Gå til innhold

Hvilken konsoll skal/har du kjøpe/kjøpt?


Snorre

Hvilken konsoll skal du kjøpe?  

338 stemmer

  1. 1. Hvilken konsoll skal du kjøpe?

    • Xbox 360
      65
    • Nintendo Wii
      65
    • Playstation 3
      45
    • Xbox 360 og Nintendo Wii
      70
    • Xbox 360 og Playstation 3
      14
    • Nintendo Wii og Playstation 3
      21
    • Alle tre
      22
    • Ingen av dem
      36


Anbefalte innlegg

Regneark med meningsmåling-resultater:

 

Meningsmåling-resultat for 12.05.06: Regneark

Meningsmåling-resultat for 15.05.06: Regneark

Meningsmåling-resultat for 22.05.06: Regneark

 

Ja, nå som E3 2006 er fullt igang synes jeg det er på tid med en ny meningsmåling her på diskusjon.no. For at denne tråden skal kunne nytes slik den er ment er det fyrktelig dumt om den blir forsøplet med alt mulig tull. Derfor er jeg nødt til å sette et par retningslinjer!

 

NB: Dersom dere har Xbox 360 fra før kan dere svare på spørsmålet som om dere ønsker å kjøpe den!

 

1. Tråden er ikke ment som en diskusjontråd rundt hvilken konsoll dere mener er best. Unngå derfor alt snakk om hvorfor den ene er bedre enn den andre. Den kan dere opprette egne tråder til.

 

2. "Fanboys" er ikke velkommen i denne tråden. Dersom noen slike alikvel skulle velge å stikke hodet sitt inn her vil de bli pent geleidet ut igjen. Så legg fra dere alle fordommer dere måtte ha mot en hver konsoll og oppfør dere som voksne og ikke minst modne mennesker.

 

3. Denne tråden er ment til å være n tråd der man kan si hvorfor man synes konsollen(e) man skal kjøpe er passe til deg. Og hvorfor nettopp du synes den er god. Her kan dere nevne fordeler og ulemper.

 

4. Prøv å ha begrunnelser av litt lengde. "Xbox 360 roxxorz !!111!", er ikke et interessant innlegg og da heller ikke av en art vi ønsker i denne herlige tråden. Tråder av denne type vil bli slettet, og jeg oppfordrer alle til å rapportere slike tråder enten via rapporteringsknappen eller via PM til meg.

 

Dersom dere skulle greie å følge disse enkle rådene skal det fort være duket for en fin tråd der alle kan ha det koselig og ikke minst kunne si hvorfor akkurat dere mener dere vil ha den aktuelle konsollen dere sikler etter. La sikkelet renne!

 

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har allerede kjøpt Xbox360, og er strålende fornøyd med den. Ikke var den særlig dyr, og Xbox hadde i forrige generasjon flest spill som interesserte meg - action og vestlige rollespill. Foreløpig ser det ut som om det blir slik denne runden også :)

Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt alle tre, men statens lånekasse tvinger dessverre oss stakkars studenter til å måtte velge ;)

 

Hvis Wii imponerer spillmessig, plukker jeg kanskje opp en slik også.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en XBOX 360 i starten av april, og er storfornøyd med den. Har ikke XBOX tidligere, men vært innom det meste av konsoller. Ser virkelig frem til spill som Lost Planet og Dead rising. Spillene som har kommet hittil har kanskje ikke vært sånn "superimponerende", men er jaggu mye godt i vente. Frem til det har jeg kost meg med GRAW og Tomb Raider Legend:)

 

Jeg SKAL kjøpe meg Wii når den kommer, den ser fantastisk morsom ut og jeg har virkelig troa på Nintendos nye konsoll.

 

Playstation 3 kommer jeg kun til å kjøpe for å spille MGS4 fordi jeg ELSKER den serien. Skulle virkelig ønske MGS4 hadde kommet til 360.

Lenke til kommentar

Stemte PS3 + Wii. Wii er ikkje 100% sikker, men den verkar veldig sannsynleg. Grunnane til at eg vil ha desse konsollane:

 

PS3

PS3 ser ut ti å bli ein skikkeleg kraftplugg. Den har ein spennande prosessor, den kan spele Bluray, den har bra med grensesnitt, den støttar det meste av oppløysingar. Minuset er at all denne maskinvaren kostar pengar, men no som eg ikkje er student lenger spelar det mindre rolle enn det ville ha gjort. Eg trur uansett det vil vere verdt det.

 

Men hovudgrunnen til at eg vil ha PS3 er sjølvsagt spela. For å nemne nokre få eksempel: Final Fantasy er eit must. Reknar òg med at det vil bli haugar med andre rollespel av samme sort, sidan tidlegare Playstation-ar har vore sterke på slike spel. Tekken, Virtua Fighter og Soul Calibur kjem nok òg til å finne vegen inn i samlinga. Og sjølvsagt Gran Turismo. Og Metal Gear Solid. Og Devil May Cry. Skal sjølvsagt òg ha meg minst eit nytt Tiger Woods-spel. Det blir sikkert mange fleire.

 

PS3 har òg ein bonus i det at han er bakoverkompatibel. Trur eg har ei 80-90 PS2-spel, samt ein del PS1 spel (alt kjøpt og betalt, sjølvsagt), ser ikkje bort ifrå at eg vil ønske eit gjensyn med nokon av desse.

 

 

Wii

Har hatt lyst på ny Nintendo ei stund no. Der ser ut til å vere ein god del nyskaping, og spela vil truleg halde jamnt høg kvalitet, slik det var med GC. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Har alerede Xbox360 kjøpte den 2 desember. trur jeg da:P hvertfall den dagen den ble sluppet.. er veldig fornøyd med den og gleder meg masse til kommende titler spessielt til Forza2 og nye rattet fra logitech.. kjøpte vel 360 pga Jeg liker xbox veldig godt kjøpte den første litt etter release og den har jeg brukt mange timer foran.

 

Og kanskje jeg vil kjøpe meg wii kontrolleren ser litt spennende ut. men dette kommer ann på hva slags spill titler som kommer på den

Lenke til kommentar

Playstation 3 grunnet at det er den eneste med blueray (som er framtiden) og som støtter ordentlig HD format 1080p. Dessuten kommer det en horde med spill som jeg ser som "MUST HAVE".

 

- Eight Days

- Final Fantasy XIII

- Tekken 6

- Resident Evil 5

- Metal Gear Solid: Guns of the Patriots

- Heavenly Sword

- MotorStorm

 

Det er faktisk hele 7 spill jeg gleder meg til og maskinen er ikke engang lansert enda ! Xbox360 har vært ute lenge nå og hittil kun hatt PGR3 som en hit omtrent.

Så det blir nok PS3 på meg :)

 

Så kommer jeg til å kjøpe Wii for å ha på hytta. Er alltid morsomt å spille Nintendo med en kameratgjeng, spille sånn ordentlige barnslige spill som Nintendo bruker å ha.

Lenke til kommentar

Har kjøpt XBOX 360... Er veldig fornøyd. Oblivion, PGR, Dead Or alive 4, Kameo, Halo 2 og Call of Duty har jeg til den... Er veldig fornøyd så langt.

 

Med tanke på at 360 er også kraftful konsoll trenger jeg ikke Play Station 3 og Wii er sikkert moro... men dessverre så er jeg ikke glad i gamel grafikk og litt barnslige spill.

Lenke til kommentar

Xbox360 og Nintendo Wii for min del. Hadde lenge tenkt jeg skulle ha PS3 ved release (har en PS2 jeg er kjempefornøyd med), men tror jeg venter en stund på et prisfall. Så sant ikke MGS4 og FFXIII blir for fristende da.. ;)

 

For min egen del kunne jeg ikke brydd meg mindre om den har blu-ray, hd dvd eller vanlig dvd. Hvem som går seirende ut av den tvekampen er fullstendig i det blå... Har uansett ikke noe hjemmekinoanlegg som kunne sørget for noen reell forskjell for min del. Burde nok heller investere det en PS3 koster i en HDTV flatskjerm så kan jeg få utnyttet grafikken i X360-en min bedre. :) Er nok av spill å se frem til der uansett...

 

Edit: skriveleif

Endret av baltie
Lenke til kommentar
4. Prøv å ha begrunnelser av litt lengde. "Xbox 360 roxxorz !!111!", er ikke et interessant innlegg og da heller ikke av en art vi ønsker i denne herlige tråden. Tråder av denne type vil bli slettet (...)

6085430[/snapback]

Som sagt, så gjort. Prøv å få litt kjøtt på innleggene, folkens. Hvilke(n) konsoll(er) dere velger kommer frem i avstemningen, hvis dere ønsker å utdype/begrunne svaret nærmere kan dere komme med et innspill i tråden.

 

Personlig hadde jeg tenkt å kjøpe 360 først, og deretter PS3 når den kommer. Det har jeg for så vidt fortsatt tenkt å gjøre, men de siste dagers omtale av Wii fra E3 har fått meg til å vurdere den også. Det blir jo etter all sannsynlighet den billigste også.

 

360 og PS3 vil jeg ha bl.a. pga eksklusive titler som Gran Turismo og Forza, i tillegg er jeg jo relativt teknofil. Jeg synes ikke 360 har appellert så voldsomt hva spillutvalg angår, men det gjorde for så vidt ikke den forgjengeren heller den første tiden.

 

Innerst inne aner jeg at disse konsollene kommer til å samle litt støv hos meg (jeg spiller ganske lite), men det får så være. :innocent:

Lenke til kommentar

Har PS2 og 2stk PSP'er og kommer til og kjøpe PS3 og det mest for spilla, som f.eks GT til den må jo være rått!

GT4 var jo konge til PS2'n så da må det jo være enda bedre på PS3

 

Håper inderlig bare att jeg kan ta Driving force pro rattet med fra ps2'n til PS3'n...

Lenke til kommentar

Eg har ein 360,som eg er ypperlig nøgd med. Eg har hatt mange deilige timer med PGR3,Condemned,GR:AW og Halo2 (ja eg bare måtte,det var svinbillig). Med Live får konsollspilling ein ny meining,og økerlevetiden pr.spill BETRAKTELIG. Når det i tillegg fungere upåklagelig så kom plutselig ikkje julaften bare ein gang i året likevel. Gamepadden er meget behagelig,konsollen gir lydfra seg,men ikkje til det plagsomme. Etter dette årets E3 og annonseringer av samtlige titler,blir eg meir og meir overbevist om at det så abslutt var vert å kjøpe en 360.

 

Eg velger å prioritere Nintendo Wii framfor Sony PS3,da eg ikkje er noe imonert over detvi har settfra Sony hittil.MGS er pr. idag den einaste grunnen til å kjøpe PS3,men konsollen blir altfor dyr. Min 360 lever mye av det samme I DAG som PS3 vil gjøre når den omsider kommer. Nintendo Wii tilfører noe nytt via kontrollen,og utifra det eg har sett og lest,virker dette hysterisk morro. Wii vil etter rykteen ikkje bli så dyr heller,og det passer min økonomi ypperlig :whistle:

 

Muligheten for at ein PS3 vil stå hånd i hånd med min 360 og den kommende Wii er der,men det vilnok bli når prisen er betraktelig lavere.

Lenke til kommentar

Jeg har valgt alle 3.

 

XBOX360: Kjøpte på lansering. Hadde ingen forventninger og den ble som jeg trodde. Helt grei. Lite spill jeg liker til xbox360, men må teste ut HD TV og skulle egentlig være en ventemaskin til PS3, helt til E3 kom. Veldig bra live løsning. Maskinen er bra priset. Dette burde bli folkemaskinen for HD folket.

 

PS3: Forferdelig dyr, overpriset, ser ikke så bra ut som jeg trodde. Men tiltross for at dette har vært den største skuffelsen på E3, er faktisk PS3 eneste konsollen med østlige RPGer. Ja, så det blir PS3 også for meg.

 

WII: Er egentlig fryktelig anti nintendo, men du verden og de har imponert meg med WII.. Dette er kanskje maskinen jeg ser mest frem til.

 

Alle 3 maskinene er forskjellige, og jeg tror ikke jeg kunne bare hatt 1 av de, så da ble det alle 3.

 

Kort oppsumert: Xbox360 - Rimelig maskinvare. Eneste maskin som er i salg i dag, konge LIVE løsning med lite intressange spill (etter min mening) Stort Potensiale.

 

PS3 - Overpriset og samme grafikk som 360.. Må alikevel ha den pga av østlige RPG.

 

Wii - Den maskinen som vil være mest lik "old gen" men ser jo dødsbra ut med den kontrollen. Tror dette kommer til å bli fantastisk maskin.

Lenke til kommentar

Har og kjøpt meg en xbox360, og det var ihovedsak en grunn til at eg skaffet meg den nemlig halo 3 :w00t: er stor fan av halo spillene. andre grunner til at eg valgte denne konsollen var fordi eg liker den type spill som kommer til xbox konsollene og xbox live! som virkelig er konge :)

 

dog selv om eg har hatt problemer med konsollen ( måtte levere an inn for andre gang idag te rep. ) kan eg ikke si annent en at eg er fornøyd med konsollen, men skulle selvsagt ha sett at mitt exemplar funka skikkelig fra dag en :!:

 

har pgr3, nfs most wanted og farcry instincts predator til 360, konge spill som eg er fornøyd med.

 

ser fram til: halo 3 såklart :) gears of war, crysis, gt4, og testdrive selv om demoen skuffet stort, håper eg final versjonen blir bra.

 

ps3 kunne eg ha tenkt meg på grunn av to spill mgs4 og killzone 2, men ikke så lenge ps3 koster 6000++ :thumbdown::mad: tviler egentlig på at eg kommer til å kjøpe konsollen i det hele tatt.. fordyr og er jo bare 2 spill eg ser fram te på den fronten.

 

wii er derimot en annen sak eg tenker seriøst på kan havne under tv bordet. virker som en spennende konsoll og red steel så jo drit fett ut :yes: vist det blir bra og det kommer flere lignende spill ut så blir det en wii og. prisen skal vist ikke være så gale heller noe som hjelper på. meg som tenker på å kjøpe en nintendo, hah tenker det er en del buddies som får seg en god latter nå :!: men det beviser bare det at nintendo har innponert.( så langt )

Endret av 3000
Lenke til kommentar
ser fram til: halo 3 såklart :) gears of war, crytec, gt4, og testdrive selv om demoen skuffet stort, håper eg final versjonen blir bra.

6087410[/snapback]

 

Du mener Crysis =P Crytek er utvikleren... Pirke pirke ^^

 

Men anyhoo, som sagt tidliger, så går jeg for Wii når den lanseres fordi jeg liker hele ideen bak den kontrolleren der =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...