Gå til innhold

Adobe Flash Player 9 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flash bruker ekstremt med systemressurser.

 

Grunnen til at du opplever stor ressursbruk kan ofte tilskrives middelmådige utviklere av reklamebannere og lignenende som ukritisk bruker mange tunge effekter. Er enig i at dette kan være irriterende. Jeg regner med at flash 3.0 skal kunne bruke effekter mer effektivt. Håper på sikt flash kan bruke GPU til effekter for å avlaste cpuen.

 

Har utviklingsprogrammet (er et Flash MX det heter?) støtte for de nye funksjonene?

6408561[/snapback]

 

flash MX er en relativt gammel versjon, etter flash MX kom MX 2004, og så kom flash 8 på høsten i 2005, så nei flash MX har ikke støtte for disse funksjonene, du må skaffe flash 8 og så sikkert laste ned et tilleg fra http://labs.adobe.com/.

 

G

Lenke til kommentar
dem droppa version 8 for Linux for å lage en mer stabil versjon 9 for både x86 og x64 linux :) Skal visst komme i vinter så vi må vente "litt" lenger dessverre :(

6407683[/snapback]

Forbanna Adobe! De skrev i en eller annen faq sist jeg var der at neste versjon av flash skulle komme med linux utgave samtidig. Men en Intel Mac utgave klarte de å få fram på rekordtid! Snakk om å bli nedprioritert a. Flash 7 er jo helt ubrukelig, siden den ikke synkroniserer lyden med bildet.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på om de har sneket inn nye muligheter for reklameannonsørene slik at vi blir lesset på med mer reklame under surfingen.

 

Det er jo en kjent sak at om du innstallerer diverse nettleser tillegg så åpner du også for nye muligheter for reklame annonsørene. Reklameannonsørene lever av at du føler det er nødvendig å ha nettlesertillegget for å åpne diverse av dine favorittsider.

 

Når skal vi få nettlesere som gir brukeren ennå bedre kontroll over slikt. Mange nettlesere har allerede en del funskjoner for slik brukerkontroll på plass, men det tar tid for at vi skal få se fullverdige produkter. I dag en er jo avhengig av (for Firefox's del) f. eks. diverse "extensions" installasjoner.

 

Her er noen av nettlesertillegg som kan forårsake mer reklame på din PC:

 

Java og Javascript (Sun sitt JRE produkt)

ActiveX (Microsoft's innebygde Internet Explorer funksjon)

Quicktime (Apple's)

Flash (Macromedia's/Adobe's)

 

Har jeg glemt noen?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...