Gå til innhold

Firefox 2.0 nærmer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hadde vært stilig om de hadde laget mulighet for å lagre fane-oppsett. Altså for eksempel egendefinérte knapper der jeg for eksempel kan få opp alle favorittkategoriene på forumet. Det er min idé.

6470495[/snapback]

 

Ja, slik som i Internet Explorer 7. Det er jo helt supert!

Lenke til kommentar
Det hadde vært stilig om de hadde laget mulighet for å lagre fane-oppsett. Altså for eksempel egendefinérte knapper der jeg for eksempel kan få opp alle favorittkategoriene på forumet. Det er min idé.

6470495[/snapback]

 

Det er kjekt å kunne lagre sessions. "Tab Mix Plus" støtter det.

Lenke til kommentar
Det hadde vært stilig om de hadde laget mulighet for å lagre fane-oppsett. Altså for eksempel egendefinérte knapper der jeg for eksempel kan få opp alle favorittkategoriene på forumet. Det er min idé.

6470495[/snapback]

 

Det er kjekt å kunne lagre sessions. "Tab Mix Plus" støtter det.

6470525[/snapback]

Ok. Er det en plugin som kan brukes i Firefox?
Lenke til kommentar
Det hadde vært stilig om de hadde laget mulighet for å lagre fane-oppsett. Altså for eksempel egendefinérte knapper der jeg for eksempel kan få opp alle favorittkategoriene på forumet. Det er min idé.

6470495[/snapback]

 

vel, det du kan gjøre er å lagre alle bokmerkene i en egen mappe, også høyreklikke på mappen å velge "open in tabs"...

Lenke til kommentar
Det hadde vært stilig om de hadde laget mulighet for å lagre fane-oppsett. Altså for eksempel egendefinérte knapper der jeg for eksempel kan få opp alle favorittkategoriene på forumet. Det er min idé.

6470495[/snapback]

 

vel, det du kan gjøre er å lagre alle bokmerkene i en egen mappe, også høyreklikke på mappen å velge "open in tabs"...

6470543[/snapback]

Ja det er mulig. Men det hadde nok vært praktisk om jeg for eksempel kunne raskt lagre hele oppsettet (alle aktive faner) og så gjenopprette de senere. (save session) Det er mulig at IE7 har noe slikt, jeg har ivertfall ønsket det lenge.
Lenke til kommentar

Du kan enten laste ned og installere Tab mixer plus, eller en extension som heter session saver. Forskjellen er at session saver er integrert i Tab mixer plus.

 

Her kan du velge om firefox skal spørre om den skal lagre oppsettet ved avslutning, eller gjøre dette automatisk. Eller om den skal åpne siste økt uten å spørre brukeren om det.

Lenke til kommentar

Mange av de tingene som skal forbedres i FF 2.0 er som mange sier allerede dekket av addons, men det er jo fint at Mozilla integrerer dette fra begynnelsen av da. Så ikke de mindre kyndige av oss må surre med addons :) .

Places - et nytt system for bokmerke og historie.

Dette er noe jeg er litt nysgjerrig på.

Lenke til kommentar
I Opera kan en lagre alle fanene som er oppe, i noe de kaller økter -veldig praktisk :)

6470584[/snapback]

Da må jeg nok utforske det. Skuffende at Firefox ikke har slikt allerede.

6470593[/snapback]

tab mix, session manager, sessionsaver. alle disse utvidelsene tilbyr denne funksjonaliteten. de lagrer siden slik du sist leste den, så du slipper å bla nedover på siden igjen.

 

Noe utdatert info i hw artikkelen. Forøvrig vil jeg si at alpha3 virker mer stabil enn siste rc av beta1, venter selv til beta2 kommer i slutten av juli før jeg går over fra alpha3

 

fra mozillazine:

Planned Milestones:

Bon Echo 2.0 beta1 (July 11), Bon Echo 2.0 beta2 (July),

Firefox 2.0 rc1 (Aug.), Firefox 2.0 rc2 (Aug.), Firefox 2.0 final (Aug.)

 

 

firefox3 aka "minefield" har places og mye annet på prosjektstadiet, kan kjøres og testes for de eventyrlystne:

siste "trunk": http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=437540

Lenke til kommentar
Jeg håper på drag'n drop Tabs. Dra en vane ut av firefox vinduet, så åpner den seg som eget vindu. Utrolig nyttig for dem av oss som sitter med widescreen eller dual screen.

6471451[/snapback]

nok en funksjon som har vært impementert i Opera over en legre periode.. :p

 

Men jeg ser ikke noe revolusjonerende nytt med denne versjonen av firefox? vel og bra at de fikser litt på tabs og generelt brukergrensesnitt, samt bedre bokmerker/historikk - men jeg savner liksom et par skikkelige nyheter. Synd de ifølge det lille jeg har lest her ikke har noe nytt å komme med... Men heldigvis kan man jo legge til det man måtte ønske seg via 1000vis av ulike extensions :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...