Gå til innhold

Programtips: Skype 2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Begynte å bruke Skype i forrige uke, og jeg kan si at både snakke delen og IM delen er langt, langt foran MSN. Legg meg til: Commando_Sondre! Så snakkes vi...

Lenke til kommentar

Mulig jeg overså det, men kan ikke se at artikkelen nevner at skype bruker proprietær protokoll, noe som er direkte kjipt.

 

jeg quoter meg selv fra en annen tråd:

Jeg vil anbefalle openwengo, den bruker SIP (åpen protokoll), er multiplatform, kan snakke med alle store chatnettverkene (i nyeste betaen og versjonen som kommer snart), billigere enn skype å ringe ut med, opensource.

Nå synes jeg ikke at gpl lisensen alene er det som gjør openwengo til et bedre alternativ enn skype, men faktum at den bruker SIP protokollen slik at man teoretisk sett kan snakke på tvers av applikasjoner som støtter SIP (slik som med epost; at jeg ikke trenger å ha gmail for å sende post til en gmail bruker, men jeg kan sende fra alle epostklienter). Med skype kan man ikke kontakte hverandre via forskjellige programmer over samme protokoll.

 

SIP: http://en.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol

Lenke til kommentar
Mulig jeg overså det, men kan ikke se at artikkelen nevner at skype bruker proprietær protokoll, noe som er direkte kjipt.

 

jeg quoter meg selv fra en annen tråd:

Jeg vil anbefalle openwengo, den bruker SIP (åpen protokoll), er multiplatform, kan snakke med alle store chatnettverkene (i nyeste betaen og versjonen som kommer snart), billigere enn skype å ringe ut med, opensource.

Nå synes jeg ikke at gpl lisensen alene er det som gjør openwengo til et bedre alternativ enn skype, men faktum at den bruker SIP protokollen slik at man teoretisk sett kan snakke på tvers av applikasjoner som støtter SIP (slik som med epost; at jeg ikke trenger å ha gmail for å sende post til en gmail bruker, men jeg kan sende fra alle epostklienter). Med skype kan man ikke kontakte hverandre via forskjellige programmer over samme protokoll.

 

SIP: http://en.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol

6155299[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig, irriterende at hw.no fremmer programmer som ødelegger for konkurranse!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
irriterende at hw.no fremmer programmer som ødelegger for konkurranse!

 

Irriterende at HW.no maler opp gammelt nytt. Skype har vel eksistert i et par år nå, og godt over 1 år i "public" versjon.

 

mvh

Lenke til kommentar
Har de fortsatt den tåpelige begrensningen med videosamtaler og AMD-CPUer?

 

AtW

6155395[/snapback]

 

Nei, ikke såvidt jeg vet. Med 2.0 prater jeg ved hjelp av min gamle PIII 866 sammen med dama mi som har min nye...AMD 64...

 

Funker kjempefint nå som jeg har kommet over sjokket det var å gå tilbake til en 7 år gammel pc...

 

Wollis :thumbup:

Lenke til kommentar
Nei, ikke såvidt jeg vet. Med 2.0 prater jeg ved hjelp av min gamle PIII 866 sammen med dama mi som har min nye...AMD 64...

Funker kjempefint nå som jeg har kommet over sjokket det var å gå tilbake til en 7 år gammel pc...

dere fører vel ikke konferanser med 6 deltakere? :dribble:

 

Skype 2.0 tilbyr 10-veis konferansesamtaler kun til brukere av Intels tokjernede prosessorer, mens brukere av andre prosessorer, inkludert alle fra AMD, kun vil tilbys 5-veis telekonferanser.
fra itavisa
Lenke til kommentar
Nei, ikke såvidt jeg vet. Med 2.0 prater jeg ved hjelp av min gamle PIII 866 sammen med dama mi som har min nye...AMD 64...

Funker kjempefint nå som jeg har kommet over sjokket det var å gå tilbake til en 7 år gammel pc...

dere fører vel ikke konferanser med 6 deltakere? :dribble:

 

Skype 2.0 tilbyr 10-veis konferansesamtaler kun til brukere av Intels tokjernede prosessorer, mens brukere av andre prosessorer, inkludert alle fra AMD, kun vil tilbys 5-veis telekonferanser.
fra itavisa

6157122[/snapback]

 

 

Hehe, hvis prisen er riktig, men da er ikke Skype gratis lenger:P

 

Wollis.

Lenke til kommentar
Mulig jeg overså det, men kan ikke se at artikkelen nevner at skype bruker proprietær protokoll, noe som er direkte kjipt.

 

jeg quoter meg selv fra en annen tråd:

Jeg vil anbefalle openwengo, den bruker SIP (åpen protokoll), er multiplatform, kan snakke med alle store chatnettverkene (i nyeste betaen og versjonen som kommer snart), billigere enn skype å ringe ut med, opensource.

Nå synes jeg ikke at gpl lisensen alene er det som gjør openwengo til et bedre alternativ enn skype, men faktum at den bruker SIP protokollen slik at man teoretisk sett kan snakke på tvers av applikasjoner som støtter SIP (slik som med epost; at jeg ikke trenger å ha gmail for å sende post til en gmail bruker, men jeg kan sende fra alle epostklienter). Med skype kan man ikke kontakte hverandre via forskjellige programmer over samme protokoll.

 

SIP: http://en.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol

6155299[/snapback]

 

Hear, hear!

Hw.no burde ikke pimpe en såpass omstridt programvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...