Gå til innhold

TEST: LG S1 Express Dual


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen på denne maskinen er uten tvil i det høyeste laget, noe testen også sier. Men A6Ja er en helt annen type maskin som f.eks. mangler docking, fingeravtrykkleser og TPM. For de som ikke bryr seg om de funksjonene eller designet til LG S1 så er A6Ja vel så god.

 

Det blir neppe en test av A6Ja på grunn av at kabinettet er det samme som flere av Asus-maskinene vi har testet tidligere. Men vi skal teste kommende modeller fra Asus som er vel så interessante som A6Ja.

Lenke til kommentar

Jeg håper at dere også vil teste Acer Ferrari 5000 etter hvert. I følge denne siden får den 4 470 poeng i 3DMark-05 mot 3736 med pcen i artikkelen. Jeg tror at Ferrarien vil være noe billigere også, og dermed kunne gi mer for pengene. Hva som står i testen i linken vet jeg ikke.

 

Noen spesifikasjoner: (jeg tar forbehold om eventuelle feil)

CPU: AMD Turion64 X2 TL-60 (2,0 GHz, 2 x 512 kB L2)

RAM (MB): 2048 DDR2-667 (2x 1024)

HDD (GB): 120 (TOSHIBA MK1234GSX, SATA 150, 5400 rpm, 8 MB cache)

DVD: Super Multi DL (PIONEER DVD-RW DVR-K06RS)

Skjerm: 15,4" TFT, glare type WSXGA+ (1680 x 1050)

Skjemkort: ATI Mobility Radeon X1600, 256 MB

 

Det finnes sikkert bedre tester av denne modellen, men det var denne jeg fant.

Lenke til kommentar

Nesten samme som A6Ja, bare i litt bedre innpakning og 6000 kr. dyrere.

Denne er nok litt for dyr, ja.

men jeg leste et par ting som hørtes merkelig ut:

I den nyere 3DMark05 ser vi et mye bedre resultat, og legger seg hakk i hel med GeForce Go 7600 som vi fant i Zepto 6214W.

Her slår jo Radeon maskinen Geforce med 200 poeng, heter ikke hakk i hel, da.

(apropos grafikkytelse: har sett at de fleste rangerer x1600 over go7600, men her blir jo x1600 slått ganske klart? )

Med 4x antialiasing aktivert har ytelsen gjort et hopp og skjermkortet viser hva det er godt for.

Vil jo helst unngå at folk begynner å tro at AA øker grafikkytelsen ytelsen...

Lenke til kommentar

Takk skal du ha :) har nå endret på de tingene du påpekte.

 

Når det gjelder grafikkbrikker på bærbare så er det ikke bare navnene på dem som har noe å si. Produsentene har ingen faste hastigheter på kjernen og minnet slik at det kan bli en del variasjoner selv med samme grafikkbrikke.

 

De fleste bærbare vi har testet i det siste med disse brikkene har nektet å gi oss noen fornuftige resultater på klokkehastigheten til GPU og minnet slik at vi ikke har en god oversikt over dette. I tillegg er det variasjoner i hvor mye internt minne som blir brukt. På X1600 og 7600 blir det brukt 128, 256 eller 512 MB, og i tillegg kommer eventuell bruk av Turbocache/Hypermemory.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...