Gå til innhold

- Mp3-spilleren vil dø


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du ein dag får ein mobiltelefon som har mp3-spelar med 5-60GB minne, god lydkvalitet, støtte for diverse aktuelle format, eit innebygget kompaktkamera av like god kvalitet som dei du får i dag vil den koste mangfoldige tusen.

 

Dette trur eg ikkje vil skje på veldig lang tid.

Å argumentere med at 700 000 har lasta ned Grandiosa-sangen blir litt feil, det er stor forskjell på å ha ein reklamesang på mp3-mobilen og å ha ein mp3-spelar i god kvalitet.

Lenke til kommentar
Mp3-spillere og digitale kompaktkamera er snart en saga blott, skal vi tro sjefen i mobilselskapet Aspior.

6106892[/snapback]

Det er jeg faktisk helt enig i - ihvertfall når det gjelder MP3-spillere.

 

For kameraer av en viss kvalitet så er det rene fysiske begrensninger som gjør at de neppe kan bli i mobiltelefonstørrelse med god kvalitet; det er en grunn til at en god linse til speilrefleks fort koster noen tusenlapper, er fysisk stor og veier et halvt kilo...

 

Selv har jeg droppet egen mp3-spiller for flere år siden; har en W800i nå og hadde en Siemens SX1 før det - begge to helt supre alternativer til å ha nok en ekstra dings (altså en separat MP3-spiller) i lomma. Betydelig lagringskapasitet (for de som bare MÅ ha med seg alle låtene sine og ikke klarer seg med en håndfull album av gangen) kommer selvfølgelig også til mobiler, det er det jo ingen tvil om.

 

At rene bærbare mp3-spillere dør om få år? Uten tvil!

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Det er jo helt sant dette.. Konvergensen vil fortsette helt til man har tilfredstillende mp3, telefon, kamera/video (+ kanskje noe mer) innebygget i ett produkt..

 

Man vil neppe få voldsomt gode kameraer med mye zoom osv med det aller første.. men produsentene kommer garantert til å legge seg enda mer i selen for å lage meget gode kameraer til mobil (penger å tjene!)

 

Skal man ha et skikkelig kamera kjøper man uansett speilrefleks..

digitale kompaktkameraer og mp3-spillere vil nok forsvinne og bli "uvanlig" på et eller annet tidspunkt, vanskelig å si når, men 2010 kan være et greit holdepunkt!

Endret av minto
Lenke til kommentar

Veldig få ting "dør ut", men at omfanget reduseres kraftig - det kan jeg si meg enig i. Lyd -og bildekvalitet på nye og kommende mobiltelefoner er veldig imponerende, men det er en ting bransjen ser ut til å glemme, og det er batterikapasiteten. Hva hjelper det å ha en dings for bilde/videoopptak, musikk-avspillig og SMS/telefonbruk, så lenge batterikapasiteten er langt under det hvilken som helst av de selvstendige enhentene klarer?

 

Hvorfor skal vi finne oss i at mobilen går tom etter en dags bruk om man hører på litt musikk på bussen eller tar noen bilder? Nei, dette må de få ordnet opp i først - kun etter at de nye mobilene får SKIKKELIG batterikapasitet vil man se en markant stigning i konvergensen mellom de ulike enhetene.

 

My two cents.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...