Gå til innhold

Omtale av Heroes of Might and Magic V (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet var bare så ulidelig deilig. Eneste jeg savner er en skikkelig Custom Game hvor man selv kan velge antall motstandere og fraksjon.

Det er i alle fall mange år siden jeg har kost meg så mye foran skjermen, bare ett slag til, bare ett trekk til ;) Med litt necromancy har jeg også nå en skeletonarcher-stack som runder 3000mann så denne helga blir nok søvnløs. muhahaha

Lenke til kommentar

Endelig klarer de å lage ett spill som har samme underholdningsverdi som treeren.

 

Grafikken er ikke for prangende som igjen får deg til å konsentrere deg om selve spillet. gleder meg til MANGE timer foran en trøtt skjerm med dette.

 

såmå bare si Gratulerer, dere klarte å lage enda ett BRA klassisk spill som vil bli husket!

Lenke til kommentar

Heroes of Might and Magic IV var et heller trist kapitell, så jeg er glad for at V tydeligvis bringer med seg kvaliteten fra III. III bringer med seg så mange minner, det er rett og slett et av de beste spillene som noensinne er laget. Men dessverre forsvant det under forrige flytting. Heroes of Might and Magic V skal uten tvil bestilles!

 

Takk for nok en god omtale fra Gamer.no.

Lenke til kommentar
hmmmm...hvilket spill kan dette sammenlignes med? Warcraft 3?

6132470[/snapback]

Nei, Heroes-serien er Turn Based Strategy, ikke realtime.

Spill det kan samenlignes med er f.eks. Warlords og Master of Magic.

 

Forresten så er det litt morsomt å se alle som slenger så mye dritt om 4'eren men elsker 5'eren. Da uten å tenke på at 5'eren også har tatt med seg flere elementer fra som de påtsår å hate fra 4'ern. :roll: Men ja, H5 minner mer om H3 enn H4.

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Jeg kommer faktisk ikke på noen andre spill som er sammenlignbare. Eneste må være HoMM3, men det sier vel ikek deg noe mere enn HoMMV ;)

 

Bildene som ligger med artikkelen er desverre ikke så innbydende og sier egentlig ikke stort om selve spillet. Det må nesten prøves. Man får nok et elsk/hat forhold ganske raskt. Jeg trives i alle fall utmerket med spill som er turbasert, er for gammel til realtimestress :)

Lenke til kommentar
Kan noen som har prøvd femmern, bekrefte om AI'n har blitt noe merkbart bedre fra firern? Eventuelt hva de har endret fra open-beta til utgivelsen?

6132588[/snapback]

 

Tja, hva skal en si. Den har i det minste blitt litt mindre forutsigbar...

 

F.eks: Griffins (royal griffins) har et spesialangrep som heter combatdive. Dette funker slik at du bestemmer hvilket felt griffinene skal angripe og de tas bort fra brettet for noen trekk. Når det da blir deres tur bomber de det forhåndsbestemte feltet, og står det noen der da så får de grei skade.

 

Før kunne man gjette seg til hvor fienden ville være etter neste trekk, utifra og se på movementen deres og telle seg frem til en sannsynlig plass i og med at de gikk maks til de traff noe fiendtlig. Nå derimot bruker de ikke alltid maks antall movement points før de stopper. De varierer lengden utifra dine egne styrker og hvor mange movementpoints de har, og dette varierer mer eller mindre alltid.

 

Så akkurat sånn er det blitt litt "bedre" AI, men du spiller fortsatt mot en CPU for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Gjett hvem som kjøpte dette spillet i lunsjen.

..og som skulket 1 (hel) time jobb for å spille. :wallbash:

 

For så å få feilmeldingen: "a required security module can not be activated"

Nå sitter jeg og roter rundt i forumet til UBI og formelig holder på å eksplodere!

 

For andre som får feilmeldingen: A required security module can not be activated. This program can not be executed (7000)

 

Akkurat nå er jeg sinna, ekstremt sinna.

..Ja jeg har Daemon. Nei jeg bruker den ikke så den kan avinstalleres.

Hadde jeg kjøpt Software som stilte sånne krav? NEI!

*lese videre*

Lenke til kommentar
Jøss, 9\10. Syntes det så totalt uinteressant ut på screens, men dette må nesten testes.  :)

6133466[/snapback]

Det er faktisk helt sant. Jeg har spilt 3'ern og visste hva jeg skulle se etter uten at det gav meg noe som helst. Glem bildene, test spillet. Grafikken er faktisk pen, men i HoMMV er det helt andre ting som skaper underholdningen. Klarer ikke sette ord på det, men jeg fikser bare ikke å skru det av når jeg er igang. Må bare spill litt til for å sjekke hvilket nytt spell/skill/abilities heroen min får :)

Jeg høres litt HoMMV-fanboy ut her nå, og det stemmer nok ;)

Lenke til kommentar

KATASTROFAL score... Har anmelder i det hele tatt *PRØVD* single player custom games? Og har han sjekket AI her? Campaign varer så så lenge, og så er det custom games...

 

Det må være den verste AI'en som noen gang er laget i et spill... Spilte game på Normal, og da jeg hadde oppgradert hele byen min til lvl 30+, og sprang rundt med oppgraderte lvl 7 creatures, dro fortsatt alle de tre andre computerne rundt med by på rundt lvl 5-6, samt at de ikke hadde tatt en DRITT av ressurser eller mines.

 

Prøvde så på hard, og opplevde det samme, her var 2 av 3 computere rett og slett hjernedøde, akkurat samme. Den siste var "ok", han klarte i allefall å få oppgradert byen sin.

 

Har spillet flere games både på normal og hard, det samme har flere andre jeg kjenner, og AI er like elendig på alle sammen. Har spillet alle andre Heroes of Might and Magic spill hundrevis av timer, og må si at dette er det verste jeg noen gang har vært med på.

 

Dessuten er AI veldig, veldig, veldig variabel i Campaign også, eneste forskjellen er at han der begynner med ferdig oppgradert by (og creatures), og derfor tar mines og slikt. Dette er grunnen til at jeg nå kun spiller campaign.

 

Spillet er bra, men veldig ubalansert, og med total manglende AI burde det i allefall ikke fått mer enn 7...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...