Gå til innhold

Test: LG KG800 "Chocolate"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

denne er jo VELDIG lekker på disignet! men som i artikkelen så der stopper det. og denne skuffa meg egentlig ganske mye! jaja man kan ikke forvente alt fra en disign mobil! hadde den bare hatt edge og bedre kamera og funka litt bedre så kunne det kansje vært en mobil som hadde vært mellom mine figre!! hehe

Lenke til kommentar

Argh.. :wallbash:

 

Etter denne testen mista jeg all lysten min på å kjøpe denne telefonen..

Alt så så fint ut på papiret, men når alt er så tungvint å bruke (Ikke MP3 i mld, bytte til video/foto via menyen, ikke stor bokstav etter punktum osv.). Og så dårlig Java-kapasitet.

 

Får vel satse på en annen telefon tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg også litt skeptisk til testen, ettersom mobilen faller totalt gjennom på alt bortsett fra design. Når man kjøper en telefon til over 3000 kroner i dag har man visse forventninger, og denne mobilen innfrir ikke. Jeg synes en 3'er var ganske i overkant.

6203442[/snapback]

 

Med tanke på hvilken brukergruppe denne telefonen sikter seg inn på, så synes jeg den absolutt leverer det den skall, den sikter seg nemlig inn på de motebevisste og designbevisste. Og med tanke på hvilken karakter de ga en mobil som ikke bare hadde dårligere spesifikasjoner, men også en uhorvelig høyere pris, så synes jeg at denne testen i aller høyeste grad er for streng.

 

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...7795/konklusjon

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Med tanke på hvilken brukergruppe denne telefonen sikter seg inn på, så synes jeg den absolutt lever det den skall, den sikter seg nemlig inn på de motebevisste og designbevisste. Og med tanke på hvilken karakter de ga en mobil som ikke bare hadde dårligere spesifikasjoner, men også en uhorvelig høyere pris, så synes jeg at denne testen i aller høyeste grad er for streng.

 

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...7795/konklusjon

6203485[/snapback]

Så du sier at et produkt som retter seg mot mote- og designbevisste ikke trenger å ha et minimum av brukervennlighet og funksjoner?

 

Jeg er både mote- og designbevisst, og jeg har ganske lyst på denne mobilen. Det er da latterlig at koreanerene enda ikke kan lage et skikkelig tekstmeldingssystem, eller logiske menyer. Hvor vanskelig er det egentlig? Noen linjer med kode? Skal lese en tekstmelding så må jeg i tillegg skru av MP3-spilleren? Dette er elementære greier, som både LG og Samsung har "slitt" med lenge.

 

Kutt ut tullet om at den mobil som sikter mot designbevisste ikke også kan være brukervennlig. Det er tross alt dette vi snakker om, og ikke om den har WLAN, GPS, UTMS og Carl Zeis.

Lenke til kommentar
Så du sier at et produkt som retter seg mot mote- og designbevisste ikke trenger å ha et minimum av brukervennlighet og funksjoner?

6203944[/snapback]

 

Jeg sier ikke at mobilen fortjener toppkarakter, jeg sier heller ikke at mobilen ikke kan bli bedre, men man må se på markedet den sikter seg inn mot. Og som jeg sa; når man tar den andre testen i betraktning, så virker dette resultatet på meg latterlig. Den andre mobilen, en Nokia 8800, som jeg selv har hatt rundt regnet et år, finner man ikke noe som ligner brukervennlighet ved.

 

Tar man den andre testen i betraktning, som man nesten må når testen er utført av samme side, så virker resultatet her noe merkelig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, er det noen som har denne telefonen? og som kan gi noen kommentarer om den? ser den blir slaktet i "testen", men den er jo griselekker!

 

Ja, jeg er en liten mobilfreak men prøver nå å legge av meg denne kostbare hobbyen. Så etter litt grubling så trenger jeg en telefon som er grei å skrive sms med, må fungere greit med tanke på mms. Dvs kunne sende/motta mms med bilde/film&lyd, og som gjerne ikke har grense på 100kb eller va grensen på mange telefoner har. I tillegg må den ha en fungerende vekkerklokke ( sover som en bjørn, så har vanlig vekkerklokke + 3 mobiltelefoner som ligger å hyler for å få meg opp). Notat funksjonen må fungere greit.

 

Største utfordringen blir vel sms vennligheten...er grodd fast til nokia (har hatt nesten 20 stk)

Lenke til kommentar

Hvis det er noen som liker LG KG800, men synes den er møkk invendig.. Så har faktisk Samsung tenkt på dette.. De kommer nå med litt konkuranse. Samsung E900. Denne kommer vel ut i butikkene neste måned. Og denne har toutch-taster, 2mp-kamera, QVGA-skjerm osv.. Ny meny :thumbup: osv...! Jeg skal nå iallefall ha E900

Lenke til kommentar
Hvis det er noen som liker LG KG800, men synes den er møkk invendig.. Så har faktisk Samsung tenkt på dette.. De kommer nå med litt konkuranse. Samsung E900. Denne kommer vel ut i butikkene neste måned. Og denne har toutch-taster, 2mp-kamera, QVGA-skjerm osv.. Ny meny :thumbup: osv...! Jeg skal nå iallefall ha E900

6330594[/snapback]

 

Men LG har jo den fordelen at de ikke bare har klart å produsere en telefon som er møkk invendig og har "toutch"-taster, men som ser fin ut. Samsung har tydeligvis tatt seg i skinnet for å innfrie de to første punktene, for alle vet jo at en Samsung aldri kan bli bra uansett hvor gode spesifikasjoner den måtte ha, og jeg mener i hvert fall at telefonen på langt nær ser like flott ut som LGs.

Lenke til kommentar

Må si KG800 er latterlig. Når du ser den på avstand ser den lekker ut, men med en gang du plukker den opp starter du å irritere deg over hvor fort det blir stygge fingermerker. Du skur den på og ser hvor fine tastene ser ut, så irriterer du deg over den stygge skjermen og de jævlige menyene. Uff.

 

Mobiler som denne skal gi deg "god følelse" av å bruke de, ikke irritasjon. :roll:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Det finnes faktisk mange fornøyde Samsung brukere der ute så noe riktig må de vel ha klart. Samsung har også flere rimelig hightech modeller på vei med bra design og som veier ca halvparten av det Nokia driver å spyr ut på markedet nå om dagen.

 

Samsung har tydeligvis tatt seg i skinnet for å innfrie de to første punktene, for alle vet jo at en Samsung aldri kan bli bra uansett hvor gode spesifikasjoner den måtte ha, og jeg mener i hvert fall at telefonen på langt nær ser like flott ut som LGs.

6366408[/snapback]

Lenke til kommentar

Fikk KG800 idag. Visste ikke at den hadde touch-taster, så ble litt overrasket der. Bra konsept, men skikkelig uvant i starten. Mulig man blir vandt til det etter en stund.

 

Lekker mobil. Nesten like lekker som EL71, som jeg synes er et par hakk slickere siden den har metall-cover og oser mer av kvalitet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...