?

Lenke til kommentar

Svindelen er i boks og saken er ute av verden. Ikke nok med at han lurte metal-Norge, men han fucka opp Sweden Rock Kickoffen også. Det var en god mengde med anmeldelser, men disse ble henlagt på grunn av at dette ikke ble priotert av politiet.

 

En ting er sikkert; alle bør merke seg navnet Bjørn Henrik Berger.

Fy faen, for et jævla rasshøl.

Endret av Glint
Lenke til kommentar
Svindelen er i boks og saken er ute av verden. Ikke nok med at han lurte metal-Norge, men han fucka opp Sweden Rock Kickoffen også. Det var en god mengde med anmeldelser, men disse ble henlagt på grunn av at dette ikke ble priotert av politiet.

 

En ting er sikkert; alle bør merke seg navnet Bjørn Henrik Berger.

Fy faen, for et jævla rasshøl.

8533343[/snapback]

 

Utrolig dritt. :( De 1000 kronene var delt på kjæresten min og meg, så jeg får bare leve med at 500 kr er tapt. Glad jeg ikke valgte full festivalbillett. Tenk på de som valgte fullpris, det er altså X antall ganger 1200 kr. Det er ikke smått. :(

 

Da har jeg iallefall fått meg en lærepenge. Kommer ikke til å kjøpe billetter til festivaler på forhånd med mindre det er et kjent navn som Norwegian Wood, Øyafestivalen, Masters of Rock, etc.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...