Gå til innhold

Microsoft lanserer webkameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper VX-6000 så fort det er tilgjengelig - ventet på et høyoppløslig webkamera til en grei penge lenge...

 

Spesifikasjoner for LifeCam VX-6000

 

Stillbildeoppløsning: 5 megapiksler (2560x2048 interpolert)

Videooppløsning: 1280x1024 piksler

Grensesnitt: USB 2.0

3x digital zoom

71 graders vidvinkel-linse

Lenke til kommentar
Ser ut som det blir veldige gode specs for den prisen også. 5megapixel for 600kr er vel overlevbart

6305901[/snapback]

Merk: Det sto interpolert oppløsning, noe som betyr oppskalert i programvaren. Hvis den regnemåten skal være godtatt så kan jeg påberope meg 1000 megapixler på mobilen min. Men det betyr selvfølgelig ikke at bildekvaliteten er bra.

 

Etter det jeg kan se fra linkene er den ekte oppløsningen på sensorene 1280x1024 (1,3 MP) på VX6000 og 640x480 (0,3 MP) på VX3000.

 

1280*1024 videooppløsning er meget bra, men jeg mistenker at det er brukt en så dårlig sensor og optikk at det også betyr elendige farger under alle lysforhold, mye bildestøy og muligens elendig oppdateringshastighet f.eks 10 FPS.

 

Ellers synes jeg ikke det var ekstremt innovativt med knapp på kameraet for å utføre ting man ellers kan gjøre med museknappen.

Lenke til kommentar

Noe misvisende med aa si at den har 3x zoom. Det er digital zoom det er snakk om. Den bruker ogsaa en CMOS brikke (i motsetning til CCD) som nok kan bety at kvaliteten og krav til lys ikke er helt hva de kunne vaert. Men tiden vil jo vise.

 

Merk ogsaa at stillbildeopploesningen paa 5megapiksel er interpolert. VELDIG interpolert. Sensoren er kun paa 1.3megapiksel.

Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke det var mulig å interpolere til mer enn det dobbelte med særlig hell. Ellers ser kameraet ut som det kommer til å ta skade av å falle i bakken, linsen er strategisk plassert i front, uten særlig beskyttlese. Hvis webkameraet i tillegg er tungt fremme kan dette være en uheldig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Noe misvisende med aa si at den har 3x zoom. Det er digital zoom det er snakk om. Den bruker ogsaa en CMOS brikke (i motsetning til CCD) som nok kan bety at kvaliteten og krav til lys ikke er helt hva de kunne vaert. Men tiden vil jo vise.

 

Merk ogsaa at stillbildeopploesningen paa 5megapiksel er interpolert. VELDIG interpolert. Sensoren er kun paa 1.3megapiksel.

6307499[/snapback]

 

Canon har brukt CMOS brikker med gode resultater i sine kameraer, f.eks. mitt 20D

Lenke til kommentar
Jeg trodde ikke det var mulig å interpolere til mer enn det dobbelte med særlig hell.

6307649[/snapback]

Nå er det neppe bildekvalitet som er salgsargumentet for dette kameraet så selv om det er uheldig å strekke bildet mer enn 100% velger de nok å gjøre det likevel.

 

Bildekvaliteten på de "5" MP-bildene kan likevel ikke overgå det eldgamle speilreflekskamera på henholdsvis 0,3 og 1,3 MP klarte å levere.

Lenke til kommentar
Noe misvisende med aa si at den har 3x zoom. Det er digital zoom det er snakk om. Den bruker ogsaa en CMOS brikke (i motsetning til CCD) som nok kan bety at kvaliteten og krav til lys ikke er helt hva de kunne vaert. Men tiden vil jo vise.

 

Merk ogsaa at stillbildeopploesningen paa 5megapiksel er interpolert. VELDIG interpolert. Sensoren er kun paa 1.3megapiksel.

6307499[/snapback]

Canon har brukt CMOS brikker med gode resultater i sine kameraer, f.eks. mitt 20D

6307655[/snapback]

Til foto ja, men video blir ikke det samme.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Tenkte meg nå et webkamera som som viser høy oppløsingen og bildekvalitet til en billig penge. Selv synes jeg 620,- er alt for mye for et webkamera jeg nesten ikke kommer til å bruke ...

 

Finnes det noen andre webkameraer der ute som viser deg et klart video-bilde og i nokså høy oppløsning, så er det mulig å få tak i et webkamera som viser bilde som om jeg sulle filmet med et dv kamera eller et ordentli kamera ....

 

Ikke all den hakkingen bilde ?

 

Blei litt ufårståelig :blush: men men

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...