Gå til innhold

MSN Spaces nå verdens største


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ukens poll på forrsiden av HW er "Blogger du?" Den viser i øyeblikket 17 stemmer og 100% "nei". :p

 

Hehe, jeg er kanskje kynisk, men jeg ser på blogger som den nye varianten av den personlige hjemmesiden, for meg er det ganske uinteressant å høre hva en eller annen tilfeldig person driver med/liker/mener. Jeg bruker nettet til å innhente informasjon (om "nyttige" ting, ikke tilfeldige personer), og til meningsutveksling, såklart kan en blogg delvis oppfylle det siste, men synes sjeldent det fungerer så bra som det kunne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Folk begynner jo å få mer og mer kronisk angst for menneskelig kontakt i den virklige verden, og det mener jeg blogging er et resultat av. Som personen over så kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor nettet skal flommes over av idiotiske dagbøker fra folk som ikke kan skrive eller har noe fornuftig å si.

 

Den dagen bloggisme tar over internet er den dagen jeg trekker ut kontakten.

Lenke til kommentar
Ukens poll på forrsiden av HW er "Blogger du?" Den viser i øyeblikket 17 stemmer og 100% "nei". :p
Hehe, jeg er kanskje kynisk, men jeg ser på blogger som den nye varianten av den personlige hjemmesiden, for meg er det ganske uinteressant å høre hva en eller annen tilfeldig person driver med/liker/mener. Jeg bruker nettet til å innhente informasjon (om "nyttige" ting, ikke tilfeldige personer), og til meningsutveksling, såklart kan en blogg delvis oppfylle det siste, men synes sjeldent det fungerer så bra som det kunne. AtW

6199669[/snapback]

Jeg mener blogging har sin funksjon men jeg håper ikke det vil oversvømme søkeresultater på søkemotorer osv. Litt av hovedpoenget med blogger mener jeg er at man kan lese om personer man vet hvem er (f.eks venners venner eller klassekamerater man ikke har sett på mange år) og bli litt bedre "kjent" med dem uten å måtte gå over terskelen å ta kontakt direkte, og kunne legge inn hilsninger i gjesteboka for å si hei til noen man har dårlig samvittighet for å ikke ha truffet på alt for lang tid. Også får innehaveren av bloggen utløp for å fortelle verden at "her er jeg".

Lenke til kommentar
Spaces - er ikke dette noe som eksisterer gjennom MSN Messenger da? Er ikke akkurat blogger i den forstand.. Kan vel heller kalle det en mer avansert versjon av "Din Profil" på MSN Messenger.. Mon tro hvor stor prosentandel av de registrerte brukerne som blogger "aktivt" (eller i det hele tatt).

6199824[/snapback]

 

Spaces er en blogge og bildegalleritjeneste.

 

Sjekk ut http://en.wikipedia.org/wiki/MSN_Spaces

Lenke til kommentar
Hehe, jeg er kanskje kynisk, men jeg ser på blogger som den nye varianten av den personlige hjemmesiden, for meg er det ganske uinteressant å høre hva en eller annen tilfeldig person driver med/liker/mener.

6199669[/snapback]

Helt enig.

 

Men jeg skjønner godt at blogger hypes til de grader; for f.eks. nettavisene så er det jo store penger i å tilby plass til bloggere som da faktisk gir avisene 'gratis' innhold som de tjener penger på. Uheldigvis fører dette ofte til en viss utvisking av grensen mellom meninger og nyheter (enkelte nettaviser profilerer jo utvalgte blogger på linje med sine 'ordentlige' nyheter), noe som er særs uheldig synes jeg siden blogging som regel er sterkt preget av synsing eller bloggerens egen agenda og på ingen måte er noen objektiv sannhet.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Jeg kjønner ikke helt at man kan kalle MSN Space verdens største bloggtjeneste. Kanskje er det mange som har registrert seg og laster opp bilder og sånt for å vise vennene sine det på en enkel måte. Men det er veldig få som faktisk bruker det som en ordentlig blogg sånn som de fleste bloggene på f.eks. Blogger.com (Google)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...