Gå til innhold

Vifteløst GeForce 7600 GS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AGP elr PCI ?

 

Flate, kan noen si noen BRA og billige kort til Agp ?

6393089[/snapback]

 

7600-serien finnes ikke til AGP enda, selv om det er snakk om det skal komme snart. De beste grafikkortene i "billigklassen" til AGP nå om dagene er vel Radeon X800GTO eller nvidia 6600GT. Ellers må du opp på 7800GS som koster fra 2100,- og opp.

Lenke til kommentar

XFX har jo sluppet to forskjellige vifteløste 7600GS for en stund siden.. jeg har selv Exreme Edition og er godt fornøyd, kjører Oblivon helt kurant i 1280x1024 og bråker mindre enn en død mus.. beste kjøpet mitt på lenge..

 

kunne vært morsomt med en test mellom disse iom at XFX er klokket høyere..

Endret av minto
Lenke til kommentar
25% bedre ytelse med 512 MB minne, det må kun være i spesielle situasjoner

6393553[/snapback]

Selv om det står i artikkelen at det er minnet som gir 25% bedre ytelse, så vil jeg tro at det de egentlig mener er at kortet totalt sett er 25% raskere enn referansekortet fra nVidia, som er klokket mye tregere.
Lenke til kommentar
25% bedre ytelse med 512 MB minne, det må kun være i spesielle situasjoner

6393553[/snapback]

Selv om det står i artikkelen at det er minnet som gir 25% bedre ytelse, så vil jeg tro at det de egentlig mener er at kortet totalt sett er 25% raskere enn referansekortet fra nVidia, som er klokket mye tregere.

6394775[/snapback]

Jeg synest det høres litt for godt ut til å være sant, men tester vil vise slikt.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan blir dette kortet med tanke på Windows vista og directX 10?

Vil det være for dårlig til nyere spill og slikt da tror dere?

Lydløst er tingen..

6461379[/snapback]

Det vil nok få software-støtte for DirectX 10 med drivere, og jeg vil tro at ytelsen ikke vil bli veldig forskjellig fra et tilsvarende med støtte i maskinvaren. Men nå er ikke 7600 GS noe "high-end"-kort, og jeg vil tro at det må et kraftigere kort for å få virkelig god virkning av DirectX 10, selv om jeg så langt ikke ser de store fordelene.
Lenke til kommentar
Hva med 512mb ddr2 varienten kontra ddr3 256mb ?

Det er jo en del produsenter, gigabyte,asus etc som har forskjellige

versjoner av 7600 vifteløse kort.

Stor forskjell i ytelse i dagens spill, og vil evt 256mb ekstra,altså 512,

være bedre egnet for evt.framtidige spill og lignende.

Lurer også på ytelse forskjell i Maya osv.

6465655[/snapback]

 

 

7600gt har 256mb ddr3 (gdr3) mens 7600gs kommer med 256 ddr2 (og nå også med 512). Kan hende det er kommet en ddr3 versjon, men det er avviket ikke standard.

 

Personlig tror jeg ikke det er noe særlig poeng med 512 minne på et såpass tregt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...