Gå til innhold

Nyhet: iPod farlig i tordenvær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm.. hva er det med folk og legge skylden på iPod?

Dette gjelder jo alle mp3-spillere..

iPod er ikke akkurat noe spesial-dings...

 

"iPod ødelegger hørselen din" osv.. tror dette gjelder de fleste mp3-spillere. Forundrer meg lite hvis det kommer en artikkel om kreftfaren rundt iPod Video eller noe..

Lenke til kommentar

Det er eit kjent faktum at media er glad i å legge velkjente merkenavn på ulykker o.l. - men det er jo fortsatt heilt fullstendig bak mål. Ein hadde sansynligvis fått same skade om ein gjekk med ein mobiltelefon i lomma med handsfree, eller ein kortholdar av metall - eller ei stålplate! Einaste er at ledningane spreidde skadane meir.

 

Om Apple får klagar direkte på seg på grunn av denne saka - noko dei sikkert gjer - så viser det igrunn berre kor stor påvirking media kan ha på ting. Problemet her er jo strengt tatt ikkje produktet til Apple, men heller dei fysiske lovene som gjorde at lynet slo ned i mannen som er omtalt i artikkelen.

Lenke til kommentar

Uansett veldig teit å ha overskriften: "iPod farlig i tordenvær". Burde heller vært: "Mp3-Spillere farlig i tordenvær." Er ingen iPod fan, men støtter de på denne. :)

Ikke at dette er så veldig nytt. Husker det var oppslag da mobiltelefoner fungerte på samme måte.

Lenke til kommentar
Uansett veldig teit å ha overskriften: "iPod farlig i tordenvær". Burde heller vært: "Mp3-Spillere farlig i tordenvær." Er ingen iPod fan, men støtter de på denne. :)

Ikke at dette er så veldig nytt. Husker det var oppslag da mobiltelefoner fungerte på samme måte.

6458558[/snapback]

Du tenker på "Nokia skadelig for hjernen" eller andre lignende varianter?:p

Lenke til kommentar
Uansett veldig teit å ha overskriften: "iPod farlig i tordenvær". Burde heller vært: "Mp3-Spillere farlig i tordenvær." Er ingen iPod fan, men støtter de på denne. :)

Ikke at dette er så veldig nytt. Husker det var oppslag da mobiltelefoner fungerte på samme måte.

6458558[/snapback]

Du tenker på "Nokia skadelig for hjernen" eller andre lignende varianter?:p

6458572[/snapback]

 

Ja. Akkurat de der. Er helt på jordet at de skal holde på slik. Blir jo som å si at det er farlig å kjøre en Volvo fordi en flodbølge tok den og personen som kjørte ble lam (bare for å ta et ekstremt eksempel). Er jo helt opp til tilfeldighetene. Lynet slår jo ned i mennesker rett som det er, kan jo hende at det bare slo ekstra ut i Mp3-spilleren denne gangen. Husker det også var samme oppstyr rundt piercinger.

Lenke til kommentar

Usmakelig vits du hadde lagt inn ang. daten hans. Prøv å tenke deg et liv uten å høre noe som helst. En 17-åring ville nok spørre seg selv om livet virkelig er verdt å leve slik.

 

Vi får nok ganske snart høre om et søksmål i milliard-klassen rettet mot Apple i denne sammenheng...

Lenke til kommentar

Jeg tror heller det var admantaniumen i skjelettet hans som tiltrakk seg lynet. *zing* Mr. Humor strikes again.

 

Men seriøst, for min del er dette en trist sak men ikke noe jeg kommer til å bruke et sekund på senere. Det er sikkert større sjanse for at jeg kveles i dynetrekket i natt enn at jeg blir truffet av lynet, iPod eller ikke.

Lenke til kommentar
Usmakelig vits du hadde lagt inn ang. daten hans.

6459055[/snapback]

Helt enig.

 

I debatten som kom etter at Amobil.no skrev om gutten fra Sør-Korea som begikk selvmord pga høy telefonregning mente mange i motsetning til meg at å i det hele tatt skriver om selvmord var smakløst og at dette ikke hørte hjemme i noen som helst form for media. Selv mente det var riktig ettersom saken hadde en nyhetsverdi. Jeg ser nå saken nå kun finnes kraftig sensurert og at debattanter som modellmakt, hitokiri og meg selv ikke ble hørt pga et stort og skrikende flertall.

 

For fire måneder kom Amobil.no altså frem til at selvmord var et ikke-tema tross nyhetsverdi, men idag er til og med den mest usmaklige vitsing tillat?

 

 

I tilfellet det også denne gangen blir sensurert i ettertid velger jeg å inkludere det jeg reagerer på så innlegget blir mer forståelig.

Resultatet er at Jason er døv i begge ørene og singel, ettersom daten hans samme kveld måtte avlyses.
Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Hei alle sammen

 

Nok en gang, bra vi får diskutert hvor grensene skal gå i nyheter. Medier som går for langt er mildt sagt uheldig, så bra om Amobil kan finne en grenselinje som vi kan holde oss innenfor.

 

Men; for å gjøre det klart. Det er en stor forskjell fra saker der folk begår selvmord og saker der folk blir skadet. Faktisk er slengkommentaren om Jasons date også å finne i den offesielle utgaven i DenverPost, og kan tolkes dithen at hovedpersonen selv, Jason, spøker om saken.

 

Jeg er helt enig i at en skal være ytterst varsom med å lage vitser eller spøke på andres bekostning, spesielt når den personen det spøkes om har vært utsatt for skade. Men i dette tilfellet mener jeg det er innenfor all forsvarlighet å kunne publisere en spøk, som hovedpersonen selv mest sannsynlig vil kunne le av.

 

Det står faktisk i originalhistorien at daten måtte avlyses den kvelden, noe jeg personlig tolker dithen at Jason mest sannsynlig får gått på date en av dagene. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...