Gå til innhold

Sikkerhetsverktøy fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er fremdeles ikke det samme som vanlig passordbeskyttelse på en mappe. Attributer er en like stor løsning på saken som dette My Folder programmet.

En enkel funksjon under egenskaper på hver enkelt mappe hvor man kan sette passord hadde vært mer ønskelig.

6448912[/snapback]

 

 

Enig, denne funksjonen burde microsoft gitt ver mappe!

 

Men inntil videre bruker jeg programmet.....

Lenke til kommentar

Hvis man er så oppegående at man klarer å skrive en chmod kommando i linux så klarer man også å sette rettigheter riktig på en NTFS.

 

Problemet er at menigmann ikke klarer dette. For å hindre at alle disse "idiotene" les venner og kjente plager oss med slike spm så har man gått til det geniale skritt å heller gi for mange rettigheter enn for få. Det resulterer dog en en hel masse annen dritt.

 

Be folk bruke penn og papir i stedet og innfør en ordning der man må ha minimum 40 vektall itfag for å få lov å kjøpe seg en PC. Da hadde 99% av alle slike problemer vært løst. :D

Lenke til kommentar
"Verktøyet krever Windows XP med SP2, og at du har programmet Windows Genuine Advantage installert."

 

ja de måtte jo selvfølgelig lage noe som krever at du har WGA, nå som de har hatt så mye problemer med det... hehe...

 

de er noen luringer de microsoft kara...

6448805[/snapback]

Tenkte jeg også; sikkert bare noe for å sette plaster på WGA-såret :p

Lenke til kommentar

jeg ser ikke helt at dette kommer til å bli brukt i større windows nettverk. Med en fungerende domenekontroller så er det jo null stress å sette opp begrensninger på mapper.

for den vanlige menigmann i gata er nok dette et supert program så pappas dokumenter ikke blir slettet i podens jakt på spill.

 

Epz.

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg fint med passordbeskyttede ZIP filer og liknende løsninger. Et ZIP utpakkingsprogram bør jo de fleste av oss ha likevel. Windows XP har allerede støtte for å pakke ut ZIP filer.

 

Ikke rør ZIP filene mine! :tease:

Endret av G
Lenke til kommentar

Ofte er jo alle brukerne i Windows miljøet admins, derfor mister man endel muligheter bare der. Man får en lignende "tjeneste" ved å privatisere "Mine dokumenter" pr bruker.

 

Denne måten å håndtere skjuling av filer minner meg om de mer avanserte trojaner/rootkits som installeres der man hooker seg inn på system/driver-nivå for deretter å filterere ut informasjonen som gjelder en spesiell bane. Bare ved å se på gruppen kontrollsettet kjører så har den navnet "FSFilter Encryption" (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Prvflder samt currentcontrolset).

 

Men det er jo en latterlig enkel å få se filnavnene da, la oss si at poden hjemme legger all griset sitt i den "sikre" mappa. Da kan fattern (som seff er admin) gjøre dette:

 

1. Trykk start og kjør, paste inn denne:

%windir%\system32\drivers\

 

2. Finn deretter filen:

prvflder.sys

 

3. Rename denne til noe annet, f.eks:

prvflder.sys.microsoftkanbrenne

 

4. Reboot

 

5. Trykk start og kjør, paste inn denne:

%ALLUSERSPROFILE%

Gå deretter et nivå tilbake til den brukeren poden har.

 

6. Nå kan du åpne "My Private Folder"

 

Microsoft har kjørt en form for kryptering av filene som legges inn i privatefolder mappa, men nå har du hvertfall oversikt over filnavna til poden. (Ingen kan åpnes slik jeg har testet det)

Det finnes en fil som heter prvflder.dat som sansynligvis inneholder passordet som han har valgt. I utgangspunktet trenger bare noen å lage en bruteforce rutine for å knekke den så har du full kontroll :)

 

Hadde det vært meg så hadde jeg brukt FS-filteret til også å skjule driveren, men da kan man bare gå inn i sikkerhetsmodus eller reparasjonsconsolet for å rename senere.

 

Litt små hacking er gøy, heh

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...