Gå til innhold

D-Link med 802.11n-produkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil det ikke da bli enda "trangere" med frekvenser.

Jeg kan bare drømme om å få normal g hastighet her med ett dusin andre nettverk innen rekkevidde, hvis alle naboene oppgraderer til n. Blir ikke alle sittende igjen med omtrent like lav hastighet uansett?

6431997[/snapback]

 

Ikke usannsynlig, er glad for at jeg bare har kabel :)

Lenke til kommentar
Vil det ikke da bli enda "trangere" med frekvenser.

Jeg kan bare drømme om å få normal g hastighet her med ett dusin andre nettverk innen rekkevidde, hvis alle naboene oppgraderer til n. Blir ikke alle sittende igjen med omtrent like lav hastighet uansett?

6431997[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Selvfølgelig vil utsendt effekt, total allokert båndbredde og antall brukere gi kbps for hver bruker.

 

Utsendt effekt er regulert av telemyndighetene, og hvis alle økte effekten til det dobbelte ville problemet med interferens være uendret (men hvis ingen andre brukere var i nærheten ville du få økt ytelse).

 

Allokert båndbredde er gitt av hva telemyndighetene har avgjort kan brukes til slik kommunikasjon og er dermed også gitt.

 

Men jeg har forstått det slik at noe av poenget med MIMO er at romlig redundans utnyttes bedre innenfor rammene av båndbredde og effekt, slik at man får oversendt flere bits uten å ødelegge mer for andre brukere. Super-G og andre midlertidige løsninger har det felles at de "dumt" gir mer overføringsbåndbredde ved å ta radiobåndbredde og dermed ødelegge for andre brukere (eller rettere sagt redusere potensiellt antall brukere i et område).

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar
D-Link ofrer kvaliteten for å være først denne gangen virker det som

 

D-Link :sick:

6434791[/snapback]

D-Link er langt fra første leverandør som viser frem 802.11n-produkter, så du tar nok feil. :)

6434916[/snapback]

Det stemmer sikkert det, men hva er vitsen med at dem gir det ut mens det fortsatt er i utvikling.

 

I og med at den bare klarte 120-130mbps så er det vel litt i tidligste laget hvis den egentlig skal klare opptil 300mbps. Da kan man like så godt kjøpe router og kort med 108mbps etter min mening.

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Hvor sikker er man på at disse vil være fullt kompatible med den endelige 802.11n? Er utrolig kjipt å sitte med et produkt som ikke er kompatibelt.

6431822[/snapback]

Dette er det mange som spør seg om, og hverken jeg eller andre har noe godt svar. Det kan derfor være smart å vente med å kjøpe produkter basert på 11n.

Lenke til kommentar
D-Link ofrer kvaliteten for å være først denne gangen virker det som

 

D-Link :sick:

6434791[/snapback]

D-Link er langt fra første leverandør som viser frem 802.11n-produkter, så du tar nok feil. :)

6434916[/snapback]

Det stemmer sikkert det, men hva er vitsen med at dem gir det ut mens det fortsatt er i utvikling.

 

I og med at den bare klarte 120-130mbps så er det vel litt i tidligste laget hvis den egentlig skal klare opptil 300mbps. Da kan man like så godt kjøpe router og kort med 108mbps etter min mening.

6434969[/snapback]

 

På samme måte klarer ikke 108mbps-produkter å overføre på 108 mbps. D-links DI-624, som såvidt jeg vet er omtrent den raskeste av disse, er målt til ca 56 Mbps. Merk at dette er betydelig raskere enn routere som er oppgitt med 54 Mbps, disse klarer naturligvis heller ikke i nærheten av 54 Mbps, men nærmere halvparten. Dermed vil en router som klarer 120-130 Mbps være over dobbelt så rask som den raskeste 108 Mbps-routeren (den såkalte 802.11g super-g standarden).

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...