Gå til innhold

4x Blu-ray-brenner fra LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var litt av en pris ja. Det blir dyre GB om man kjøper noe slikt i en så tidlig fase som nå. Også blir det sikkert kjipt å vite at man om et år sitter med en så tidlig brenner at den ikke støtter HD-DVD.

 

Det blir nesten som i formatkrigen mellom DVD-R, DVD+R og DVD-RAM. Tenk om man hadde kjøpt en slik til over 6000kr uvitende om hvilket format som kom til å bli vanlig/billig og endte opp med en spiller som kun støtter det "gale" formatet.

Lenke til kommentar
Som alt nytt så var det dyrt :p

 

Nå husker ikke jeg hva 1x DVD brennere kostet, men var nok noen tusen det og ^^

6182944[/snapback]

 

He he forleden en dag i forelesningen så hadde vi akkurat om de nye formatene og da kom foreleseren på at han hadde kjøpt seg en 2x CD-Brenner for mange år stiden til 6000,- :!:

Lenke til kommentar

He he forleden en dag i forelesningen så hadde vi akkurat om de nye formatene og da kom foreleseren på at han hadde kjøpt seg en 2x CD-Brenner for mange år stiden til 6000,- :!:

6182967[/snapback]

 

Hehe, men den gang kunne man jo ha en viss forståelse for en slik investering. Da var CD-plater en ny og overlegen måte å flytte og oppevare data på. Alternativet var jo stort sett elendige nettlinjer, og disketter...

I dag har man meget raske linjer, store flyttbare harddisker, og dvd plater. Burde holde for de fleste ennå en god stund.

Lenke til kommentar

Dyrt, men sånn er det med nye produkter. Jeg ga 7500 For en 2x cd brenner av det enorme merket delta. Samme person ga også 50 000 for en 286. Det var tider det. Den hadde diskettstasjon med 5,25 tommers disketter på 512 kb hver.

 

For å sammenligne på et annet plan så hadde jeg den maskina i 7-8 år. Hvor mye data utstyr kjøper mann i løpet av 7 år? Jeg tør ikke regne ut hva jeg bruker.

Lenke til kommentar

Off topic, mimremodus...

 

...ga også 50 000 for en 286.

6183227[/snapback]

 

Wow! Den tar vel kaka. Første pc'n som kom i hus hjemme var en 386 sx-16 (16mhz) med en megabyte minne og 20 mega hd. Hadde plass til alt man kunne tenke seg. Og denne fantastiske herligheten kostet bare 16 600,- Inkludert skjerm!

 

Ikke lenge etter fikk en i klassa en 486! (dx-2?) Hadde 25 mhz prosessor og 2 mb minne.

Lenke til kommentar
Den var svindyr og uaktuell for meg. Dessuten tar det for lang tid med brenning.

6183038[/snapback]

Per gb er ikke tiden alt for avskrekkende.

6183342[/snapback]

 

EDIT: leste pris, istedet for tid :)

 

Prisen er alt for høy nå i starten ja, men hastigheten er god, er jo ikke spesielt mye tregere enn en HD.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Off topic, mimremodus...

 

...ga også 50 000 for en 286.

6183227[/snapback]

 

Wow! Den tar vel kaka. Første pc'n som kom i hus hjemme var en 386 sx-16 (16mhz) med en megabyte minne og 20 mega hd. Hadde plass til alt man kunne tenke seg. Og denne fantastiske herligheten kostet bare 16 600,- Inkludert skjerm!

 

Ikke lenge etter fikk en i klassa en 486! (dx-2?) Hadde 25 mhz prosessor og 2 mb minne.

6183385[/snapback]

 

 

Hehe, den 486 var nok en SX i og med at den gikk på 25Mhz

486 SX 25 og SX2 50

486 DX 33, DX2 66, DX4 75, DX4 100, mener også at DX'ene gikk i 25/50

Ergo også mulig at det var en vanlig DX

Lenke til kommentar
Off topic, mimremodus...

Wow! Den tar vel kaka. Første pc'n som kom i hus hjemme var en 386 sx-16 (16mhz) med en megabyte minne og 20 mega hd. Hadde plass til alt man kunne tenke seg. Og denne fantastiske herligheten kostet bare 16 600,- Inkludert skjerm!

6183385[/snapback]

 

Hvis man da legger til inflasjon etc så ser ikke det så altfor galt ut.

 

Jeg blir stadig like overrasket i fotobutikken min over at folk får seg til å komme inn i butikken og si "Kameraer er så DYRE nå!" når et relativt avansert "kompaktkamera" kunne koste godt og vel fem tusen på midten av åttitallet. Det vil si at de til sammenligning kostet omtrent dobbelt til tre ganger så mye i forhold til lønninger og i tillegg var både svære og analoge.

Lenke til kommentar
Husker første cd-brenneren jeg og en kompis spleisa på. Ga vel 2500,- for den (2x). Tomme cd'er kostet vel rundt 20 kroner og vi satt å ni-glåma på skjermen i håp om å unngå den skumle "buffer underrun"

6183137[/snapback]

Husker min første cd-brenner. Kostet vel ca. 3000 og jeg delte den med to andre som også ville ha cd-brenner. Den brukte SCSI, og vi feilbrente 100 CD-er, før vi fant ut at det var noe feil med SCSI-kontrolleren. Ahhh... Det var tider. :cry:

Lenke til kommentar
Off topic, mimremodus...

 

...ga også 50 000 for en 286.

6183227[/snapback]

 

Wow! Den tar vel kaka. Første pc'n som kom i hus hjemme var en 386 sx-16 (16mhz) med en megabyte minne og 20 mega hd. Hadde plass til alt man kunne tenke seg. Og denne fantastiske herligheten kostet bare 16 600,- Inkludert skjerm!

 

Ikke lenge etter fikk en i klassa en 486! (dx-2?) Hadde 25 mhz prosessor og 2 mb minne.

6183385[/snapback]

 

 

Hehe, den 486 var nok en SX i og med at den gikk på 25Mhz

486 SX 25 og SX2 50

486 DX 33, DX2 66, DX4 75, DX4 100, mener også at DX'ene gikk i 25/50

Ergo også mulig at det var en vanlig DX

6183517[/snapback]

 

 

haha, ja husker det. Hadde en 486 SX2. tingen med denne var jo selvsagt "Turboknappen" i front på kabinett som dobbelt ytelsen til cpu. Fra 25Mhz til 50mhz, Wow! Og dette kostet kun 15000kr...

Lenke til kommentar

Den første cd brenneren min (SONY CDU-920S) kostet 12`000kr, og plater kostet ca. 150 kr pr.stk. Brenneren var 2 x read / 2 x write, platene ble matet inn via en CADDY, ett slags cd cover. Grensenitt, Fast SCSI (SCSI-2). Det var gammle dager det! Har den faktisk liggende enda!

 

Min andre cd brenner var en Plextor 8/2/20, til 6`000kr, Scsi-2.

 

Min første DVD brenner var den første +/- brenneren på markedet, Sony DRU500A, til 3500kr.

 

Så jeg vil si at ca.6000kr for en Blu-Ray brenner er ett funn! Og at jeg vil kjøpe meg en ganske snart !! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...