Gå til innhold

Tastatur på en ny måte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tastatur på ny måte er vel å ta i litt?

6427263[/snapback]

Helt enig. Hva er det som er nytt her? Mye god teknologi samlet ett sted, riktignok, men hva er det som er så unikt? Vista-tasten? Hvis den blir like nyttig som Windows-tasten, kan de stikke'n opp der sola ikke skinner... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ikke noe tastatur kan måle seg med mitt KeyTronic-tastatur til 100kr. Simplisitet til det fulle! :grin:

 

Synes det er for mye stasj på dette Vistaturet. Og ikke numpad...

6427296[/snapback]

Jeg har to Labtec Standard Keyboard 55 kr i hus. Det beste jeg har prøvd noen gang. Supert til å skrive mye på. Men det er mulig at til spilling er det bedre med et spesialdesignet.

6427372[/snapback]

Fordelen med disse enkle tastaturene er at de tåler litt hamring, hvis det skulle bli til det.

Lenke til kommentar
Ikke noe tastatur kan måle seg med mitt KeyTronic-tastatur til 100kr. Simplisitet til det fulle! :grin:

 

Synes det er for mye stasj på dette Vistaturet. Og ikke numpad...

6427296[/snapback]

Jeg har to Labtec Standard Keyboard 55 kr i hus. Det beste jeg har prøvd noen gang. Supert til å skrive mye på. Men det er mulig at til spilling er det bedre med et spesialdesignet.

6427372[/snapback]

Fordelen med disse enkle tastaturene er at de tåler litt hamring, hvis det skulle bli til det.

6427384[/snapback]

Ja de er solide så de tåler hard bruk. Og om de skulle bli ødelagt, så koster de ikke mange kronene. Jeg hatt et av de i over et år og det er ennå like godt.
Lenke til kommentar

så stilig ut, men virker mer som en videreføring av MCE keyboardene.

 

Likte veldig godt løsningen med dockingstasjonen som virker som lader for mus og tastatur, virker som man bare sklir tastatur inntil/under dockingstasjonen og setter musen oppå for å lade .. herlig!

 

Numpad var savn, håper de tkommer en versjon med det.

 

Skjønner at man kanskje ikke bruker windows tasten så mye hvis man har innstallert andre os enn windows, men føler selv at denne ikke er en overfødig tast. Bruker den ekstremt mye selv, win+r er nesten slitt ut :p

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Ser ut som det er bluetooth, og det er jo flott.

Sikkert bra til stuebruk, men jeg skulle ønske det hadde funsjonalitet som en programerbar fjernkontroll i tillegg.

Og hvorfor ikke legge til en lydutgang i tastaturet når det allerede har bluetooth.

Ser ut til at det er rikelig med snarveitaster, med num taster hadde det blitt alt for stort for stuebruk.

Lenke til kommentar
Er det u-trygt med bt-tastatur ? Om naboen sitter på Skandiabanken (fast passord/pin-kode), så kan jeg sette opp en 100-meters dongle, hente ned rådata og dekode...

Det kommer an på hvor grundig kryptering som brukes av Bluetooth-tastaturet og datamaskinen. Det er rom for å bruke ganske sterk kryptering (128-bits EO*), men også rom for å bruke vesentlig svakere nøkler. Det er også andre problemer med å avlytte BT.

 

Så vidt meg bekjent, så er det ingen lettilgjengelig programvare for å avlytte BT-koblinger, men det er slk jeg har forstått det ikke utelukket at man er trygg for all fremtid.

 

Jeg har bare prøvd Microsoft Wireless Optical Desktop Elite Bluetooth med blåtann, og det hadde i alle fall kryptering....

Det at noe "har kryptering" er ingen garanti for at det er effektiv kryptering. HP -- hvis jeg husker rett -- solgte for noen år siden trådløse tastaturer (ikke BT) som benyttet kryptert kommunikasjon, men som var barnslig enkle å avlytte likevel.

 

Men så lenge produsentene ikke gir detaljer om sikkerhet og bare feier problematikken under teppet, så kan ikke vi forbrukere stole på at det er skikkelig implementert. Eller kan vi det?

 

 

* EO er krypteringsalgoritmen som brukes i kryptert BT-kommunikasjon. En artikkel om kryptoanalyse fra april (PDF) stilles det spørsmålstegn ved hvor effektiv denne er.

Endret av dios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...