Gå til innhold

Symantec Antivirus oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slett ikke verst. Kanskje et annet stort selskap bør følge dette gode eksempelet?

6201431[/snapback]

Enig. Dette er et av de punktene Microsoft er dårligst på. Men det er hvert fall bra noen har skjønnt hvordan de skal gjøres.

 

Men tross alt er jo Symantec i litt mer konkuranse og de får nok et veldig dårlig rykte vis sikkerhetsselskapet Symantec ikke skal være gode på sikkerhet.

Lenke til kommentar
Dette var godt gjort av Symantec. Microsoft burde være raskere enn ~1 måned for å lansere fikser :hrm:

6202081[/snapback]

Microsoft har til tider brukt mye lenger tid enn det også. Det var vel en feil i IE som var oppdaget i april i fjor og ikke var fikset i februar i år eller noe sånt?
Lenke til kommentar

Bra at dei var raskt ute med ein fiks for dette problemet.

 

Microsoft burde være raskere enn ~1 måned for å lansere fikser :hrm:

6202081[/snapback]

Grunnen til dette er fordi det skal gjere det lettare for system administratorer og planlegge oppdateringer. Og som dei seier på MS sine heimesider:

Q: How often does Microsoft Update release new updates?

 

A: Security-related updates are released once a month. However, if a security threat occurs, such as a widespread virus or worm that affects Windows-based computers, Microsoft will release a corresponding update as soon as possible. Other types of updates can be released whenever they are ready. It’s a good idea to turn on Automatic Updates so that your computer can receive high-priority updates as they become available.

http://www.microsoft.com/canada/smallbiz/i...softupdate.mspx

Lenke til kommentar

til MS sitt forsvar er det greit at de ikke oppdatere før oppdateringen er testet grundig ut.. er dere klar over hvor mye som kan bli påvirket i et operativ system av sikkerhetsoppdateringer? noen som husker SP2 og alt styret rundt den? Mange bedrifter fikk problemer fordi de hadde hatt automatisk nedlastning og installasjon av den..

 

greit nok symantec er en liten programsnutt i forhold til et operativ system, om man gjør små endringer må jo mye teste me hensyn til stabilitet, at man ikke åpner nye hull og lukker et, at tredjeparts applikasjoner virker, osv osv osv

 

personlig er jeg ganske fornøyd me windows xp og at de oppdaterer 1 gang i måneden omtrent :) har aldri hatt problemer med pcen fordi sikkerheten i window er for dårlig. har nå også antivirus men ikke Norton :p

Lenke til kommentar
Synes dette var tregt, en så stor sikkerthets risiko burde være fikset etter noen timer!

6203880[/snapback]

Bedre at de tester fiksen litt enn å legge ut en fiks som fører til et nytt sikkerhetshull eller andre problemer. Jeg vil tro at det er ganske ok responstid for et firma som lager bloatware basert på lukket kildekode.
Lenke til kommentar
Synes dette var tregt, en så stor sikkerthets risiko burde være fikset etter noen timer!

6203880[/snapback]

Bedre at de tester fiksen litt enn å legge ut en fiks som fører til et nytt sikkerhetshull eller andre problemer. Jeg vil tro at det er ganske ok responstid for et firma som lager bloatware basert på lukket kildekode.

6204773[/snapback]

Jeg må si meg enig der. Det har vært en del tilfeller der selskap har sendt ut patcher som har gjort ting verre.
Lenke til kommentar
Bedre at de tester fiksen litt enn å legge ut en fiks som fører til et nytt sikkerhetshull eller andre problemer. Jeg vil tro at det er ganske ok responstid for et firma som lager bloatware basert på lukket kildekode.

6204773[/snapback]

Er det noe Symantec Antivirus Corp. Edition ikke er, så er det bloatware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...