Gå til innhold

Kulturo: "Definitely Maybe" kåret til tidenes album


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
# 32. American Idiot, Green Day

# 36. The Wall, Pink Floyd

Der falt jeg ut.

6223916[/snapback]

 

Nye album kommer nesten alltid ufortjent høyt på slike lister. Personlig hadde jeg gjerne sett Chemical Brothers ett sted på lista, eller kanskje tilogmed The prodigy, begge er jo britiske band, og har noen solide album. Men dette blir jo som alltid subjektivt.

 

AtW

Lenke til kommentar
De har fått med hele TO ikke-britiske band...

6234881[/snapback]

 

Nå skjønner jeg ikke helt. Ut fra mitt skjønn er alle disse bandene ikke-britiske og med på lista:

 

11. The Joshua Tree, U2

20. Is This It, The Strokes

22. Pet Sounds, The Beach Boys

23. Grace, Jeff Buckley

26. Appetite For Destruction, Guns N’ Roses

29. Rumours, Fleetwood Mac (halvt amerikansk, halvt britisk)

32. American Idiot, Green Day

35. Thriller, Michael Jackson

37. Automatic For The People, R.E.M.

40. Achtung Baby, U2

43. Bridge Over Troubled Water, Simon and Garfunkel

45. Parallel Lines, Blondie

46. Brothers In Arms, Dire Straits

47. Blood On The Tracks, Bob Dylan

53. Arrival, Abba

55. The Velvet Underground & Nico, The Velvet Underground

57. What’s Going On, Marvin Gaye

59. Elephant, The White Stripes

60. Doolittle, Pixies

64. Come On Over, Shania Twain

65. Sign ’o’ The Times, Prince

66. Ten, Pearl Jam

68. Dookie, Green Day

71. Blonde On Blonde, Bob Dylan

73. Blue, Joni Mitchell

74. White Blood Cells, The White Stripes

76. Metallica (the Black Album), Metallica

79. In Utero, Nirvana

80. Back In Black, AC/DC

81. Funeral, Arcade Fire

83. Ray Of Light, Madonna

84. Born To Run, Bruce Springsteen

93. Jagged Little Pill, Alanis Morissette

98. Electric Ladyland, Jimi Hendrix

99. Rage Against The Machine, Rage Against The Machine

100. Hotel California, Eagles

 

Så vidt jeg ser er omtrent 35 av utgivelsene på listen av ikke-britiske band. Altså omtrent en tredje-del. Det er vel ikke skrekkelig unaturlig at 2/3 er britisk, når det er såpass mye bra britisk musikk, og dette tross alt er en en britisk undersøkelse?

Lenke til kommentar
Så vidt jeg ser er omtrent 35 av utgivelsene på listen av ikke-britiske band. Altså omtrent en tredje-del. Det er vel ikke skrekkelig unaturlig at 2/3 er britisk, når det er såpass mye bra britisk musikk, og dette tross alt er en en britisk undersøkelse?

6235124[/snapback]

TJOO-TJOO

THE LOGIC TRAIN JUST GOT DERAILED!!

 

050127train_derail_422.jpg

 

Jeg kan ikke noe for det, men jeg ser på England som en av de største bidragsyterne til den musikalske søppeldynga. ;)

Lenke til kommentar
Så vidt jeg ser er omtrent 35 av utgivelsene på listen av ikke-britiske band. Altså omtrent en tredje-del. Det er vel ikke skrekkelig unaturlig at 2/3 er britisk, når det er såpass mye bra britisk musikk, og dette tross alt er en en britisk undersøkelse?

6235124[/snapback]

TJOO-TJOO

THE LOGIC TRAIN JUST GOT DERAILED!!

 

050127train_derail_422.jpg

 

Jeg kan ikke noe for det, men jeg ser på England som en av de største bidragsyterne til den musikalske søppeldynga. ;)

6238154[/snapback]

 

Hvorfor det egentlig? I alle meta-sjangrene finner vi viktige eksponenter og foregangsmenn fra de britiske øyene. Rock, pop, electronica, metal, klassisk, hip hop, soul, punk osv.

 

Jeg vedder på at en tilsvarende liste fra norge ville inneholdt minst 20% norske utgivelser, og Norge er tross alt et knøtteland når det gjelder musikk...

Lenke til kommentar
Hvorfor det egentlig? I alle meta-sjangrene finner vi viktige eksponenter og foregangsmenn fra de britiske øyene. Rock, pop, electronica, metal, klassisk, hip hop, soul, punk osv.

 

Jeg vedder på at en tilsvarende liste fra norge ville inneholdt minst 20% norske utgivelser, og Norge er tross alt et knøtteland når det gjelder musikk...

6239043[/snapback]

Vel, i mine øyne er det nesten bare The Streets og Anaal Nathkrakh som er verdt å nevne (en ørliten overdrivelse). ;)

 

De 20% bør i såfall være black metal hvor Norge er i verdenstoppen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...