Gå til innhold

Omtale av SiN Episodes: Emergence (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva som menes med "forseggjort grafikk" og nyvinning som dynamisk vanskelighetsgrad.

Som veldig mange har fått følelsen av gir spillet inntrykk av å kun være en mod til HL2. Teksturer og "stemning" føles også svært likt HL2. På toppen av det hele har spillet en grafikk som er dårligere enn det vi tidligere har sett med source(den nå noe aldrende "Lost Coast").

 

Dynamisk vanskelighetsgrad har vi også sett tidligere andre steder, på stående fot kan jeg nevne et ganske gammelt spill: FarCry.

 

I tillegg bør kjøperen advares om at dette ikke er noe avsluttet spill. Det er ekstremt kort og spillet slutter bare helt plutselig uten noen som helst konklusjon.

Lenke til kommentar

Jeg synes at dette var en god og rettferdig omtale. :) Jeg har spilt gjennom dette selv, og er enig i stort sett det meste som står i artikkelen. Det var noen formuleringer jeg hadde spesielt sansen for: :p

 

Emergence er ikke et slikt spill.

 

...stille de ansvarlige til ansvar...

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Det jeg liker med spill som blir sluppet igjennom Steam er prisen :)

6201871[/snapback]

Jepp, og det faktum at du garantert får spille det på utgivelsesdatoen. :) Det jeg dog ikke liker, er at du ikke får ha spillet på hylla. Oh well, det er vel prisen man må betale for lett tilgjengelighet... :hm:

Lenke til kommentar
Det jeg liker med spill som blir sluppet igjennom Steam er prisen :)

6201871[/snapback]

Det jeg hater med Steam er prisen. Rett og slett svinpriset. Her hopper de over masse distr.ledd og andre kostnader men forbrukeren ser ikke snurten av dette. Samme uka som Steam-smørja tilbød nedlasting av Sin:E kunne man få CD/Cover versjonen for 14.99$ på "Circuit City"(Svær sjappe i USA). :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er vel ikke Steams feil at en butikkjede underpriser spillene de selger, eller hva? ;)

Altfor snill omtale. Spillet er ikke noe mer enn en HL2 mod med fin voice acting.
Med tanke på hvor fantastisk bra HL2 var, ser jeg ikke helt hvordan dette kunne ha vært negativt hvis det hadde samsvart med virkeligheten.
I tillegg bør kjøperen advares om at dette ikke er noe avsluttet spill. Det er ekstremt kort og spillet slutter bare helt plutselig uten noen som helst konklusjon.
Det står spesifisert to steder i omtalen at dette er første episode av spillet. Lengden blir også nevnt. Endret av Yetipants
Lenke til kommentar
Det er vel ikke Steams feil at en butikkjede underpriser spillene de selger, eller hva? ;)

Når tradisjonelle butikker kan tilby bedre priser enn Steam(som har enorme innsparinger i forhold), da er noe forferdelig galt med prisingen som sluttbrukeren får på Steam.

 

Det står spesifisert to steder i omtalen at dette er første episode av spillet. Lengden blir også nevnt.

Jeg er klar over at det står episode, men det burde kommet tydeligere frem at spillet ikke er komplett. Jeg trodde feks. at serien bestod av mange episoder hvor hver enkelt epsiode var et avsluttet oppdrag og kom med en konklusjon. Man regner liksom ikke med at spillet bare stopper midti inni! :mad:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Altfor snill omtale. Spillet er ikke noe mer enn en HL2 mod med fin voice acting.
Med tanke på hvor fantastisk bra HL2 var, ser jeg ikke helt hvordan dette kunne ha vært negativt hvis det hadde samsvart med virkeligheten.

6203260[/snapback]

 

De er negativt siden vi må betale for noen som et amatør team kan gi ut gratis. Å bruke lyder, teksturer osv er godkjent i en gratis mod. Men når det hele blir markedsført som et helt eget, unikt spill og du må betale for det blir slikt feil. Det er som å kjøpe en kartong med melk, helle melka på flaske, sette på din egen etikett og selge det til det dobbelte. Jeg hadde forventet meg et spill der Source motoren ble brukt som grafikk motor mens alt det andre er unikt arbeid fra Ritual. Slik det er vanlig når et firma kjøper lisens til en grafikk motor. Slik vi f.eks ser med Unreal motorene.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
Dynamisk vanskelighetsgrad har vi også sett tidligere andre steder, på stående fot kan jeg nevne et ganske gammelt spill: FarCry.

 

 

Da har jeg lyst til å nevne den gamle klassikeren Gods til amiga, som kom ut i 1991, og også hadde dynamisk vansklighetsgrad. Det ble dessuten mye mye vanskligere om du hadde en pirakopi :D. Riktignok ikke FPS da.

 

Ellers så vurderer jeg å teste ut dette spillet, SiN var jo litt vittig, blant annet med en sniperrifle som var helt vill. Var ikke så veldig imponert over HL2 for å være ærlig, men kan hende jeg liker dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er ikke hele spillet. Det kommer mange flere episoder til det (grunnen til at det heter episodes). Spilleren kan velge å kjøpe 1 eller flere episoder, og avgjør dermed hvordan hele spilleopplevelsen blir.

 

Grunnen til at det "bare" koster 15$ er vel nettop dette. Mente det stod på hjemmesiden hvor mange det ble, men der står det bare det blir flere...

 

Edit: OT: Å surfre etter den forbanna nettsia fikk meg til å glemme pizza'n!

post-61603-1148935234_thumb.jpg

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar
Kor mange timar underhaldning får ein her då?

6205104[/snapback]

Jeg mener at det er oppgitt rundt 6 timer. Det kan stemme med tiden jeg brukte. Hvis du bare løper fra A til B minker det jo betraktelig, men man må jo "nyte utsikten" litt også. Hvis man bare løper gjennom Half-Life 2 mister man jo halve spillet. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...