Gå til innhold

Kutaragi: PS3 er en datamaskin (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dessuten forteller han at systemet vil kunne utvikles med tiden, og at om ny teknologi finner veien til PC-markedet vil PS3 også kunne utvides til å bruke denne.
Veldig leit for oss som forbrukere at de distangserer seg fra å være en spillmaskin. Og måten det kommer frem på at den kan 'oppgraderes' lover ikke godt.
Lenke til kommentar

Enig, likte det betre før, ein NES fungerte alltid, måtte berre blåse litt først. Ingen oppgradering eller PC-komponenter. Samme med dei neste, PS1 og N64, du fekk det du kjøpte,og det fungerte, er mykje meir tull med dagens konsollar. Om du skal måtte oppgradere PS3 ein gang i framtida for å tilfredsstille nye spel blir eg litt oppgitt.

Lenke til kommentar
Enig, likte det betre før, ein NES fungerte alltid, måtte berre blåse litt  først. Ingen oppgradering eller PC-komponenter.

Hehe, det kom noen oppgraderinger til NES, blant annet en diskettstasjon. Tror kanskje den kun ble lansert i Japan.

6267067[/snapback]

Tror ikke det er en diskettstasjon Sony har i tankene :p

Lenke til kommentar

Tenk på det litt annerledes. Hvorfor er det negativt at PS3 kan oppgraderes, og blir på en måte mer identifisert som en datamaskin enn en spillkonsoll? Hvis du skulle bygget in tilsvarendes kraftig datamaskin måtte du ha lagt ut minst dobbelt så mye penger som en PS3 kommer til å koste. Jeg synes det er bare positivt at den kan oppgraderes.

 

Tror nok det er 360 fans som begynner å kaldsvette når de tenker på at deres maskin vil bli "eldre" fortere da den muligens ikke har like gode oppgraderings/videreutviklingsmuligheter.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
Tror nok det er 360 fans som begynner å kaldsvette når de tenker på at deres maskin vil bli "eldre" fortere da den muligens ikke har like gode oppgraderings/videreutviklingsmuligheter.

6267098[/snapback]

Alltid syntes de har vært kult med en oppgradbar konsoll. Men jeg har også alltid visst at når det skjer, kommer ikke den til å bli en spillekonsoll noe lengre. Da man skal begynne å fokusere på alt annet en gaming.

Lenke til kommentar
Dessuten forteller han at systemet vil kunne utvikles med tiden, og at om ny teknologi finner veien til PC-markedet vil PS3 også kunne utvides til å bruke denne.
Veldig leit for oss som forbrukere at de distangserer seg fra å være en spillmaskin. Og måten det kommer frem på at den kan 'oppgraderes' lover ikke godt.

6266839[/snapback]

Eg ser det heller ikkje som noko positivt at konsollar blir meir like datamaskiner...men er redd det er det som er trenden, både for Playstation og XBox. Det ser imidlertid ikkje ut som om dei har planar om å ta heilt av med det første:

Det ser ikke ut som det er snakk om å lansere nye versjoner med forbedret kjernemaskinvare

...heldigvis.

 

Vi bør vel uansett ta det Kutaragi seier med ei klype salt.

 

Kay

Lenke til kommentar

Syntes det ser enda mørkere ut for Sony nå jeg :/ Kan ikke se for meg at det er så veldig mange som vil bla ut for oppgraderinger på en konsoll :roll:

 

Greit nok med harddisk selvfølgelig, men å kjøpe mer RAM osv? Høres bare unødvendig og dumt ut spør du meg. Til dette har man pc.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Syntes det ser enda mørkere ut for Sony nå jeg :/ Kan ikke se for meg at det er så veldig mange som vil bla ut for oppgraderinger på en konsoll :roll:

 

Greit nok med harddisk selvfølgelig, men å kjøpe mer RAM osv? Høres bare unødvendig og dumt ut spør du meg. Til dette har man pc.

6267224[/snapback]

 

 

Enig med deg der....

PC er PC, og KONSOLL er KONSOLL,

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så negativt at den kan oppgraderes egentlig?

Greit at man heller vil kjøpe seg en data osv. hvis man skal oppgradere, Men hvem har sagt at man ikke kan oppgradere en konsoll?

Personlig vil jeg heller oppdatere den konsollen jeg har fremfor å vente 4 år og kjøpe en helt ny til 5000. Men på en annen side kan det også bli dyrt med oppgraderinger i lengen, spørs egentlig hva man skal oppgradere.

men det er jo opp til vær enkelt om man vil bruker mer penger på konsollen, ingen sier at man MÅ kjøpe mer RAM, større harddisk eller hva annet.

Lenke til kommentar

Er dere blinde?

 

"Det ser ikke ut som det er snakk om å lansere nye versjoner med forbedret kjernemaskinvare, men Kutaragi trekker for eksempel frem at det kan være aktuelt med større harddisk."

 

Er ikke snakk om å endre på cpu, ram, gpu osv osv. Bare mindre oppgraderinger som at man kan sette i større HD. Men dette viste vi fra før.

Lenke til kommentar

Blinde, nei :p

Det står jo at Hd utvidelse bare er ett eksempel og at om ny teknologi finner veien til PC-markedet vil PS3 også kunne utvides til å bruke denne. Altså det står ikke spesifik hva det er snakk om, men vil tro at det er mer enn utvidelse av HD

Endret av VgRD
Lenke til kommentar

ikke forbedret kjernemaskinvare betyr nettopp det! Ikke bedre cpu, gpu eller mer ram. Større hd veit vi om. Kanskje det kommer ting som offisielt tastatur og mus, nytt eyetoy kamera, mobildockingstasjon for sony ericsson mobiler, skriver, mulighet for å koble til en blueray brenner brenner, etc etc etc.

 

Ja mange oppgraderinger men ingen endringer av maskinvaren. Viss de hadde gjort det ville man fått samme problemet som man har på pc, dårlig framrate og grafikk forbi man ikke har det siste skjermkortet.

Lenke til kommentar

Hvor går grensen mellom 'konsoll' og 'datamaskin'? Den er da ganske flytende spør du meg.

PS2 hadde også USB-plugg, altså standardkomponenter. XBOX var vel mer eller mindre bygget opp av standard pc-komponenter. Dette er neppe noe nytt. Sony vil sikkert også kunne spare litt penger på å bruke standardutstyr fremfor å utvikle alt selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...