Gå til innhold

Programtips: Google Calender


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fins det et ok kalenderprog som ligger lokalt som gjør at man kan synkronisere via googlecalender flere kalendre på andre maskiner på et LAN?

 

Elsker utseendet og brukervennligheten til Googlecalender, men kan ikke ha en kalender som er rent nettbasert.

Nettet vårt er litt upålitelig, så kalenderen må ligge lokalt, men det hadde vært fett om det kunne synkroniseres med Google.

 

...og jeg ser etter noe som ikke er outlookavhengig.

 

Er spent på Mozilla sitt kalenderprosjekt.

Lenke til kommentar

Bruker denne tjenesten mye og den er virkelig deilig å ha all informasjonen tilgjengelig overalt så lenge du har tilgang til internett.

Skulle ønske det hadde vært mulighet for å syncronisere med Outlook og tilgjengelig for Opera. Sånn som det er idag må jeg starte Firefox hver gang jeg skal bruke kalenderen.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Selve kalenderen er glimrende, bare så synd at jeg enda ikke har funnet en måte å synke med mobilen uten å gå veien om en lokal pc.

 

Jeg kan legge inn nye avtaler fra mobilen til gcal via remember the milk.

6355387[/snapback]

 

Fint om du stikker innom denne tråden hvis du skulle finne ut av det!

 

DrE

Lenke til kommentar
Om google lager programvare for synkronisering med mobiltelefon er dette en så bra tjeneste at jeg faktisk kunne betalt litt for å ha den :)

6356103[/snapback]

 

Sjekk ut http://www.gcalsync.com/. To veis sync mellom mobilen og Google Calendar hvis du har en mobil med java.

6356993[/snapback]

 

Den så dritsmart ut! Synd jeg får en feilmelding når den laster ned feeden.. Ser ut som om den sliter med å parse xml data'n. Får tipse han som lager programmet :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Bruker denne tjenesten mye og den er virkelig deilig å ha all informasjonen tilgjengelig overalt så lenge du har tilgang til internett.

Skulle ønske det hadde vært mulighet for å syncronisere med Outlook og tilgjengelig for Opera. Sånn som det er idag må jeg starte Firefox hver gang jeg skal bruke kalenderen.

6353629[/snapback]

 

Har en gladnyhet til deg, du kan synkronisere denne med Outlook, iallefall ene veien. :)

 

Sånn får du tilgang på en ical fil med kalenderen din:

 

http://www.google.com/support/calendar/bin...7648&topic=8608

 

Dersom du bruker Outlook 2007, går du på Account Settings og legger til kalenderen(e) under Internet Calendars taben.

 

Outlook 2003 har ikke innebygget support for dette, men du har et program som gir mulighet, dog med noen begrensninger. Om det kan du lese her: http://googlesystem.blogspot.com/2006/05/s...endar-with.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...