Gå til innhold

Nyhet: Slutt for Qtek-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en possitiv ting for Qtek/HTC og ikke noe negativt. De legger ikke ned Qtek, slik dere antyder i denne artikkelen. Qtek har vært HTC sitt navn hele tiden, og blitt benyttet i land hvor operatøren ikke har et eget merke.

 

Qtek er faktisk det merket som selger mest i Europa, blandt alle forskjellige HTC versjoner.

 

Problemet med Qtek er at det kun er et navn, og at det ikke eksisterer noe Qtek corp på toppen slik Nokia og Sony Ericsson har. Ved å gå over til HTC som navn, har man et hovedfirma på toppen. Dette bygger igjen navn og er possitivt for sluttkunde som får noe mer å forholde seg til.

 

For norske kunder blir det ingen forskjell. Det vil fortsatt være Dangaard og Brightpoint som distribuerer telefonene. Det blir samme support som tidligere og det er selvfølgelig full støtte rundt eldre Qtek modeller.

 

Eneste forskjellen er navnebyttet. Personlig tror jeg det kommer til å bli solgt mindre I-Mate telefoner på sikt etter denne navneendringen.

Lenke til kommentar
For første gang vil jeg kritisere Amobil for en skikkelig dårlig overskrift. Dette er virkelig i Dagbladet-stil. Det gir inntrykk av at Qtek-telefoner ikke skal lages lenger, noe som overhodet ikke stemmer. De skal bare få nytt navn.

 

Skjerp dere!

 

-snubbel

6314967[/snapback]

 

 

Bare en liten rettelse, Qtek lager ikke telefoner, de bare plukker opp HTC modeller, og distruberer telefonene i Europa. I-mate og Dopod gjør det samme.. Jeg vil faktisk gi ros til Amobil for denne artikkelen, for andre steder har skrevet artikkelen som om at Qtek bytter navn til HTC.. Jeg bare håper at selv om Qtek forsvinner, at HTC påtar seg full ansvar for eksisterende Qtek produkter, slik at når jeg nå kjøper en Qtek 8500, så vil jeg at garantien skal gjelde :)

 

Dangaard Telecom Norway bekrefter at Qtek bytter navn til HTC. De bekrefter at dette er meget bra for Dangaard, og opplyser om at det kommer en pressemelding imorgen tidlig
Lenke til kommentar
Bare en liten rettelse, Qtek lager ikke telefoner, de bare plukker opp HTC modeller, og distruberer telefonene i Europa. I-mate og Dopod gjør det samme.. Jeg vil faktisk gi ros til Amobil for denne artikkelen, for andre steder har skrevet artikkelen som om at Qtek bytter navn til HTC.. Jeg bare håper at selv om Qtek forsvinner, at HTC påtar seg full ansvar for eksisterende Qtek produkter, slik at når jeg nå kjøper en Qtek 8500, så vil jeg at garantien skal gjelde :)

 

Qtek er og har alltid vært HTC. HTC eier navnet Qtek. Det er ikke noe firma som sitter og styrer navnet Qtek slik I-Mate eller Dopod for eksempel gjør.

 

Qtek er det navnet HTC har brukt i land hvor operatøren selv ikke brander telefonene med sitt merkenavn.

 

Nå slutter de å bruke Qtek og går over til HTC, for å drive merkevare bygging på lik linje med Nokia og Sony Ericsson.

 

Så mens I-Mate, T-Mobile, Orange osv plukker ut modellene og setter sitt navn på dem, har Qtek vært merke til HTC hele tiden :)

Lenke til kommentar
Vil den bli produsert fullt ut, eller vil den bare bli produsert i et "begrenset" restparti?

6320856[/snapback]

 

Den vil bli produsert fullt ut i forhold til planen. Dette er et forsøk på å introdusere Windows Mobile til andre enn business-brukere, noe de antagelig kommer til å klare helt fint. Jeg har såvidt fått testet den et par timer i dag og det virker veldig lovende. Hvis konkurrenten er Motorola V3i, så vil denne slå den langt ned i støvlene både på kvalitet og ikke minst funksjonalitet og brukervennlighet. Hvis Amobil er trege med testing av denne, kommer jeg vel til å ta den med hjem og skrive en brukertest i løpet av kort tid.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Sier det en gang til, for aller siste gang :)

Navnebyttet har ingen ting å si for produksjon eller utgivelse av telefonene.

 

Qtek 8500 blir lansert for fullt på markedet og vil være på markedet i hele livssyklusen sin. Etter det bytter Qtek navn til HTC og fremtidige modeller går under navnet HTC. Dette blir alikevel ingen forskjell. Fortsatt samme distributør, samme support apparat, alle eldre modeller er fortsatt støttet fullt ut osv.

 

Qtek har vært merkenavnet til HTC hele tiden. Nå går de over til HTC etter at 8500 er kommet ut. HTC satser for fullt på Qtek 8500. og kommer ikke til å lansere modellen under HTC navnet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...