Gå til innhold

Omtale av Half-Life 2: Episode One (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske enig i denne omtalen, jeg hadde kanskje til og med rost den litt høyere. Tror jeg fremdeles hadde gitt den 8, dog - den varer ikke så lenge, og det er egentlig det som trekker mest. Men det er jo tross alt et episodebasert spill...

 

Det skal dog sies at jeg ikke har spilt gjennom med commentary ennå, det likte jeg meget godt med Lost Coast.

 

Jeg fant en liten logisk brist i teksten:

Andre, tredje og kanskje til og med fjerde gangen blir det en smule repeterende.
Kanskje til og med fjerde? Hvis det blir repetitivt andre og tredje gangen, så blir det vel definitivt repetitivt fjerde også?

 

Ellers vil jeg anbefale absolutt alle å spille gjennom dette (hint: ttt). Jeg vil faktisk sette det hakket over Half-Life 2, både grunnet grafikken (dette er den beste HDR-implementasjonen jeg har sett i et spill til dags dato), og grunnet det faktum at historien fenget meg i større grad. Half-Life 2 kunne til tider bli litt langtrekkelig (les: Airboat og Buggy), men dette er konsentrert actionmoro fra ende til annen. Spillet begynner jo rett fra cliffhangeren i slutten av Half-Life 2, og uten å røpe for mye, kan jeg si at Episode One slutter med en vesentlig større cliffhanger. Og hvem kan vel motstå det fantastiske persongalleriet med det som uten tvil er spillverdenens mest troverdige karakterer? Hvem kan motstå kommentarene, personligheten og sjarmen til Alyx?

 

Supert jobbet Valve, jeg gleder meg som en unge til Episode Two/Three.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å ikke rose dette spillet opp i skyene. Ja, det er både kort og byr ikke på mye nytt, men det er så utrolig gjennomført. Hver lille detalj, hvert område man beveger seg gjennom, karakterene man blir kjent med, brettdesignet, actionsekvensene og selve settingen.

 

Og som nevnt åpner cliffhangeren på slutten for en veldig spennende oppfølger som kan by på mye nytt. Jeg gleder meg allerede!

Lenke til kommentar

Half life 2 var topp hadde igrunn ikke tenkt og kjøpe dette men preset ble for stort. men angrer ikke et sekund jeg kjøpte dette (over steam) selv om hl2 var enomrt bra så på noen områder så er episode 1 kansje bedre enn hl2.

 

Så dette lover bra.

 

Likte jo utrolig godt disse komentarene til Alex og spesielt når hun lager zombie lyder og når du prøver og finne ut hva det var så står hun er og små ler av deg. :D

 

"got ya"

 

Da tenkte jeg wow gota spank that girl ;)

 

Jeg er som sagt og som dere forstår utrolig fornøyd med episode 1.

 

Syns jeg hørte noe sa at half life serien avsluttes i episode 3...... NEEEEEI det må ikke skje.

Lenke til kommentar
Dette er dessuten fortsatt det eneste spillet som lar meg rive våpenet ut av armene på fienden til egen bruk. Det er øyeblikk som dette som gjør meg oppriktig glad i spill.

Hva med Hitman: Blood Money?

6259755[/snapback]

Her ser det ut til å ha falt ut et viktig ord. Utdraget er nå endret til: "Dette er dessuten fortsatt det eneste spillet som ved hjelp av et gravitasjonsvåpen lar meg rive våpenet ut av armene på fienden til egen bruk. Det er øyeblikk som dette som gjør meg oppriktig glad i spill."

Lenke til kommentar
Bare ett av mange bevis på hvor dyktige Valve har vært med å skape troverdige og tiltalende figurer.

Det skal du få lov til å mene, men selv kunne jeg ikke fordra de sentimentale innslagene i Half-Life 2. Herre min hatt, så utrolig pinlig! Selve verdenen som spillet foregår i er fascinerende, men Valve kan virkelig ikke følelser.

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg anbefale absolutt alle å spille gjennom dette (hint: ttt). Jeg vil faktisk sette det hakket over Half-Life 2,

No var ikkje HL2 eit supert spel akkurat. Så at Episode 1 er betre seier ikkje så mykje.

 

Nei eit minispel som dette frister ikkje. Eg trur nok eg venter til HL3 kjem ut.

Lenke til kommentar

For meg vipper spillet mellom en 7 og en 8. Opplevelsen er absolutt eksplosiv. Mange artige øyeblikk. Likevel, det er alt for kort, ingen nye våpen, en eller to nye fiender, lite/ingen progress i historien, få ting vi ikke har sett før, osv. Disse er store negative bører som spillet lider av.

 

At det er så hysterisk kort som det er, er absolutt ikke positivt. Selvsagt, det kosta jo ikke store fjerten. Men likevel. Profesjonelle fast-runnere vil jo kunne gå gjennom Episode One på et kvarter.

 

Tror faktisk jeg bare gir den en 7'er, jeg. En veldig, veldig sterk 7'er.

 

EDIT: Episode One føles alt for mye ut som et utmelkingsprodukt. Det er minimalt med nytt stuff, så egentlig vil jeg kanskje gå så langt som å si at det nesten ikke er verd pengene. Jeg håper Episode 2 byr på mer av det nye, og at varigheten blir lenger. En viss relevans med den generelle HL2-historien, slik Episode One ikke hadde, ville jo vært fint.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

du sier at det nesten ikke er vært penga også gir du den en sterkt 7er, snakk om karakter inflason. så hvis du måtte gi spillet 5, betyr det at du må drepe dem som lagde det da.

 

når et spill "nesten" ikke er vært penga snakker vi 2-3 her altså, noe jeg ville gi dette her.

 

en 3 er passende.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
En viss relevans med den generelle HL2-historien, slik Episode One ikke hadde, ville jo vært fint.

6261146[/snapback]

 

Forstod ikke hvilken historie du sikter til? Episode One handler jo ene og alene om flukten fra C 17 før alt går til helvete. Intet mer eller mindre var lovet før lansering heller.

Lenke til kommentar

Heh, HL2 EP1 er vel faktisk en 9/10 eller 10/10 i min bok. En kan ikke trekke dette spillet for lengden da det er episodebasert. Hadde spillet kostet 599 så ja, men når en får TRE episoder til under denne prisen så blir lengden god allikevel. Pluss at dette er det spillet med høyest gjennspillbarhet jeg noensinne har rørt ved. Commentaries var så utrolig kult at jeg har lyst til å spille gjennom en tredje gang!

 

Og det samme med story: Du kan ikke trekke HL Ep1 for dette da vi enda ikke har "spillt hele spillet." Du kan gjerne trekke det fordi du ikke liker at det er episodebasert og vil ha alt på en gang, men jeg foretrekker å spille litt nå, litt i ep2 og litt mer i ep3. Hvis ikke så kunne du vel bare ventet til alt er ute? :S

Endret av Blib
Lenke til kommentar
du sier at det nesten ikke er vært penga også gir du den en sterkt 7er, snakk om karakter inflason. så hvis du måtte gi spillet 5, betyr det at du må drepe dem som lagde det da.

 

når et spill "nesten" ikke er vært penga snakker vi 2-3 her altså, noe jeg ville gi dette her.

 

en 3 er passende.

6261259[/snapback]

 

Jeg skjønner hva du mener. Ble litt feilformulering der. Det jeg mente, var at varigheten er så lav, at den nesten ødelegger alt. Det er ingen MP, og man går igjennom det veldig, veldig raskt om man vil.

Likevel, det at det hele er så artig å spille veier opp.

Jeg mente ikke at spillet som et helt ikke er verd pengene. Det er det nok definitivt. Jeg prøvde å si at varigheten nesten gjør at spillet ikke er verd prisen... På en måte...

 

EDIT:

En viss relevans med den generelle HL2-historien, slik Episode One ikke hadde, ville jo vært fint.

6261146[/snapback]

 

Forstod ikke hvilken historie du sikter til? Episode One handler jo ene og alene om flukten fra C 17 før alt går til helvete. Intet mer eller mindre var lovet før lansering heller.

6261266[/snapback]

 

Jeg synes ikke progressen var god nok. Selvsagt gjorde de jo noe, men jeg synes det var litt for mye "Se, der er utgangen! Nei! Det fallt ei steinblokk foran veien, så nå må vi gå ti mil rundt!". Det skjedde for lite. Hele handlingen i denne episoden kunne lett dyttes net til å vare i to minutter. Jeg synes det burde skje mer enn bare "nå er vi på starten" - *blam blam blam blam blam blam blam* - Nå er vi ute av byen". Mer historie trengte denne episoden. Kanskje vi kunne fått noen svar eller i det minste spørsmål å tenke på.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Ok. Er nok litt uenig, men forstår hva du mener ;)

 

 

De som har sett traileren til neste episode, så ser det jo ut som vi kan få mye interessant og nytt. Nå handler det ikke lenger om flukten, men vi får en ny setting.

 

 

*** Redigerte spoilerteksten inn i en spoiler-kode. Se og lær - TST ***

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...