Gå til innhold

Populær betaversjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lastet det ned og prøvd det litt nå.

Jeg er positivt overrasket over hvor enkle programmene er blitt. Alt virker så mye mer oversiktlig og logisk nå. Det er rett og slett blitt en smule mer brukervennlig:)

 

Jeg kan ikke legge sjul på at jeg er meget spent på Windows Vista Beta 2 som kommer ut for offentligheten nå snart. Skal laste det ned og prøve det også.

 

--Snoelk

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg spørr, men nettleser ? Er det noe jeg ikke har fått med meg her eller ? Typo ?

 

Anyhow, jeg har hørt mye bra om nyeste office versjon, det jeg lurer på er integrasjon/støtte for open office. Er dette enda blokkert/heftet av MS eller er det forbedret ?

 

Jeg har hørt at den også skal være mer enkel (?) å bruke og at det er brukt mye resurser på å gjøre viktige snarveier raskere/enklere å nå.

Også på utseende-siden at de har brukt mye tid/resurser på selve utseende (dette tok jeg nesten som en selvfølge, da det ikke er så veldig mange andre ting som jeg kan komme på i forbifarten, som kan forbedres på dette produktet.)

 

Mange har skrytt av tidligere betaversjoner, sier de er raskere, mer logisk oppbygd og mye raskere å bruke enn tidligere office versjoner.

 

Siden jeg har brukt mye openoffice, så må det være en reell forbedring på hvordan hurtigmenyer osv blir brukt i forhold til openoffice. Da det kan være den eneste måten jeg kan finne på å bruke penger på dette produktet.

 

Kan noen som har testet dette komme med synspunkter/meninger om dene saken.

Eller kanskje HW kan komme med en uoffesiell test/framvisning av denne betaen. Hadde vært knall :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, lock-aze.

I mine øyne virker den nye officepakken, spesielt word, exel og powerpoint, mer logisk bygd opp. Det er mange nye effekter lagt inn som man skulle tro var krevende for pcen, men slik er det altså ikke! Alt virker helt smooth på min pc :D

Om du kan laste det ned, så anbefaler jeg deg faktisk å prøve det en stund :thumbup:

 

Microsoft slapp også en liten officevideo i sammenheng med betaslippet der de presenterer de nye funksjonene. Se litt på den, så forstår du prinsippet med det nye UI'et "Ribbon" og hvordan det brukes :)

 

--Snoelk

Lenke til kommentar
Om du kan laste det ned, så anbefaler jeg deg faktisk å prøve det en stund :thumbup:

6181950[/snapback]

Var egentlig bare den infoen jeg ønsket meg (samt svar på om openoffice støttes)

 

Jeg har nok ikke noen mulighet for å sjekke dette selv, da min bedre halvdel liker heller dårlig at jeg bare går hen og installerer nye office programmer som hun ikke skjønner osv. Det blir mer krøll enn jeg orker å holde styr på for å si det sånn... :p

Lenke til kommentar

Jeg synes programmene er litt tregere i oppstarten enn hva jeg opplevde med Office 2003. Men det kan komme av at harddisken min er full av allsken søppel som skal bort i løpet av dagen (formatering ftw). Brukergrensesnitter er jeg veldig fornøyd med. Jeg bruker Word mest, og ser store forbedringer (selv i forhold til forrige beta). Veldig oversiktelig og pent.

 

Gratis MS Office fram til 1. februar 2007 :grin:

Lenke til kommentar

Fungerer veldig greit her.

Hadde 2003 installert (norsk) fra før, og her virker retting som bare fy.

Av en eller annen grunn virker den bedre en før.

 

Interface og bruk tar deg 5 minutter å lære, etter det så går alt på skinner. Tror nok jeg kjøper dette når det kommer ut :)

 

Openoffice er jo noe møl, så hvorfor folk bruker det forstår jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Er det norsk retting på beta-utgaven? Eller mulighet for å overføre "rette-malen" fra office 2003?

6181923[/snapback]

Den retter ingenting på min... :(

6181959[/snapback]

 

Joda det er norsk retting på denne :)

6182387[/snapback]

Og hvordan skal jeg få det til å fungere da?

 

Jeg kan f.eks. skrive: ewofwe fewjiofwej wfewojw heyey .. men ingen retting eller røde streker kommer opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg var ekstremt positivt overrasket over hvor raskt de ulike programmene (word, pp etc) starter. Kanskje spesiellt sammenligned med Openoffice' irriterende lange starttid. Tar mindre enn to sekunder å åpne word her ihvertfall, og det er jeg fornøyd med!

 

Ellers er grensesnittet meget pent og bra oppbygd, oversiktlig og greitt. Denne office pakken ser veldig lovende ut spør du meg

Lenke til kommentar
datating: Du er sikker på at det ikke er ordlyd du skriver da? :p

Den retter på min, men jeg hadde Office2003 fra før og valgte "upgrade", kan kanskje ha noe med det å gjøre.

6182445[/snapback]

Jeg hadde også 2003 og den funket fint med retting av gramatikk til og med...

 

Se bilde...

post-42397-1148645095_thumb.jpg

Endret av datating
Lenke til kommentar

har selv også teste.. er meget bra at det har blitt til ;)

liker at jeg slipper å trykke gjennom 4 klikk for å få simple funksjoner...

 

Nå bør bare openoffice sjerpe seg.. ;) hehe

dessuten starter 2007 betydelig raskere en openoffice selv på trege pcer.. ;)

 

mange gode forbedringer i pakken.. men stusser litt på at andre programmene hadde gamle menyer.. og bare word hadde en fullt ut ny meny..

Lenke til kommentar
.........

bør bare openoffice sjerpe seg..  ;) hehe

dessuten starter 2007 betydelig raskere en openoffice selv på trege pcer.. ;)

..........

6182801[/snapback]

Det er vel fordi MS Office lastes inn i minnet når du starter maskinen. Det gjør ikke openoffice.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...