Gå til innhold

AGP-problemer for Nvidia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen ekspert, men kan ikke tanke meg at lagrene med AGP kort hos butikkene/leverandørene kommer til å tømmes så fort. Regner med at Nvidia rekker å finne en ny leverandør for denne broen før den tid.

Er vel tross alt PCI Express som har tatt over størstedelen av markedet?

 

Uansett så berører ikke dette meg noe særlig. Har 6600GT AGP kort, og det holder i lange baner for mitt bruk. Neste gang jeg oppgraderer så vil jeg nok hoppe over til PCI Express likevel.

 

Eller kanskje jeg skal kjøpe et ASROCK 939Dual-Sata2 hovedkort og en AMD X2 prosessor når det varslede priskuttet fra AMD er her? Da kan jeg holde liv i skjermkortet mitt uten å måtte pøse ut 1000-1500 for noe jeg ikke trenger? ;)

 

Er ikke store saker man trenger til mud, neverwinter nights og å surfe på umoralske sider. :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være så synd på oss.

De færreste som er hardcore gamere og trenger bra et skjermkort kjører agp. og vi som ikke gjør det greier oss fint med ett gammelt skjermkort. Jeg har fortsatt mitt kjære gf3 ti200. Og siden jeg ikke spiller ser jeg ikke det store i å kjøpe nytt. Muligens att jeg tar enn svipp til bruktmarkedet og kjøper ett skjermkort, men det blir ikke noe nytt.

 

Når jeg skal oppgradere så blir det nok hele maskina tenker jeg og da har "problemet" løst seg.

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar
Virkelig synd for de som sitter igjen med AGP-hovedkort.

6305529[/snapback]

 

Nei, de merker ingenting til dette.

 

Her er det snakk om grafikk-chipset som produseres spesifikt enten for PCIe eller AGP, og som en overgangsordning har IBM (og sikkert andre) laget denne komponenten som settes mellom PCIe-grensesnittet og chipsettet, og gjør at de kan bruke gamle og billige AGP-chipset på PCIe-skjermkort. Altså rammer dette stort sett de som har hovedkort med PCIe-port og vil ha et billig skjermkort.

Lenke til kommentar
Virkelig synd for de som sitter igjen med AGP-hovedkort.

6305529[/snapback]

 

Nei, de merker ingenting til dette.

 

Her er det snakk om grafikk-chipset som produseres spesifikt enten for PCIe eller AGP, og som en overgangsordning har IBM (og sikkert andre) laget denne komponenten som settes mellom PCIe-grensesnittet og chipsettet, og gjør at de kan bruke gamle og billige AGP-chipset på PCIe-skjermkort. Altså rammer dette stort sett de som har hovedkort med PCIe-port og vil ha et billig skjermkort.

6305692[/snapback]

Har du lest saken...det står da hvitterlig svart på hvitt at det er agp skjermkort som får lide og ikke pcie. Pcie har de native chiper idag. Dvs. reine pcie chiper. De trenger ikke translator chip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...