Gå til innhold

Ny Creative Zen underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egentlig litt enig. Ipod er ikke akkurat nyskapende for å si det sånn. De kunne heller kommet med noe nytt eller noe man ikke forventer i en mp3 spiller.

6352771[/snapback]

 

Hvorfor? En billig liten sak med god batterikapasitet og lydkvalitet og formatstøtte er ikke noe spennde, men det er akkurat det man trenger (sier ikke at denne nødvendigvis oppfyller kravet), det er et enkelt produkt med noen få viktige parametre. De burde heller konsentrere seg om å få de riktige (noe ingen har klart enda, såvidt meg bekjent), istedet for å legge til dill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor? En billig liten sak med god batterikapasitet og lydkvalitet og formatstøtte er ikke noe spennde, men det er akkurat det man trenger (sier ikke at denne nødvendigvis oppfyller kravet), det er et enkelt produkt med noen få viktige parametre. De burde heller konsentrere seg om å få de riktige (noe ingen har klart enda, såvidt meg bekjent), istedet for å legge til dill.

 

AtW

6352820[/snapback]

 

Enig med deg, men kjenner jeg Creative rett så er det ikke ogg-støtte, og dermed utelukkes 90% av platesamlinga mi... :(

 

[Edit: litt uheldig med klippinga]

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Hvorfor? En billig liten sak med god batterikapasitet og lydkvalitet og formatstøtte er ikke noe spennde, men det er akkurat det man trenger (sier ikke at denne nødvendigvis oppfyller kravet), det er et enkelt produkt med noen få viktige parametre. De burde heller konsentrere seg om å få de riktige (noe ingen har klart enda, såvidt meg bekjent), istedet for å legge til dill.

 

AtW

6352820[/snapback]

 

Enig med deg, men kjenner jeg Creative rett så er det ikke ogg-støtte, og dermed utelukkes 90% av platesamlinga mi... :(

 

[Edit: litt uheldig med klippinga]

6352838[/snapback]

 

Du får gå over til flac istedet, så kan du transkode over til ditt foretrukkede format når du ønsker :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor? En billig liten sak med god batterikapasitet og lydkvalitet og formatstøtte er ikke noe spennde, men det er akkurat det man trenger (sier ikke at denne nødvendigvis oppfyller kravet), det er et enkelt produkt med noen få viktige parametre. De burde heller konsentrere seg om å få de riktige (noe ingen har klart enda, såvidt meg bekjent), istedet for å legge til dill.

 

AtW

6352820[/snapback]

 

Enig med deg, men kjenner jeg Creative rett så er det ikke ogg-støtte, og dermed utelukkes 90% av platesamlinga mi... :(

 

[Edit: litt uheldig med klippinga]

6352838[/snapback]

 

Ja, men for svingende, da. Det er så typisk at ogg utelates. Hvilke ulemper finnes med å implementere ogg-støtte? Det er jo fritt.

Lenke til kommentar
Ja, men for svingende, da. Det er så typisk at ogg utelates. Hvilke ulemper finnes med å implementere ogg-støtte? Det er jo fritt.

6353109[/snapback]

Fritt men intet marked. Det koster tid å utvikle støtte, og mener å ha hørt rykter om at Ogg-dekoding bruker mer batteri
Lenke til kommentar
Ja, men for svingende, da. Det er så typisk at ogg utelates. Hvilke ulemper finnes med å implementere ogg-støtte? Det er jo fritt.

6353109[/snapback]

Fritt men intet marked. Det koster tid å utvikle støtte, og mener å ha hørt rykter om at Ogg-dekoding bruker mer batteri

6353732[/snapback]

 

Det er jo flere som har valgt å støtte dette, bl.a iRiver og Cowon... (men disse er jo vanvittig dyre...)

 

Markedet finnes *rekker en hånd i været* :p, men ogg-støtte vil nok også skape et marked. Noen må jo være førstemann, da...

 

Du mener å ha hørt rykter? Høres veldig tynn ut...

Lenke til kommentar
Ja, men for svingende, da. Det er så typisk at ogg utelates. Hvilke ulemper finnes med å implementere ogg-støtte? Det er jo fritt.

6353109[/snapback]

Fritt men intet marked. Det koster tid å utvikle støtte, og mener å ha hørt rykter om at Ogg-dekoding bruker mer batteri

6353732[/snapback]

 

Det er jo flere som har valgt å støtte dette, bl.a iRiver og Cowon... (men disse er jo vanvittig dyre...)

 

Markedet finnes *rekker en hånd i været* :p, men ogg-støtte vil nok også skape et marked. Noen må jo være førstemann, da...

 

Du mener å ha hørt rykter? Høres veldig tynn ut...

6353978[/snapback]

 

Jeg er ganske sikker på at jeg også har sett tester som tyder på at Ogg bruker mer støm, men har desverre ingen referanser tilgjengelig :(

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvilke formater som støttes har vel også med hva og hvordan våre venner i plateindustrien mener vi bør nyte musikken de vil la oss leie. Skal nok ikke se bort i fra at man ikke blir "play4sure" godkjent med ogg støtte. ?

6355474[/snapback]

 

Dessverre, ja. Gigantene løper jo det de er kar om så fort de hører nyss om "open source".

Lenke til kommentar
Markedet finnes *rekker en hånd i været* :p, men ogg-støtte vil nok også skape et marked. Noen må jo være førstemann, da...

 

Du mener å ha hørt rykter? Høres veldig tynn ut...

6353978[/snapback]

Det er vel litt "hearsay" rundt omkring på diverse fora som gjør det. Dette er det nærmeste jeg kommer noe konkret...

 

Jeg har ikke noe imot Ogg, og tar gjerne en spiller som har det :) Problemet er at der ikke er en stor aktør som fronter Ogg i noen særlig grad. Mp3 er innarbeidet, WMA blir frontet av MS, AAC av Apple. Når folk flest bruker det som kommer med itunes/windows media player og ikke vet forskjell på formateneså blir Ogg en ting for de få... Dessverre...

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Ja, står det virkelig så dårlig til (25% mindre batteritid), skjønner jeg det. Problemet er vel at jeg har mesteparten av samlingen i ogg, og dermed kjøper jeg ikke en spiller som ikke støtter ogg.

 

Ideelt sett bør spilleren støtte det aller meste, så slipper en å tenke på sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...