Gå til innhold

Programtips: Mihov Image Resizer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg lager en webside vil jeg at alle bildene skal ha bredde lik 400 pixler (eller at høyden skal være 400 pixler). Jeg vil ikke si at den lengste siden skal være 400 pixler.

 

Hvorfor er det så få som lager resizeprogrammer hvor man kan bestemme horisontal eller vertikal størrelse?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare bruke Microsoft PowerToys --> Image Resizer

 

This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click.

 

EDIT: så det nå...

Microsoft har også et gratis resize program. "Image Resizer".

Finner det på Power Toys siden dems: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx

6228057[/snapback]

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Ser ikke helt vitsen med et slikt dedikert program når de fleste gode bildevisere (IrfanView, XnView) og bildeprogrammer (Photoshop Elements, etc) allerede støtter slik batch konvertering. Gimp støtter det vel også med plugin (DBP).

 

Uansett holder jeg en knapp på XnView og Irfanview som også har gode løsninger for batch renaming og batch manipulering...

Lenke til kommentar
Ser ikke helt vitsen med et slikt dedikert program når de fleste gode bildevisere (IrfanView, XnView) og bildeprogrammer (Photoshop Elements, etc) allerede støtter slik batch konvertering. Gimp støtter det vel også med plugin (DBP).

 

Uansett holder jeg en knapp på XnView og Irfanview som også har gode løsninger for batch renaming og batch manipulering...

6229992[/snapback]

 

IrfanView er langt enklere og raskere å bruke for slike jobber som er beskrevet i artikkelen. PS og Gimp er ganske trege i oppstart, mens IrfanView starter lynkjapt. Jeg har ikke testet Image Resizer så jeg kan ikke uttale meg om dette programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...