Gå til innhold

Mozilla med kritiske oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor mange "hull" det er i IE. Eller er det egentlig like tryggt som FF og opera?

6244702[/snapback]

Det er ett godt spørsmål, personlig tror jeg ikke FF og Opera isolert sett er sikrere enn IE, men det er mulig sannsynligheten er større for at ett hull i IE blir utnyttet enn ett hull i en av disse to andre nettleserne. Det er klart at når de kommer med en oppgradering som dekker såpass mange hull, så har endel brukere vært sårbare en stund.

Lenke til kommentar

Akkurat nå er jeg ikke i tvil om at Opera og Firefox er milevis foran IE. Det er så at IE får mye mer angrep, men IE er et gammelt program. Når man retter feil, så klatter man på den orginale koden. Og etterhvert som tiden går blir koden mer og mer rotete, selvom man er strukturert. Det kommer nye folk inn, omgivelsene endrer seg osv. Opera 8.5/9, Firefox er nye programmer, sannsynligvis mindre rotete kode.

Badekarskurven:

badekarskurve.png

Lenke til kommentar
Akkurat nå er jeg ikke i tvil om at Opera og Firefox er milevis foran IE. Det er så at IE får mye mer angrep, men IE er et gammelt program. Når man retter feil, så klatter man på den orginale koden. Og etterhvert som tiden går blir koden mer og mer rotete, selvom man er strukturert. Det kommer nye folk inn, omgivelsene endrer seg osv. Opera 8.5/9, Firefox er nye programmer, sannsynligvis mindre rotete kode.

Badekarskurven:

badekarskurve.png

6245013[/snapback]

 

 

Slik kommer kurven til Firefox/Opera til å se ut, om noen år :thumbup:

Lenke til kommentar
Akkurat nå er jeg ikke i tvil om at Opera og Firefox er milevis foran IE. Det er så at IE får mye mer angrep, men IE er et gammelt program. Når man retter feil, så klatter man på den orginale koden. Og etterhvert som tiden går blir koden mer og mer rotete, selvom man er strukturert. Det kommer nye folk inn, omgivelsene endrer seg osv. Opera 8.5/9, Firefox er nye programmer, sannsynligvis mindre rotete kode.

Badekarskurven:

badekarskurve.png

6245013[/snapback]

 

 

Slik kommer kurven til Firefox/Opera til å se ut, om noen år :thumbup:

6245255[/snapback]

Da får vi finne noe nytt igjen da... hehe

Lenke til kommentar
Akkurat nå er jeg ikke i tvil om at Opera og Firefox er milevis foran IE. Det er så at IE får mye mer angrep, men IE er et gammelt program. Når man retter feil, så klatter man på den orginale koden. Og etterhvert som tiden går blir koden mer og mer rotete, selvom man er strukturert. Det kommer nye folk inn, omgivelsene endrer seg osv. Opera 8.5/9, Firefox er nye programmer, sannsynligvis mindre rotete kode.

Badekarskurven:

badekarskurve.png

6245013[/snapback]

 

 

Slik kommer kurven til Firefox/Opera til å se ut, om noen år :thumbup:

6245255[/snapback]

 

Etter det eg har erfart går det motsatt vei.

Bare for eit år siden var Firefox mye meir ustabilt;)

 

Sjekka versjonen min no og den viser 1.5.0.3, so eg er vel utsatt .

Men sidan eg har inux x86_64 er det vel mikroskopiske sjanser for at noe skal gå gale, så eg bekymrar meg ikkje :tease: .

Lenke til kommentar
Grei forklaring der mr_lf.

 

Men jeg synest det er voldsomt hvor oppblåst hver feil i Firefox blir, i forhold til bugsene i IE som Microsoft kan bruke lang tid på å fikse, og som det ofte viser seg at de ikke ble fikset likevel.

6245082[/snapback]

 

Ser jo ut til at det er mere sikkerhetshull og bugs i Firefox, enn det er i IE for tiden :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Skummelt med alt som har med internett å gjøre. Best jeg tar pluggen på kabelen og spiller Nintendo.

 

 

Bra at Mozilla faktisk gjør noe og det skjer rimelig fort når det er oppdaget også. Hmmm....kanskje Bill & Co skal lære? :hmm:

Endret av Slettet-QqZexW9o
Lenke til kommentar
Etter det eg har erfart går det motsatt vei.

Bare for eit år siden var Firefox mye meir ustabilt;)

6245305[/snapback]

 

Firefox er er ganske nytt, for et år siden var de i starten av kurven, de tidlige betaversonene var en stor samling av feil som kunne vise nettsider, så har de blitt bedre og bedre.

 

 

Nå har jo M$ hatt fem-seks år på seg til å tette alle sikkerhetshull i IE 6, mens FF 1.5 har ikke rundet ett år enda...

6245344[/snapback]

 

De har hatt fem, seks år på å klatte på koden. Ved å rette en feil lager man to nye. Jeg vil tippe at IE7 er stort sett helt ny kode. Etter fem år med klatting ser nok IE6 koden rimelig rotete og umulig ut. Noe som igjen gjør at feil lettere kan oppstå, og blir vanskligere å rette.

 

Slik kommer kurven til Firefox/Opera til å se ut, om noen år

 

Slik ser kurven ut for nesten alle koder, programmer og nettsider. Ved å strukturere koden og arbeidet, kommentere koden og planlegge godt kan man utsette denne kurven, men man blir ikke kvitt den. Da må man starte å kode på nytt, noe jeg tror Mozilla og Opera er mye mer villig til å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg liker IE, XP, Vista, Win 95, Win 98, Win 3.0 og MS generelt.

6245403[/snapback]

Fint for deg, men det virker ikke som du bryr deg så veldig mye om sikkerhet :!: 95 og 98 er jo kjempesikre, stabile systemer :dontgetit:

Endret av enl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...