Gå til innhold

Ny AMD-toppmodell fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først vil jeg si at det kortet ser veldig bra ut. Kommer vel versjoner med wifi inkludert.

 

Ser at andre hovedkort allerede er på lager. Vet noen når vi kan få kjøpe CPUer?Har lest at lanseringsdatoen er 24. mai, kan det stemme og er det en papirlansering eller kan vi forvente å ha CPUer her da?

Lenke til kommentar
Hmm, på den kjølingen så ser det ikke ut som nvidia har jobbet så hardt med å få ned effekforbruket til chipsettet sitt...

6086675[/snapback]

 

Tenkte det samme når jeg så bildet av kortet. Er det virkelig mulig? Prosessorprodusentene har jo forlengst innsett behovet for en stillegående PC, når kommer chipsett- og skjermkortprodusentene etter?

Lenke til kommentar
# 2 x PCIe x16, 1 x PCIe x1, 2 x PCI

Jeg synes jeg ser en PCIe x4-port innimellom x1-porten og den blå x16-porten også.

 

# 4 DDR2-minnesokler for maks 16 GB DDR2-800

Her blir det ikke billig å makse ut minnet nei :)

Forresten, det er vel kanskje ikke mulig å få tak i 2 og 4 GiB-moduler ennå?

(I hvertfall ikke med hastigheten DDR2-800 og uten ECC)

 

Ellers så liker jeg at de utnytter I/O-feltet til å ha flust av tilkoblinger. Kortet som Abit lanserte i går har jo benyttet plassen til å ha et par vifter, noe som selvfølgelig går hardt ut over antall tilkoblinger.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Vel, det jeg lurer på da - uten å være sarkastisk her - hva gjør man under winXP installasjonen når man trykker F6 for å laste drivere for raid/diskkontrollere som ikke støttes av windows?

Kan ikke huske å ha fått så himla mange alternativer til "vennligst sett inn disketten" på det tidspunktet.

 

Noen som kan et triks for å laste slike drivere fra cd/usb-drive/nett ?

Hvis ikke tror jeg dette gjør floppy temmelig nødvendig ennå en stund :-)

 

Og ennå er ikke floppykontakten fjernet :( Ville heller hatt en ekstra IDE kontakt, ettersom mange av diskene mine er IDE og ikke SATA..

6086930[/snapback]

Lenke til kommentar
Vel, det jeg lurer på da - uten å være sarkastisk her - hva gjør man under winXP installasjonen når man trykker F6 for å laste drivere for raid/diskkontrollere som ikke støttes av windows?

Kan ikke huske å ha fått så himla mange alternativer til "vennligst sett inn disketten" på det tidspunktet.

 

Noen som kan et triks for å laste slike drivere fra cd/usb-drive/nett ?

Hvis ikke tror jeg dette gjør floppy temmelig nødvendig ennå en stund :-)

 

Og ennå er ikke floppykontakten fjernet :( Ville heller hatt en ekstra IDE kontakt, ettersom mange av diskene mine er IDE og ikke SATA..

6086930[/snapback]

6087651[/snapback]

 

Finnes vel noen diskett-emulerende USB-greier så vidt jeg vet, og dette er vel også forhåpentligvis noe som fikses snart...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...