Gå til innhold

Ingen 975X-oppfølger før neste år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er bare Intel chipsett som duger til Intel cpuer uansett.. så jeg venter GJERNE.

6392045[/snapback]

Er ikke enig i det!

 

Her er fra AnandTech sin "quick-look" på nForce 570 & 590 for Intel:

We started testing immediately with our Core 2 Duo processors and had excellent results.
In a matter of hours after our return from Computex we received our reference NVIDIA nForce 590 SLI Intel Edition board. We immediately started testing it and were excited to find that the performance of the board was already up to par with several of the mature Intel chipset boards.
The current memory performance of the NVIDIA board is slightly better than our i975X test board.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2786

 

Her sammenligner de tross alt ytelsen til et prototype nVidia nForce 590 Intel kort med ett 975X kort i produksjon, med en moden BIOS, at nVidia kortet allerede yter like bra, og bedre i mange tilfeller er imponerende!

 

nVidia sine chipset har en meget god minnekontroller.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Ytelse er ikke alt, det er rett og slett mindre trøbbel med Intel-chipsett enn Nvidia-chipsett, det er ihvertfall min erfaring.

 

Ellers synes jeg faktisk nye chipsett er spennde, de har endel de kan forbedre på, flere lanes til andre tng en grafikkort, flere sata-porter (kanskje også med raid5), mindre effektforbruk, dual gigabit-lan (bra av nvidia her). Bedre innebygd grafikk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at nvidia skal bruke "el_crapo" C19 bridge i begynnelsen til de får ut noe bedre...

dvs... null overklokking...

Har ikke sett en eneste en overklokker som har vært fornøyd med nvidias intel kort..

Greit nok at de har god ytelse på stock hastigheter.. men det er ikke godt nok for meg... :innocent:

Lenke til kommentar
Kan jo nevne at nvidia skal bruke "el_crapo"  C19 bridge i begynnelsen til de får ut noe bedre...

dvs... null overklokking...

Har ikke sett en eneste en overklokker som har vært fornøyd med nvidias intel kort..

Greit nok at de har god ytelse på stock hastigheter.. men det er ikke godt nok for meg... :innocent:

6392506[/snapback]

Ehh?

Hvor har du det fra?

Ifølge mine kilder i nVidia skal GeForce 590 shippe når Conroe lanseres.

De gamle C19 brikkene kommer også til å støtte Conroe, men de kommer ikke til å være siktet mot entusiast-markedet.

Lenke til kommentar
Kan jo nevne at nvidia skal bruke "el_crapo"  C19 bridge i begynnelsen til de får ut noe bedre...

dvs... null overklokking...

Har ikke sett en eneste en overklokker som har vært fornøyd med nvidias intel kort..

Greit nok at de har god ytelse på stock hastigheter.. men det er ikke godt nok for meg... :innocent:

6392506[/snapback]

Ehh?

Hvor har du det fra?

Ifølge mine kilder i nVidia skal GeForce 590 shippe når Conroe lanseres.

De gamle C19 brikkene kommer også til å støtte Conroe, men de kommer ikke til å være siktet mot entusiast-markedet.

6392934[/snapback]

 

 

http://www.theinquirer.net/?article=32592

 

vi kan jo for alles del håpe de tar feil.. :)

Lenke til kommentar

Høres ikke bra ut at 590 vil ha en dårlig gammel NB. Da blir det nok RD600 for meg, X1900XT og muligens crossfire senere. Man svinger mens man lærer.

 

Men aller helst ville jeg hatt et i965P kort med SLI eller Crossfire mulighet, og det irriterer meg at jeg ikke kan få det. Og at de venter med oppfølgeren av 975 er skuffende. Kommer ant. til å sette en lite demper på lanseringen.

 

Forresten blitt håpløst at man må velge hele plattformen utfra hvilken grafikkløsning man velger. Eller omvendt. Slik har det altså blitt. Ikke bra :thumbdown:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Forresten blitt håpløst at man må velge hele plattformen utfra hvilken grafikkløsning man velger. Eller omvendt. Slik har det altså blitt. Ikke bra  :thumbdown:

6396979[/snapback]

 

Ja, jeg er enig, det er bare vas, selv om jeg personlig aldri bruker SLI eller crossfire, så er det en tullete utvikling.

 

AtW

Lenke til kommentar
Forresten blitt håpløst at man må velge hele plattformen utfra hvilken grafikkløsning man velger. Eller omvendt. Slik har det altså blitt. Ikke bra  :thumbdown:

6396979[/snapback]

 

Ja, jeg er enig, det er bare vas, selv om jeg personlig aldri bruker SLI eller crossfire, så er det en tullete utvikling.

 

AtW

6397587[/snapback]

 

Jeg synes jeg ser en rød tråd mellom dette og blu-ray vs hd-dvd

Lenke til kommentar

I tillegg har nvidia altså lansert en "Boost" teknologi for deres grafikkort som man kun får på deres brikkesett. Dette er også uten SLI.

 

Jeg synes det virker som om grafikkortprodusentene har fått for stor makt gjennom at de spesialiserer sine brikkesett kun for sine grafikkort osv. I tillegg hindrer de andre produsenter fra å implementere deres "fordels teknologi" som SLI og denne "boost" saken.

 

Intel kort med i965P+ICH8, 7900GTX, Sli og "boost" hadde vært finfint. Men nei, Intel får jo ikke lov å ha dette på sine kort sier grafikkort produsentene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
I tillegg har nvidia altså lansert en "Boost" teknologi for deres grafikkort som man kun får på deres brikkesett. Dette er også uten SLI.

 

Jeg synes det virker som om grafikkortprodusentene har fått for stor makt gjennom at de spesialiserer sine brikkesett kun for sine grafikkort osv. I tillegg hindrer de andre produsenter fra å implementere deres "fordels teknologi" som SLI og denne "boost" saken.

 

Intel kort med i965P+ICH8, 7900GTX, Sli og "boost" hadde vært finfint. Men nei, Intel får jo ikke lov å ha dette på sine kort sier grafikkort produsentene.

6399572[/snapback]

 

anng sli er det siste jeg har sett att intel muligens ikke vil la nvidia kjøre sli på sine brikkesett... :dontgetit:

 

men samma om det er nvidia eller intel som trenerer saken så hjelper det oss lite... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Vil ikke Intel tillate det? Hmm hvor er logikken i det? Lisens tull? Kostnader?

 

Men er det ikke sagt at Nvidia nekter SLI på annet enn HK med Nvidia chipsett. Ergo får man jo ikke SLI på Intel med i965P om Intel var med på det.

6402937[/snapback]

 

 

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=32667

 

forstå det den som kan... tidligere var vel tanken at nvidia nektet for å selge flere av sine egene nf4 chipper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...