Gå til innhold

AMD lanserer Turion 64 X2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på hvilke 116 pinner de har spart inn på og hvor mange pinner den ekstra minnekanalen (og overgangen til DDR2) tar.
Jeg tipper de har flyttet VSS-pinnene fra selve sokkelen, både på AM2 og S1. De som er relatert til minnet utgjør kanskje noen titalls pinner. Både 754, 939 og 940 har faktisk støtte for ECC, noe jeg vil anta at S1 ikke har. I så fall vil det spare 8 pinner (sammenlignet med 754).

 

Den ekstra kanalen krever jo 64 ekstra DQ-pinner, pluss to MEMCKE, og sikkert en håndfull andre.

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Supert. Den cpuen er nok den jeg trenger. Ytelsen ser lovende ut. Så nå venter jeg på modeller av bærbare som benytter denne.

 

Det ser ut som det er plass til en TL-54 og en TL-58 i lista også, da mest sannsynlig med halv L2-cache. Jeg tror nok at det vil komme raskere modeller etter hvert, som det har gjort med de andre Turion-seriene.

Lenke til kommentar
hadde forventa litt bedre ytelse. var riktig nok 1,6 ghz utgaven. hadde ventet at den skulle knekke ihvertfall en 3800+ :hmm:

 

blir vi og se dette på desktop?

6122028[/snapback]

Denne cpuen har nok ganske lik ytelse ved samme klokkefrekvens som Athlon64 X2, muligens noe mer, så jeg tror at en TL-60 vil slå en 3800+.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Spennende nyhet, men synd at disse ikke kommer for desktop...

Forøvrig blir det litt "feil" å teste med PCMarknn.. der er Intel CPU'er uforholdsmessig mye bedre enn AMD (mao. ikke særlig relatert til "vanlig" bruk).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
No som jeg fikk ny laptop med "forige" Turion 64  :realmad:

6122891[/snapback]

Dobbelkjerne er for så vidt ikke nødvendig, og jeg tror at pcer med Turion X2 ikke blir så veldig billige.

6122909[/snapback]

 

Ikke enig i det...

Har du først prøvd/brukt "dual core".. vil du ikke tilbake til "single core"..

(OK.. for en "bencher/gamer" er det greit nok)..

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...