Gå til innhold

Deler ut gratis minnekort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Deler ut gratis minnekort

Nokia føler seg gavmilde

Det er jo ikke gratis om det innebærer en betingelse om å kjøpe og betale for noe.

 

Såkalte 1-kronestelefoner koster f.eks ikke 1 krone. De er bare en liten del av en større pakke som koster langt mer.

6276201[/snapback]

 

Men for de som har kjøpt telefonen alt er det jo et gratis minekort..

Skrev meg inn og nå satser jeg på å få ett nytt minekort i posten snart :)

Lenke til kommentar
... for de som har kjøpt .... er det jo et gratis ...

6276272[/snapback]

Det er noe som skurrer i den setninga der. "har man betalt så får man varen gratis".

 

Alle kan jo si det. Jeg kan si det: "Du kan få PCen min gratis .. du må bare kjøpe viskelært mitt for 10.000kr først".

Lenke til kommentar

Har studert markedsføring og regelen er som følger: gratis kan kun benyttes når det faktisk er helt gratis. Her ville det vært mer riktig å sagt at man får minnekortet på kjøpet. Dessverre er det mange som ikke forstår dette og heller ikke følger markedsføringsloven.

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
... for de som har kjøpt .... er det jo et gratis ...

6276272[/snapback]

Det er noe som skurrer i den setninga der. "har man betalt så får man varen gratis".

 

Alle kan jo si det. Jeg kan si det: "Du kan få PCen min gratis .. du må bare kjøpe viskelært mitt for 10.000kr først".

6276316[/snapback]

 

Med tanke på at det ikke var en betingelse fra før av, kan man på en måte se det på som gratis... Regner ikke med at de som kanskje har tenkt til å kjøpe N80, løper å kjøper den fordi du kan få et gratis minnekort på 512 mb. :)

Lenke til kommentar
Har telefonen stiget noe i pris etter at nokia gikk ut med at 512 brikke skulle medfølge ? Ellers syns jeg det er bra, men kunne de ikke like godt slengt på ei 1GB brikke.

6280048[/snapback]

Regn med at Nokia allerede har tatt seg betalt for de 119 kronene bakt inn i beløpet på 4994 kr. Så det er ikke noen prisøkning, men du har nok allerede betalt for kortet. ;)

For nokias del betyr dette billig PR (positivt). Regn med at langt i fra alle (f.eks bare 30%) av de som har kjøpt den mobilen skaffer seg det "gratis" minnekortet. Dermed slipper Nokia unna med en kostnad på 119kr * 0,30 = ca 35 kroner per mobil. Billg for dem, mye PR, men bare 30% av kundene som har betalt for telefon (med minnekort innbakt i prisen) får faktisk det minnekortet de har "betalt" for uten å vite det.

Lenke til kommentar
Har telefonen stiget noe i pris etter at nokia gikk ut med at 512 brikke skulle medfølge ? Ellers syns jeg det er bra, men kunne de ikke like godt slengt på ei 1GB brikke.

6280048[/snapback]

Regn med at Nokia allerede har tatt seg betalt for de 119 kronene bakt inn i beløpet på 4994 kr. Så det er ikke noen prisøkning, men du har nok allerede betalt for kortet. ;)

For nokias del betyr dette billig PR (positivt). Regn med at langt i fra alle (f.eks bare 30%) av de som har kjøpt den mobilen skaffer seg det "gratis" minnekortet. Dermed slipper Nokia unna med en kostnad på 119kr * 0,30 = ca 35 kroner per mobil. Billg for dem, mye PR, men bare 30% av kundene som har betalt for telefon (med minnekort innbakt i prisen) får faktisk det minnekortet de har "betalt" for uten å vite det.

6280625[/snapback]

 

Nokia er geniale :)

Lenke til kommentar

Hallo!

Vist du sier kjøp viskelæret mitt for 10000 kr så skal du få pcen min gratis så er d teit. Når du går til noen som har betalt for en telefon og 128mb minnekort og som var overbevist om at han/jun betalte kun for d som var i pakken og ingenting annet og sier du skal få et minnekort som er 4 ganger så stort GRATIS. Så er d også helt gratis. Da har du ikke betalt for dette, og ingenting er innbakt i prisen. Fordi man fikk oppgitt va man betaler for, og 512 va aldri nevnt. Dette er fult lov og kalles GRATIS og god PR for nokia. Genialt.

Lenke til kommentar
Men når det også gjelder for salg fra nå av og frem til august som krever både at du kjøper en slik mobil og at du registrerer mobilen vil jeg og andre argumentere for at det ikke er gratis.

6282641[/snapback]

 

men d gjelder også for di som kjøpte telefonen uvitende om dette tilbudet, og folk som kjøpte telefonen før tilbudet kom. Så jeg mener dette er Gratis, vertfall for di som kjøpte telefonen før tilbudet ble kjent. Og di som kjøper telefonen etter fristen får d jo heller ikke, så jeg mener at dette er lov å kalle Gratis. Uansett ikke mye et slik kort koster, men genialt av Nokia for d..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...