Gå til innhold

Vifteløst også fra MSI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns heller produsentene bør fokusere på å prøve å få litt kraftigere kort vifteløse.

 

XFX gjorde jo en fin jobb med 7600GS extreme.

6138625[/snapback]

Jeg synes det er bra med vifteløst i alle klasser. Først og fremst er det bra de fikk laget vifteløse kort i mellomklassen (7600GS). De billigere klassene tar man omentrent for gitt passiv kjøling. Ellers er jeg enig i at det hadde vært spennende med et vifteløst kort i toppserien også. F.eks et hypotetisk 7900GS med 24 pipelines, og vesentlig lavere hastighet på kjernen enn 7900GT for å få ned effektforbruket.

 

Jeg synes ikke det teller når GPU'er som egentlig har påkrevd aktiv kjøling får påmontert enorme heatpipes-løsninger og har påkrevt kabinettvifte i nærheten.

 

mens minnet kjører på 666 MHz.
Skulle ikke forundre meg om enkelte styrer unna kortet p.g.a av hastigheten på minnet :p

6138827[/snapback]

Litt morsomt at de ikke rundet tallet opp til 667 siden det mest sansynligvis er snakk om 666,66... MHz. Akkurat som Intel unngikk tallet 666 på sin Pentium3-serie ved å kalle den 667MHz (rundet oppover) selv om det fantes både 466MHz og 866MHz (rundet nedover), samt Celeron 566 og 766.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...