Gå til innhold

Modulær 1000 Watter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke verst, nå kan vi varme huset med likespenning :hrm:

6267601[/snapback]

 

Virker forsåvidt som et greit produkt for massive filservere (sålenge det er endel ampere på 12V jeg håper på 80), at ikke flere forskyninger i denne klassen er modulære er i mine øyne litt merkelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor effektive viftene er ift støy. Det kan gå bra, siden det er to vifter. Men, selvfølgelig, det vil nok støye litt mer enn, eksempelvis, min "pinglete" 500w'er fra Mist.

 

Sikkert kjekt for de som svir av høvding etter høvding på tre X1900XTX, de burde nok trekke nok strøm.

Lenke til kommentar

altså, selv om denne er på 1kW, så betyr ikke det at dere som får panikk bare noe overstiger 50W MÅ bruke det!

 

dessuten, så har den en effektivitetsgrad på 80-86% det betyr at bare 14-20% av effekten blir til varme i selve strømforsyninga.

 

tenker litt på deg her nå Simen1...

Lenke til kommentar
Dessuten, så har den en effektivitetsgrad på 80-86% det betyr at bare 14-20% av effekten blir til varme i selve strømforsyninga.

 

tenker litt på deg her nå Simen1...

6268049[/snapback]

 

Men hvis derimot pcen drar 1kw, så skal det varme greit :green:

Men høy effektivitetsgrad ja...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Takk for omtanken stoffi :)

 

Den høye effektiviteten tror jeg er en nødvendighet for at ikke strømforsyninga skal bli for varm. Hvis 1000W er 80% av effekten som går inn så betyr det at det utvikles 250W med varme i selve strømforsyninga. 250W inni en så liten boks er ganske mye varme som skal fjernes. Hvis effektiviteten hadde vært lavere måtte man fjernet mer varme fra den. F.eks ville 70% effektivitet gitt hele 429W varme fra bare PSP'en. Og da skal det i tillegg trekkes varm luft fra kabinettet gjennom den.

 

Den har sikkert et nyttig bruksområde :) Jeg bare håper at ikke dette hever taket for Nvidia/ATI angående strømforbruk på neste generasjon skjermkort.

Lenke til kommentar

Denne ser ikke akkurat ut til å passe til Små HTPCer, høyde/bredde er nok standard ATX, men denne vå virkelig lang ut?

 

Med Quad SLI og en slik, må man begynne å bygge kabinetter større i lengden i stedet for høyden :p

 

Men hvilke kjøleløsninger skal til for å bli kvitt 1000W i ett lite kabinett?

Plutselig virker Conroe som ett veldig fremtidsrettet prosjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...