Gå til innhold

Test: Nokia E61


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er litt dårlig med skjermbilder i testene.

Det skader ikke å slenge inn 5-10 bilder som viser noen av funksjonene, slik de faktisk ser ut på telefonen. Får jo liksom ingen inntrykk av hvordan telefonen er i bruk.

 

Synes forresten det er litt strengt med en toer på underholdning. Spør du meg bør Symbian-telefoner automatisk score bedre på underholdningsfronten pga mulighet for å installere 3.partsprogrammer. Av telefonene jeg har eid har i alle fall Symbian-telefonene vært suverent mest underholdende, rett og slett fordi det finnes så ufattelig store mengder med underholdende programmer og spill.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Synes det er litt dårlig med skjermbilder i testene.

Det skader ikke å slenge inn 5-10 bilder som viser noen av funksjonene, slik de faktisk ser ut på telefonen. Får jo liksom ingen inntrykk av hvordan telefonen er i bruk.

6136548[/snapback]

 

Ja, vi beklager det. Men ettersom E61 har tredje versjon av Series 60 finnes det ikke noe screenshot-program som fungerer bra. Men vi er i kontakt med en produsent om testing av en betaversjon av deres neste Screentaker, som vil kunne løse problemet.

 

Synes forresten det er litt strengt med en toer på underholdning. Spør du meg bør Symbian-telefoner automatisk score bedre på underholdningsfronten pga mulighet for å installere 3.partsprogrammer. Av telefonene jeg har eid har i alle fall Symbian-telefonene vært suverent mest underholdende, rett og slett fordi det finnes så ufattelig store mengder med underholdende programmer og spill.

6136548[/snapback]

 

Ja, men samtidig så er det viktig å huske på pris og at mange forventer å få med underholdningstilbehør når de kjøper telefonen. Sånnsett mangler E61 internettradio, radio, spill, tema og annen moro som burde vært standard på en telefon i denne prisklassen.

Lenke til kommentar

Flott test. Må understreke, jeg også, at det med spesifikasjoner i små ruter var veldig lurt!

Må også si meg enig med Lurifaksen om at det er for dårlig med en 2'er til Symbian mobil!

 

Å sammenlikne den med P910i er kanskje litt rart, siden den P910i er ute av produskjon, og kan på en måte anses som utdatert. Men det er ikke så lett å sammenlikne den med P990i heller da :)

Lenke til kommentar
Ja, vi beklager det. Men ettersom E61 har tredje versjon av Series 60 finnes det ikke noe screenshot-program som fungerer bra. Men vi er i kontakt med en produsent om testing av en betaversjon av deres neste Screentaker, som vil kunne løse problemet.

Ikke fungerer bra?

 

Jeg og andre på forumet deler allerede skjermbilder fra N80, E60 og andre Series 60 v3 mobiler her på forumet.

 

Programmet heter enkelt og greit Screenshot:

http://www.antonypranata.com/screenshot/

 

Vurderer denne + digitalkamera i stedet for min N80. Tror det kunne vært grei kombo.

 

Bruker denne den nye generasjonen med prosessorer fra Nokia?

Lenke til kommentar
Ja, men samtidig så er det viktig å huske på pris og at mange forventer å få med underholdningstilbehør når de kjøper telefonen. Sånnsett mangler E61 internettradio, radio, spill, tema og annen moro som burde vært standard på en telefon i denne prisklassen.

6136704[/snapback]

Der er vi igjen inne på det med hvem en mobil er laget for. Kundene av mobiler i Enterprise-serien forventer vel neppe underholdningstilbehør? Prisklasse alene er ikke et krav om at alt skal følge med. Nå finnes det ulike sektorer hvor mobilene utmerker seg, du finner f.eks. ikke denne i Walkman utgave.

 

Må snart lese testen nå jeg da :)

Lenke til kommentar

Jeg ser at det ikke står noe om avspilling av videofiler i testen, som kanskje er litt pussig når skjermen er såpass stor som den er? Den burde jo være midt i blinken til en snutt eller to på bussen.

 

Er det noen som har prøvd dette? Hvor bra kvalitet kan en egentlig forvente seg?

 

Og vil den f.eks. spille Quicktime og WMV-filer o.l. gjennom nettleser?

Endret av oivindi
Lenke til kommentar

Skal ikke uttale meg for mye når det gjelder Series 60, men til UIQ så kan jeg iallefall si at vindoavspillerene er helt elendige. De kunne like godt kuttet dem ut! Hvis Series 60 avspillerene er like dårlige er det liten vits å teste avspilling av video, hvis den bare støtter MPEG-4 og 3GPP. Hjelperløst unten SmartMovie :)

Lenke til kommentar
like dårlige er det liten vits å teste avspilling av video, hvis den bare støtter MPEG-4 og 3GPP. Hjelperløst unten SmartMovie :)

6138922[/snapback]

 

Aner du hvilke varianter av MPEG-4 som støttes av spilleren i E61?

Og er det lagt tekniske begrensninger på størrelse og frame-rate?

 

Utvikleren av SmartMovie ser forøvrig ut til å mene at S60 s3-kompatibel versjon skal være ute i "slutten av mai."

Lenke til kommentar

Som jeg skrev, så skal jeg ikke uttale meg for mye. Blir litt mer logikk i teksten hvis du hadde quotet hele innlegget. Det jeg vil frem til er at jeg har dårlig erfaring med videoavspilling og Symbian, og syns derfor det ikke er rart at de ikke har testet avspilling av video. men for eksempel SmartMovie kan man konvertere mange filformater og se mye mer, mens det er svært lite som støttes med Symbian.

 

men som sagt skal jeg ikke uttale meg for mye heller, siden jeg ikke har så mye greie på E61. Fullt mulig at den støtter flere videoformater og er bedre :)

Lenke til kommentar

Det er faktisk spill på den. Et golfspill som heter Golf Pro 2.

 

I tillegg skal det sies at det ikke trengs noen plugin for å bruke iSync. Programmet støtter ikke E61 native enda, men har man litt teknisk innsikt er dette ikke vanskelig å fikse. Dersom man ikke vil fikle med programmet må man rett og slett vente.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...