Gå til innhold

Programtips: Picasa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Picasa krever Windows 2000 eller XP pluss Internet Explorer 5.01 eller nyere.

Hvorfor krever det I.E. ? Kan man ikke bruke det sammen med skikkelige nettlesere?

 

Vil det si at det ikke finnes en versjon for Linux? Så vi med Linux på en maskin og Windows på en annen må fint finne oss i å bruke to forskjellige programmer til samme oppgaven på de to maskinene? Nei, da velger jeg heller noe jeg kan bruke på begge.

Lenke til kommentar

Linux versjonen er vist ikke så god har jeg hørt..

SUpert program i alle fall, bruker det hele tiden nå..nesten... Fin import løsning, enkelt å lage bakgrunner, kollasjer, skjermbeskyttere og filmer ++

Redigering går på noen klikk, og tidlinje visning er kjempe tøft,! Har imponert hver eneste i familien snart :D

Last ned!

PS: Tror IE er mest vanlig men jeg vet at duen går gjennom FF i ver2 og..vis ikke jeg er på jorde da:P noe som ofte hender ;)

Lenke til kommentar

Klippet ut fra FAQ'en......

 

It is necessary to have Internet Explorer installed on your computer for the successful installation of Picasa. You do not need to actively use Internet Explorer. Internet Explorer does not have to be your default browser. Most functions in Picasa that call for a browser will produce your default browser, whether you are using Internet Explorer, Netscape, or Firefox.

Endret av Kimme
Lenke til kommentar
Picasa er et finfint program syns jeg, men jeg lurer på om det finnes noen måte å lagre organiseringen av bilder på? Ville jo vært greit når man formaterer, slik at man slipper å organiserer alle bildene på nytt.

6274449[/snapback]

Det der savner jeg også. Har brukt Picasa i vel et års tid. Det er imidlertid mulig å sikkerhetskopiere alt ut, og da lagres så vidt jeg husker grupperingene. Ved neste gansg sikkerhetskopi er også tidligere kopierte filer avmerket så man bare tar backup av nye filer.

 

Det er også verdt å merke seg følgende: Picasa gjør ikke endringer på selve originalfila. Fargekorreksjoner, utklipp osv blir utført av programmet hver gang du kikker på fila. Man kan også reversere alle endringer i etterkant. De få funksjonene hvor Picasa trenger å endre fila, legger den en kopi av originalen i egen underfolder.

 

Dette er på en måte veldig bra, men husk å eksporter filene når du skal fremkalle, for da lagres endingene på de eksporterte filene. Siste versjon av Picasa lar deg også sende bildene direkte til Japan Foto og Lefdal, flere kommer sikker etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt IrfanView i flere år nå, og synes dette bildered.programmet er genialt, enkelt og raskt til de små bilderedigeringene - har også rødeøynefunksj. Prøvde så vidt Picasa for en stund siden, men likte ikke grensesnittet.

 

Er d noen som har inngående erfaring fra begge programmer - og som kan gi en sammenligning?

 

Kanskje en ide til artikkel i hardware: Sammenligne flere gratis bildered.-progs?

Endret av saxman3001
Lenke til kommentar

Endelig et programtips jeg likte :) bare synd det ikke funker til Mac'en enda om jeg ikke tar helt feil...

 

"Picasa krever Windows 2000 eller XP pluss Internet Explorer 5.01 eller nyere. Du finner mer informasjon og nedlastingslenker på nettsiden picasa.google.com. Den norske versjonen av Picasa finner du på picasa.google.no."

 

Funker jo på Linux også da, kunne fått med det og om de eventuelt holder på å lage en Mac version

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...