Gå til innhold

- iPod-killer med trådløs teknolgi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dette faktisk stemmer, så kan denne MS saken virkelig bli en Ipod-killer, tror også at mange fler vil bruke penger på å kjøpe musikk! Tenk at du sitter på toget og hører på radioen, så kommer plutselig en låt du liker, så drar du opp din MS spiller og laster ned låten for noen kroner. Genialt!

Lenke til kommentar

For det første har jeg så og si ingen tiltro til MS sin evne når det ghelder å lage bra musikkavspillingssoftware, tidligere har jo softwaren deres vært veldig grell med MP3-filer (skriving av metadata uten å spørre, takler ikke skikkelig VBR osv).

 

Ellers så er jo DRM alltid en bekymring, synes man får for få rettigheter på slike musikkfiler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Femti kroner på at Microsoft egentlig ikke har tenkt å lansere en musikkspiller, men bare et merkenavn med diverse spesifiserte krav og teknologier pakket inn i catchy flashy navn og at tredjepart kan lage spillere i forskjellige former og farger og få bruke Microsoft sitt merkenavn mot lisenskostnader og at spilleren fungerer best knyttet opp mot Microsoft sine eksisterende platformer. På den måten blir det en platform med relativt godt spesifiserte spillere med hva som hvertfall på Windowsplatformen kan kalles revolusjonerende brukervennlighet som kan styrke merkenavnet nok til å drukne iPod.

 

"Ny musikkspiller?"

"Ja, MSI 992X"

"Er den Jippoplay™?"

"Jepp"

"Kult"

Lenke til kommentar

"Microsofts musikkprogram til PC skal være tett knyttet opp til MSN Music Store."

 

NEEEEI!

 

Kan ikke dere journalister åpne øynene å se hva MS lanserte i mai i beta? URGE kommer til å ta over for MSN Music, det er jeg helt sikker på.

 

Og det at MS ikke klarer å lage en "iPod-killer" tror jeg dere skal få lov til å bite i dere. MS samarbeidet med iRiver og laget den dingsen dere ser i min signaturlink. Denne ble lansert samtidig som Urge Beta og Vista Beta 2 ble lansert.

 

På features blir jo denne spilleren ganske genial isåfall. Du abonnerer på Urge, og kan dermed fritt laste ned musikk nesten hvor enn du er fra et musikkbibliotek på 2 millioner sanger og økende.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
"Microsofts musikkprogram til PC skal være tett knyttet opp til MSN Music Store."

 

NEEEEI!

 

Kan ikke dere journalister åpne øynene å se hva MS lanserte i mai i beta? URGE kommer til å ta over for MSN Music, det er jeg helt sikker på.

 

Og det at MS ikke klarer å lage en "iPod-killer" tror jeg dere skal få lov til å bite i dere. MS samarbeidet med iRiver og laget den dingsen dere ser i min signaturlink. Denne ble lansert samtidig som Urge Beta og Vista Beta 2 ble lansert.

6465356[/snapback]

 

Vi får se, urge er også noe DRM-infisert mas såframt jeg kan huske å ha lest om det, og den greia i singaturen din har litt lagring og er litt dyr IMHO.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den har null lagging. Du snakker om den gamle modellen. Dette er Clix, og den ble som sagt lansert i Mai. Jeg kan blant annet vise deg denne videoen som viser at du tar feil:

 

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...clix-review.php

 

Den er heller ikke så dyr. Prisen på 200$ vil gi deg 1.200 norske kroner + eventuell frakt og avgifter.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Den har null lagging. Du snakker om den gamle modellen. Dette er Clix, og den ble som sagt lansert i Mai. Jeg kan blant annet vise deg denne videoen som viser at du tar feil:

 

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...clix-review.php

 

Den er heller ikke så dyr. Prisen på 200$ vil gi deg 1.200 norske kroner + eventuell frakt og avgifter.

6465424[/snapback]

 

Jeg sa lagring, ikke lagging, den har litt lite lagring. Ta feks en Ipod Nano, er ikke den billigste i gata, koster 150$, har under halve volumet, og er tilgjengelig i større størrelser.

 

Er det verd en større skjerm, som allikevel (i mine øyne) er for liten til å brukes til noe mer fornuftig enn ipod sin skjerm? Ikke i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg leste "litt lagging" pga at du ikke skrev "lite". Poenget er at du sa den var dyr, det er den ikke. Du vet at denne enheten også kommer i 1gb? Jeg vil tro at MS samarbeider nok en gang med iRiver, noe som vil gi oss et godt produkt. Oppløsningen og størrelsen på skjermen gjør at det er fullt mulig å se filmer på den enheten. (320*240 og 2.2" skjerm).

Lenke til kommentar
Jeg leste "litt lagging" pga at du ikke skrev "lite". Poenget er at du sa den var dyr, det er den ikke. Du vet at denne enheten også kommer i 1gb? Jeg vil tro at MS samarbeider nok en gang med iRiver, noe som vil gi oss et godt produkt. Oppløsningen og størrelsen på skjermen gjør at det er fullt mulig å se filmer på den enheten. (320*240 og 2.2" skjerm).

6465572[/snapback]

 

Om 200$ er for 2 GB så burde du oppdatere prisene i tråden du lenker til, ellers så er den oppsiktsdvekkende dyr i norge, iogmed at 1 gb-prisen du oppgir der er my enærmere 200 $ (mem moms) enn 2GB-versjonen.

 

Uansett så om den koster det samme, så er den dobbelt så stor, og har liten lagringskapasitet, at det er teknisk mulig å se film på en så liten skjerm gjør ikke at det er en bra ting, som en trakter etter. Jeg sier ikke at denne ikke har sin nisje, men er en en iPod-killer? Jeg ville heller hatt en ipod utifra spesene personlig, og det har vært flere spillere før som ikke har klart å slå ipoden, til tross for et større spesifikasjonsmessig overtak enn denne har.

 

AtW

Lenke til kommentar
Om 200$ er for 2 GB så burde du oppdatere prisene i tråden du lenker til, ellers så er den oppsiktsdvekkende dyr i norge, iogmed at 1 gb-prisen du oppgir der er my enærmere 200 $ (mem moms) enn 2GB-versjonen.

 

Uansett så om den koster det samme, så er den dobbelt så stor, og har liten lagringskapasitet, at det er teknisk mulig å se film på en så liten skjerm gjør ikke at det er en bra ting, som en trakter etter. Jeg sier ikke at denne ikke har sin nisje, men er en en iPod-killer? Jeg ville heller hatt en ipod utifra spesene personlig, og det har vært flere spillere før som ikke har klart å slå ipoden, til tross for et større spesifikasjonsmessig overtak enn denne har.

 

AtW

6465670[/snapback]

Dobbelt så stor? Hvor har du målene dine fra?

 

69 X 47 X 16 (Clix)

89 X 41 X 6,9 (Nano)

 

Clix er tykkere, men mindre i lengden. Clix sin skjerm er 0.3 tommer mindre enn iPod Video. iPod Video er MYE større enn både Clix og Nano.

 

Prisene er de jeg har funnet av den gamle modellen.

 

Jeg snakker kun om at dette er et steg i riktig retning.

Lenke til kommentar

Huff, dette høres både DRM-infisert ut og det forundrer meg ikke om de må bruke skitne triks som å hindre konkurrerende spillere og programvare i å fungere med windows for å få opp markedsandelene. Og kompatibilitet med andre OS enn MS sine nyeste er vel også urealistisk. Nei, huff. La oss få et produkt som virker, uansett plattform, og har all den støtten vi ønsker, uten skitne triks og uten urettferdige kjøpsvilkår.

Lenke til kommentar
Det er så feil du kan få det. Enkelte vil faktisk ha en enhet til en spesifikk ting, og en mobil er ikke akkurat en god beskyttelse for en stor musikksamling.

6465578[/snapback]

Mange har lansert spillere med geniale ting og MS i ryggen, men de er fremdeles ikke i nærheten av ipod sin suksess. Clix ser imponerende ut, men om noe skal ta over etter ipod så tror jeg nok det blir en mobil som JoonGoi sier. Mulig hifi-entusiaster vil sverge til en dedikert spiller, i den grad hifi-entusiaster godtar bærbare mediespillere :)

 

Og den der hvorfor-eie-når-du-kan-leie greia får du billig av meg :p

Lenke til kommentar
Eneste iPod killer som er helt sikkert er at mobiltelefonene kommer til å drepe codec spillerne på sikt.

6465574[/snapback]

En mobil som har tilsvarende eller bedre MP3-spiller enn W800i, BT + A2DP og mulighet for minnekort er vel det nærmeste man kommer en iPod-killer, ja. Tror det finnes like mange hvite elefanter som det finnes iPod-killere. :)

 

Dobbelt så stor? Hvor har du målene dine fra?

 

69 X 47 X 16 (Clix)

89 X 41 X 6,9 (Nano)

6465826[/snapback]

Så 52 ccm er ikke dobbelt av 25 ccm? :whistle:
Lenke til kommentar
Om 200$ er for 2 GB så burde du oppdatere prisene i tråden du lenker til, ellers så er den oppsiktsdvekkende dyr i norge, iogmed at 1 gb-prisen du oppgir der er my enærmere 200 $ (mem moms) enn 2GB-versjonen.

 

Uansett så om den koster det samme, så er den dobbelt så stor, og har liten lagringskapasitet, at det er teknisk mulig å se film på en så liten skjerm gjør ikke at det er en bra ting, som en trakter etter. Jeg sier ikke at denne ikke har sin nisje, men er en en iPod-killer? Jeg ville heller hatt en ipod utifra spesene personlig, og det har vært flere spillere før som ikke har klart å slå ipoden, til tross for et større spesifikasjonsmessig overtak enn denne har.

 

AtW

6465670[/snapback]

Dobbelt så stor? Hvor har du målene dine fra?

 

69 X 47 X 16 (Clix)

89 X 41 X 6,9 (Nano)

 

Clix er tykkere, men mindre i lengden. Clix sin skjerm er 0.3 tommer mindre enn iPod Video. iPod Video er MYE større enn både Clix og Nano.

 

Prisene er de jeg har funnet av den gamle modellen.

 

Jeg snakker kun om at dette er et steg i riktig retning.

6465826[/snapback]

 

69*47*16= 51 888 mm^3

89*41*6,9= 25 178 mm^3

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...