Gå til innhold

BenQ annonserer Blu-ray-brenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vent et år så får du disse til 500,- Sånn har det alltid vært......

6432868[/snapback]

Det tok mange år med CD og DVD.

6433012[/snapback]

Nei, ikke enig. DVD-brennerne sank iallefall fort i pris - og bare et par måneder senere fikk man brenner til dobbelt hastighet :/

 

Men selv lurer jeg på hva som er "best" av Blu-ray eller HD-DVD? (Lagringskapasitet, overføringshastigheter, bildekvalitet på film osv..)

Lenke til kommentar

Blu-Ray er vel rett og slett klart bedre teknisk sett, men HD-DVD skal visstnok være billigere å produsere.

 

Ikke at jeg helt ser fordelen med at produsentene tjener mer penger på oss akkurat nå. Alle HD-DVD og Blu-Ray produkter er jo svinedyre i starten uansett. Jeg vil nå heller utsette kjøpet et år eller lignenede fremfor å hjelpe til å få frem et underlegent produkt (og heller håpe på at de med lassevis med penger satser på BR).

Lenke til kommentar

Nå spørs det nå om bluray er det mest sikre eller komfortable medie å brenne data på utenom musikk og film. Bluray plater har riktignok en heftig coating på toppen som skal beskytte data, men datasjiktet er jo nesten klint inntill! Skal bli veldig spennende å høre/se hvordan denne coatingen vil holde. Jeg har sett bilder av hvordan de gnir stålull på en bluray plate, men dette er vel strengt talt ikke engang det samme som om man skulle legge platen i beholdere, sende den til Australia i posten, og åpne den opp igjen? Eller rett og slett miste platen på gulvet med coatingen ned? :) Det er ikke få gangene jeg har fått plater i Posten med skraper, eller lagt platen ned på bordet for å skrive...bare for å oppdage at det var en smule under som lagde en bitteliten skrape.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Vent et år så får du disse til 500,- Sånn har det alltid vært......

6432868[/snapback]

Det tok mange år med CD og DVD.

6433012[/snapback]

Nei, ikke enig. DVD-brennerne sank iallefall fort i pris - og bare et par måneder senere fikk man brenner til dobbelt hastighet :/

6433092[/snapback]

Det tok sin tid før brennerene kom under 2000 kr, ytteligere lang tid før de kom under 1000 kr.

 

Det er jo selvfølgelig dyrest i startfasen. Stor etterspørsel + liten metting = høy pris.

6433339[/snapback]

Husk også at produsentene skal tjene inn store investéringer.
Lenke til kommentar

Noe jeg finner irriterende med HD-DVD / Bluray er at det har tatt så Jeskla lang tid å få det ut på markedet. "Hypen" er rett og slett borte fordi mange er gått lei av å vente, pluss alternativer kommer. Streaming via internet f.eks. er nok ikke så alt for langt unna.

Endret av Ferber
Lenke til kommentar
Noe jeg finner irriterende med HD-DVD / Bluray er at det har tatt så Jeskla lang tid å få det ut på markedet. "Hypen" er rett og slett borte fordi mange er gått lei av å vente, pluss alternativer kommer. Streaming via internet f.eks. er nok ikke så alt for langt unna.

 

Lagring på "solid" media kommer vi alltid til og trenge! 25gig på en plate er ganske så hendig spør du meg...

Lenke til kommentar
Vent et år så får du disse til 500,- Sånn har det alltid vært......

6432868[/snapback]

Det tok mange år med CD og DVD.

6433012[/snapback]

I og med at det her er snakk om to konkurrerande format, vil eg tru at prisen kan gå ned litt raskare enn når det bare er eit format.

 

Lagring på "solid" media kommer vi alltid til og trenge! 25gig på en plate er ganske så hendig spør du meg...

6434028[/snapback]

Syns det er henda meir hendig med 250 GB på min eksterne harddisk eg.

Lenke til kommentar
Blu-Ray er vel rett og slett klart bedre teknisk sett, men HD-DVD skal visstnok være billigere å produsere.

 

Ikke at jeg helt ser fordelen med at produsentene tjener mer penger på oss akkurat nå. Alle HD-DVD og Blu-Ray produkter er jo svinedyre i starten uansett. Jeg vil nå heller utsette kjøpet et år eller lignenede fremfor å hjelpe til å få frem et underlegent produkt (og heller håpe på at de med lassevis med penger satser på BR).

6433141[/snapback]

 

Syns Blu-ray virker veldig knotete jeg, om man tenker på det som et lagrings medium. HD-dvd gjør ikke så mye ut av tinga liksom. Men men, dette blir et rotte race :). Jeg henger meg nok ikke på med det første (ok, kanksje PS3 da.. når prisen har kommet ned en del :)).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...