Gå til innhold

Nyhet: Vi blåser i mobiltyveri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi blir mer og mer uforsiktige, og ødelegger mobiltelefoner som aldri før.

Jeg er ikke så sikker på at årsaken til at flere mobiltelefoner blir ødelagt er at vi blir mer og mer uforsiktige. Jeg tror heller at årsaken er at telefonene lages med vilje mer skrøpelige for å stimulere sirkulasjonen i markedet. (kortere livssykluser = flere salg per år)

 

Et tips til de som synes det er for mye kriminalitet og at politiet gjør for lite: Anmeld slike saker selv om de ofte blir henlagt. Det gir utslag i kriminalitetstatistikken i form av økt antall registrert kriminelle forhold og lavere oppklaringsprosent. Slik statistikk er noe som får politikerene til å åpne pengesekken.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Vi blir mer og mer uforsiktige, og ødelegger mobiltelefoner som aldri før.

Jeg er ikke så sikker på at årsaken til at flere mobiltelefoner blir ødelagt er at vi blir mer og mer uforsiktige. Jeg tror heller at årsaken er at telefonene lages med vilje mer skrøpelige for å stimulere sirkulasjonen i markedet. (kortere livssykluser = flere salg per år)

 

Et tips til de som synes det er for mye kriminalitet og at politiet gjør for lite: Anmeld slike saker selv om de ofte blir henlagt. Det gir utslag i kriminalitetstatistikken i form av økt antall registrert kriminelle forhold og lavere oppklaringsprosent. Slik statistikk er noe som får politikerene til å åpne pengesekken.

6167328[/snapback]

 

 

He-he. Du er naiv du. I Oslo oppklares 3% av kriminaliteten. Pr innbygger har Norge omtrent 3 ganger mer kriminalitet enn USA. Når slike tall ikke får politikerene til å ta et krafttak, så er det ingenting som gjør det.

Lenke til kommentar

så er det også spørsmål om hvor mye av kriminalsakene som har noen solide bevis å gå videre på. altså noe håndfast, heller den beskrivelse av en person av utenlandsk opprinnelse som var omtrent gjennomsnitts høyde, vekt og alder...

 

beklager men du anmeldte akkurat nå en solid posjon av byens innbyggere...

og dette for hva? en mobil? beklager, men vi har bare penger til så mange arbeidstimer i uka. ring oss når det skjer ett drap, så kansje vi kommer, over helga...

 

Jeg tror heller at årsaken er at telefonene lages med vilje mer skrøpelige for å stimulere sirkulasjonen i markedet. (kortere livssykluser = flere salg per år)

 

dette gjelder nok det meste nå for tiden. som en kar sa når han var innom å leverte den nye oppvaskmaskinen etter at den gamle ble for dyr til å fikse på "jeg kan si en ting med sikkerhet, den nye kommer ikke til å vare like lenge som den gamle". er hva vi får for serieproduserte gjenstander som skal være stadig billigere i ett allerede mettet marked.

 

husk, i dagens aksjemarked er det ikke nok at ett firma har fortjeneste hvert år. nei, dem skal helst ha voksende fortjeneste hvert år. desto mer penger vi har, desto mer ønsker vi oss...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...