Gå til innhold

Athlon 64 X2 5200+ til høsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
65 nm-versjonene av disse prosessorene rapporteres å være klare for levering i løpet av 2. kvartal 2007.
AMD skal ha klart K8L til 1. kvartal 2007, eller har AMD utsatt K8L?

 

Om AMD ikke lansérer produkter på 65nm før til årsskiftet så er de sent ute.

 

Siden det var ingen spesifikasjoner i artikkelen så vil jeg gjette. Om AMD skal følge mønsteret så vil nok en X2 5200+ bli som en X2 5000+ med dobbel L2-cache. En X2 5400+ vil nok bli som en X2 5000+ med 200MHz høyere klokkefrekvens.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Burde ikke amd endre på den ratingen sin nå når conroe og merom senker clockehastigheten til intel?

6470679[/snapback]

 

De burde droppe den helt da de plutlselig yter dårligere per mhz enn intel. Det vil jo da være mer intresant for AMD å sammenligne mhz mot mhz (men la oss håpe de ikke er så slue).

Lenke til kommentar
Burde ikke amd endre på den ratingen sin nå når conroe og merom senker clockehastigheten til intel?

6470679[/snapback]

Egentlig ja, men det vil skape forvirring.

6470735[/snapback]

 

Hva med AMD Athlon "2X BTI+" (BTI=Better Than Intel)

 

også kan 2X byttes ut til 3X osv.. :roll:

 

kjekk rating syntes nå jeg, mye mindre forvirring :innocent:

 

Men da kan man kansje få seg en grei pc ved juletider da eller? eller vente til 1Q på releasen av noen andre prosessorer.

Lenke til kommentar
Burde ikke amd endre på den ratingen sin nå når conroe og merom senker clockehastigheten til intel?

6470679[/snapback]

Egentlig ja, men det vil skape forvirring.

6470735[/snapback]

 

Hva med AMD Athlon "2X BTI+" (BTI=Better Than Intel)

 

også kan 2X byttes ut til 3X osv.. :roll:

 

kjekk rating syntes nå jeg, mye mindre forvirring :innocent:

 

Men da kan man kansje få seg en grei pc ved juletider da eller? eller vente til 1Q på releasen av noen andre prosessorer.

6471227[/snapback]

Hehe.

 

Ja mot jul vil nok prisene være akseptable og det vil være klart hvilken som gir mest for pengene.

 

Men om du skal utsette og utsette kjøpet så blir det aldri. Det er alltid noe nytt å vente på vet du :)

Lenke til kommentar

Personlig så sitter jeg fortsatt på en Xp-M cpu klokket på 2300Ghz og har fortsatt ikke den store lysten til å oppgradere, ytelsen er fortsatt helt grei for min bruk og det er få spill som ikke går med god fps på min maskin, og jobmessig så er den faktisk helt i blinken.

 

Tipper at jeg selv oppgraderer rundt årskiftet eller mot sommeren 2007, da bør vi ha fått avklart hva vista trenger for å fungere optimalt samt nye generasjoner med skjermkort er ute og minneprisene er kanskje optimalt da!

Lenke til kommentar
Burde ikke amd endre på den ratingen sin nå når conroe og merom senker clockehastigheten til intel?

6470679[/snapback]

 

De burde droppe den helt da de plutlselig yter dårligere per mhz enn intel. Det vil jo da være mer intresant for AMD å sammenligne mhz mot mhz (men la oss håpe de ikke er så slue).

6471196[/snapback]

 

Som sagt, det er ikke en Intel vs AMD-rating. AMD har aldri sagt at den er det heller.

Lenke til kommentar
Personlig så sitter jeg fortsatt på en Xp-M cpu klokket på 2300Ghz og har fortsatt ikke den store lysten til å oppgradere, ytelsen er fortsatt helt grei for min bruk og det er få spill som ikke går med god fps på min maskin, og jobmessig så er den faktisk helt i blinken.

 

Tipper at jeg selv oppgraderer rundt årskiftet eller mot sommeren 2007, da bør vi ha fått avklart hva vista trenger for å fungere optimalt samt nye generasjoner med skjermkort er ute og minneprisene er kanskje optimalt da!

6471736[/snapback]

 

Høres fornuftig ut dette..

 

Personlig tok jeg nylig i bruk min eldre xp2500barton og jeg må si den kjører

jo alt helt greit selv med det vifteløse fx5200 kortet som jo er drittregt relativt.

 

Men alt går, bare ikke på max grafikk og 150 fps.

 

Forøvrig er jo det få spill man trenger mer enn 40-60fps stabilt.

Lenke til kommentar
Nå syns jeg AMD bør satse på en helt ny arkitektur snart, de kan jo ikke holde på med det samme i årsvis, men må stadig utvikle seg :yes:

6473390[/snapback]

K8L er en ny arkitektur, den skulle egentlig hete K9. Men så er det usikkert når den kommer. Er det noen gode roadmap ute og går?
Lenke til kommentar
Nå syns jeg AMD bør satse på en helt ny arkitektur snart, de kan jo ikke holde på med det samme i årsvis, men må stadig utvikle seg :yes:

6473390[/snapback]

K8L er en ny arkitektur, den skulle egentlig hete K9. Men så er det usikkert når den kommer. Er det noen gode roadmap ute og går?

6473914[/snapback]

AMD hopper over nummeret K9 og kaller den heller K8L. Dette er fordi "K9" blir kanin på engelsk, og dem vil ikke pressen skal begynne å spøke med ordet.

Lenke til kommentar
Dette er fordi "K9" blir kanin på engelsk, og dem  vil ikke pressen skal begynne å spøke med ordet.

6474890[/snapback]

Trodde det var hund jeg.. ;)

 

Canine:

"In common usage, a synonym for dog or an adjective meaning of or resembling a dog (for example, "canine companion" usually refers to a dog)."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...