Gå til innhold

Test: Nokia N91


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ikke så utrolig bra ut da.. Likte ikke designet, kameraet så ikke så bra ut, men hittil holder 2mp for meg!

 

4gb derimot likte jeg svært godt, mye lagringsplass(bare det hadde vært gode nok bilder til å matche det) Så ut som multimediafunksjonene var gode, i hvert fall musikken!

 

3G er noe alle nye dyre mobiler må ha nå.. Det har den heldigvis, men syns ikke dette er nok for en telefon til 5 lapper..

 

Blir nok ikke den store hitten i år!

Lenke til kommentar

Hm... Ble "slaktet" av dere mens HjemmePC gav den en 6-er. Forstår meg aldri på terningkast :hmm:

 

Uansett, har bare skummelest gjennom testen og må si meg enig med dere. Å gi kamera en 3-er syns jeg er litt drøyt men 2 MP uten autofokus, blitz/fotolampe og ikke eget kamera for videosamtaler er ille av Nokia. Fy skam dem :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det dere glemmer er jo at dette er en mobil med null fokus på kamera.Dette er en MP3 mobil og fokuserer høyt på mp3 og musikkavspilling. Selv om den har en (god) del svakheter er den etter min mening den desidert beste mp3-mobilen på markedet, prisen til tross.

 

Det er den eneste mobilen som har både minijack og knapper for musikk direkte på telefonen. I tillegg har den gode tilkoblingsmuligheter som gjør at du går rundt med en egen musikkbutikk i lomma der du kan laste ned sanger on-the-go. Dessuten har den lydkvalitet på linje med creative og langt over iPod-nivå. Det er den eneste mobilen med innebygd forsterker som skal gi god lyd. Dere nevner knapt nok MP3spilleren i testen, selv om dette er hovedforuset.

 

Foresten følger det med bordlader også.

Lenke til kommentar

Det er ikke ofte jeg blir irritert på tester, og det er ikke engang fordi jeg ikke er enig.. Det vil si, å gi den Terningkast 3 og avrunde hele testen med STYR UNNA er patetisk av dere, men er ikke dette en Test, og ikke synsing? ORdvalg som:

 

"Det ser unektelig stilig ut, men har du store fingre eller skrekk for å bruke fingertuppene må du holde deg langt unna N91."

 

Hva vet dere om dette? Tror dere, eller vet dere? Jeg har veldig store fingre, og har FINT brukt denne. Dere velger selv å skyte dere i foten med oppfølging:

 

"Redningen for de som har større fingre enn 12 år gamle jenter, er at mellomrommet mellom tastene er for stort til at du ofte treffer kommer borti nabotasten."

 

Videre, kommer

 

"Denne løsningen fungerer godt, men vi er veldig skeptisk til hva som skjer med dekslet hvis du mister telefonen i bakken når dekslet er åpent. Med N91s tyngde, er det nok en stor fare for at telefonen i et slikt tilfelle vil dele seg i to. "

 

Har dere testet hengslene? Vet dere dette? Er dette et problem for de fleste, som de faktisk bør ha i tankene om de liker denne?

 

Vi fortsetter:

 

"Mens Nokias E-serie har fått med Java-programmer i fleng, og til og med kan redigere dokumenter fra Microsoft Office, er det heller tomt på denne fronten i N91"

 

Er dette noe dere seriøst vil formidle? At N91 ikke har samme nytteprogram-pakke som E-series. Dette er jo selvklart, og spør du meg, temmelig idiotisk å poengtere. Sammenlikne den heller med noe nærmere i spekteret. HVa med å nevne at det KAN lastes ned, og faktisk er mulig å få. Det er for mye negativ holdning, og for mange sure, subjektive meninger.

 

"Mens N80, N90 og N71 har fått kjempegode og høyoppløste skjermer, har Nokia satt inn en kornete skjerm som absolutt ikke holder mål etter dagens standard i N91. Hvorfor det Nokia? "

 

Dette vet dere svaret på, og det er ingen behov for å spørre hverken Nokia eller leseren. Nokia N91 ble lansert tidlig, men kom på markedet for sent. Spesifikasjonene var bra når den ble offentliggjort, men ikke på topp nå. Så enkelt er det. DEn burde kanskje aldri vært lansert, men erstattet av noe annet. Hva er uansett poenget med å skrive en håpløs kommentar til leserne, som kanskje ikke vet noe om denne modellen.

 

Jeg fortår at det er visse telefoner dere ikke liker, og dermed ikke orker å fremheve så mye av mulighetene og det positive, men bare å skrive det dere misliker. Javel, om denne komprimeringen er treg, til tross for at overføring går strålende. Skriv at om man laster inn Opera Mini går dette som en drøm. For mye negativt fokus uansett gjør i alle fall meg mindre lojal, og begynner å mislike testene deres.

 

Hvorfor ikke avslutte hver eneste testkategori med en kjempesammenlikning med forfatterens favorittmobil, da det ofte tydelig kommer igjennom hva dette er.

Lenke til kommentar

BRA skrevet Holtemann!!

 

Kaster meg på begrunnelsen din, en usakelig skrevet test av en av de aller beste, mest spennende mobilene som er sluppet ut på det norske marked hittil i år. Er vel ikke vanskelig å gjette at skribent selv aldri har eiet en symbian telefon og sett dens muligheter til fulle. Lojaliteten til testene er desverre borte med dette!

Lenke til kommentar
Det dere glemmer er jo at dette er en mobil med null fokus på kamera.Dette er en MP3 mobil og fokuserer høyt på mp3 og musikkavspilling. Selv om den har en (god) del svakheter er den etter min mening den desidert beste mp3-mobilen på markedet, prisen til tross.

 

Det er den eneste mobilen som har både minijack og knapper for musikk direkte på telefonen. I tillegg har den gode tilkoblingsmuligheter som gjør at du går rundt med en egen musikkbutikk i lomma der du kan laste ned sanger on-the-go. Dessuten har den lydkvalitet på linje med creative og langt over iPod-nivå. Det er den eneste mobilen med innebygd forsterker som skal gi god lyd. Dere nevner knapt nok MP3spilleren i testen, selv om dette er hovedforuset.

 

Foresten følger det med bordlader også.

6283762[/snapback]

 

 

Dette da selvsagt i tillegg til at den er overlegen proff på alle andre områder fra før av. Her skulle nok skribent gjort en liten forundersøkelse før testen ble skrevet og publisert. Å si at noen har drukket vodka under plassering av Menytasten tar kaka for min del. Det spørs om ikke andre hadde flaska litt nærme tastaturet når testen ble skrevet. Har ikke Amobil noen form for korrektur før slike artikler legges ut ??

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar
den er temmelig mye større enn selv de største GSM-telefonene i butikken
Dere mener vel større enn selv de største 3G-telefonene.

 

Dessverre er harddiskløsningen veldig strømkrevende, og hvis du bruker mp3-spilleren mye, må du belage deg på å lade telefonen igjen før dagen er omme.
Jeg skjønner ikke hvorfor folket ønsker HDD. Hopp rett til flashminne så slipper vi lite batteri, bevegelige deler som gjør telefonen mer utsatt for skade og generelt mer størrelse. :nei:

 

blåtann 2.0
Spesifikasjonskartet på side 3 sier BT v1.2 og jeg mener det er v1.2 som skal være riktig.

 

Hva med A2DP-profilen. Har lest flere steder at den ikke støtter dette.

6285009[/snapback]

Den skal ha A2DP.

 

 

Ellers må jeg si meg helt enig i Styr unna-dommen. Etter alle utsettelsene skulle Nokia hoppet rett til en N91i med QVGA og flashminne. Minst.

Lenke til kommentar

Synes terningkast 3 er fortjent jeg. N91 blir, som N90, en flopp. Disse klumpene tar seg ikke særlig ut i butikkhyllene, så det er mest folk som TROR det er så kult med Hard-Disk på mobilen som vil kjøpe denne. Fjortiser og wannabies altså :-P

 

Kommer mange HDD-mobiler fremover, men blir forhåpentligvis en blaff som går over ettet et par år. Som Sigmund_Freud sier, flash-minne er mye bedre.

Lenke til kommentar

Ikke så vanskelig å se at misunnelsen på de som har råd til denne er stor. STYR UNNA begrepet burde en "seriøs" aktør som amobil se seg for god til å la være å bruke. Dette er en direkte synsing fra den som skriver.

 

At de i tillegg blander "vodka" inn i en test gjør det desverre bare enda mindre "seriøst" Det denne magler er W-lan, det er den eneste grunnen som får meg til å vurdere kjempen N80 i stedet for dette smykket av en smart phone.

 

Kanskje på tide en bør styre unna testene til amobil også. Gir utformingen av denne testen en "ener" Selve N91 fortjener en ¤4¤ etter min mening.

Lenke til kommentar

Morsom lesning dette her.

 

 

N91 er eller snarere var - et spennende prosjekt.

Når den ble presentert var HDD og masse minne en ting man bare fantaserte om.

Nå, etter den endelig kom, etter en rekke utsettelser, ser vi hvor mange kompromisser de har gjort for å få dette til, str og vekten er enorme.

Skjemen er utdatert bl.a.

Samsung vant racet om HDD, de var først (ikke at den er noe bedre)

Tanken på iopd og Mp3 spiller fører tankene til små kule enheter, som man kan trene med og putte i lomma.

N91 er allt annet enn dette.

:cry:

Nei, la oss få flash minna og slippe de store, batteri drikkene murklossene.

 

:)

 

Og til Christian86

 

batteritiden er ikke så dårlig faktisk. Mp3 spilleren fungerte fint fra 08:45 til 15:45 sammenhengende musikk og en del skipping.

 

Har enda 40% batteri igjen.

 

Det er heller ikke mye å rope hurra for...

De nye W mobilene fra SE, har 30 timers spilletid (W850, W300)

Da snakker vi om bra spilletid.

;)

Lenke til kommentar
Det denne magler er W-lan, det er den eneste grunnen som får meg til å vurdere kjempen N80 i stedet for dette smykket av en smart phone.

6291898[/snapback]

Så møkkaskjerm plager deg ikke?

 

At monstret N80 er mindre enn N91 (109 ccm mot 137 ccm) sier sitt når det kommer til størrelse. :roll:

6291927[/snapback]

 

kremt; denne har jo vitterlig B/g støtte da.

 

Morsom lesning dette her.

 

 

N91 er eller snarere var - et spennende prosjekt.

Når den ble presentert var HDD og masse minne en ting man bare fantaserte om.

Nå, etter den endelig kom, etter en rekke utsettelser, ser vi hvor mange kompromisser de har gjort for å få dette til, str og vekten er enorme.

Skjemen er utdatert bl.a.

Samsung vant racet om HDD, de var først (ikke at den er noe bedre)

Tanken på iopd og Mp3 spiller fører tankene til små kule enheter, som man kan trene med og putte i lomma.

N91 er allt annet enn dette.

:cry:

Nei, la oss få flash minna og slippe de store, batteri drikkene murklossene.

 

:)

 

Og til Christian86

 

batteritiden er ikke så dårlig faktisk. Mp3 spilleren fungerte fint fra 08:45 til 15:45 sammenhengende musikk og en del skipping.

 

Har enda 40% batteri igjen.

 

Det er heller ikke mye å rope hurra for...

De nye W mobilene fra SE, har 30 timers spilletid (W850, W300)

Da snakker vi om bra spilletid.

;)

6292004[/snapback]

 

tillat meg å le; men det tar jeg med stor teskje salt. Men for all del, jeg kan godt la N91en ligge til i morgen, og så får vi se hvor lenge den holder :)

Lenke til kommentar
tillat meg å le; men det tar jeg med stor teskje salt. Men for all del, jeg kan godt la N91en ligge til i morgen, og så får vi se hvor lenge den holder

 

Spis så mye salt du bare gidder du!

Le kan du også gjøre, men jeg ville heller grini var jeg deg, for det er et faktum.

Hvis din holder 12 timer bør du være kjempehappy, det er de som klarer mellom 10-12 timer.

:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...