Gå til innhold

Sommerens TV-telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nedgradert litt og litt det siste året. Sluttet med gadget telefoner med 6680 og fant ut at jeg ikke bruker noen av de avanserte funksjonene. Ønsket meg en enkel telefon med bra batterikapasitet. Så kan jeg heller kjøpe meg et lite greit kamera og TV ser jeg egentlig mer enn nok av hjemme. Trenger det ikke med meg. Håper flere produsenter vil satse på telefoner med lang batterilevetid og begrenset med funksjoner.

Lenke til kommentar

TV-telefoner ser relativt store ut og har så vidt jeg vet dårlig batteritid (ved TV-titting), er dyre og TV-standardene er ikke helt på plass og feilfrie ennå så jeg anser ikke sånne telefoner som helt modne ennå.

 

Men det er lyspunkter også: Kameratelefoner med relativt høy bildekvalitet anses ikke lengre for å være det nyeste og heteste. Dvs. at gode slike telefoner må jekke seg ned en prisklasse. Kameraene begynner å bli modne i form av ok bildekvalitet for mer enn bare visning på 1,8" skjermer, har god batteritid, er kompakte osv. Jeg vil si at jeg kjøpte kameratelefon (SE T610) på helt feil tidspunkt, og at nå er et bra tidspunkt å kjøpe sånne telfeoner. Jeg tror videre at det å kjøpe TV-telefon nå er som å kjøpe T610 for to år siden.

Lenke til kommentar

TV på telefonen er jo bra for de som absolutt vil ha alt mulig mikkmakk og dill ... personlig anser jeg akkurat denne funksjonen som meget unødvendig og kommer ikke til å anskaffe meg en av disse med mindre det ikke er mulig å oppdrive telefoner som ikke har det.

 

Men mine meninger til side, hva med en liten brannfakkel inn i den teknologiske høyborg? ... TV-Lisens?

 

Dette står å lese på NRK sine sider:

 

"Kringkastingsavgift skal betales av alle som har en fjernsynsmottaker i bruk etter § 1 i Forskrifter om fjernsynsmottakere. Med fjernsynsmottaker menes: TV, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l. Kort sagt alle tekniske innretninger som kan ta i mot levende fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte."

 

Kilde: NRK

 

Vil telefoner kunne fritas fra lisensen? Bare en tanke...

 

-N

Lenke til kommentar

En må vel ha en slik kjip NRK lisens for å få brukt slike dingser.

 

Kunne ikke NRK gjort unntak for utstyr som har skjermstørrelse under en hvis størrelse slik at de kunne støttet opp om utbredelsen av slikt "TV-ustyr".

 

Jeg ser for meg at mobilforhandlerne har lite å tjene på å oppgi overfor NRK hvem som har TV-funksjonalitet i sin telefon. Vi har jo litt forbrukermakt også.

 

Men så tenker jeg at DVB-H er en digital sak som vi trenger lisensnøkler for å benytte, stemmer det!? Da kommer det vel spesielle "hjemmesnekrede" firmware oppgraderinger og software for å takle slike utfordringer vil jeg tro.

 

Når tror dere at disse telefonene vil begynne å selge som varmt hvetebrød?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...