Gå til innhold

Konami kunngjør Pro Evolution Soccer 6 (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Ja! Nå ble jeg glad :) Meget stor Pro Evolution Soccer-fan, har absolutt alle spillene i serien. Det nevnes at spillerne skal være mer intelligente og skal klare å finne rom på banen uten ball. Dette er meget fint å høre. På 4'ern og 5'ern er spillerne meget dårlig til dette. Det gjelder forsåvidt hele serien.

 

Dommerne og generelt dømming på 4 og 5 har veldig dårlig. Har faktisk tatt dommeren på fersken for feil avgjørelse av offside. Men det er vel riktig, da noen milimetere avgjør om det skal være offside eller ikke. Ellers er spillere generelt dumme i resten av serien. I 5'ern har jeg opplevd flere ganger at mottak ved siden av banen og ved hjørnet så har spillere vendt mot utsiden, altså slik at det har blitt innkast / hjørnespark. Og ja, jeg vet hvordan jeg spiller.

 

Videre så er frispark-modusene veldig dårlig. Nå må det for en gangs skyld gå ann å velge en spiller man vil sentre til. Det går ikke på 4 og 5, uansett hvor man peker med spillere for å sikte, så går ballen til den nærmeste spiller. Mer eller mindre man velger å sparke ballen langt så klart. Vil også si at keeperen er fortsatt dum, gjør veldig mye feil. Har opplevd selvmål med den nye vending-muligheten som er 5'ern, at spilleren snur seg i ballens rettning, for så å ta den med seg å løpe med den. Dette har da min keeper gjort automatisk inn mot sitt eget mål - unødvending.

 

Til slutt, det er irriterende når spillet skal selv skal bytte spiller for deg. Dette skjer ikke ofte, men jeg vil helst bytte spiller manuelt gjennom hele kampen. Spiller byttes med L1 som dere vet. Det har også skjedd, flere ganger, at spillet har taklet motstanderen automatisk. Dette er veldig dumt. Det er meget fint at fysikken skal forbedres, for jeg savner at spillerne skal være kvasse, kjappe, sterke og ikke minst agressiv - dette er mitt store ønske!

Lenke til kommentar

Setter selv PES-serien høyest over alle fotballspill og ergrer meg over at jeg må spille FIFA WC på 360 nå, i mangel på andre fotballspill.

 

En ting jeg har savnet på PES er det å kunne sende spillere på løp, håper de har ordnet dette nå, mener også å ha lest noe om at de hadde det, spillerne skulle gjøre løp selv og peke hvor de ville ha ballen.

 

Hadde vært greit med en send-på-løp knapp også, men kanskje det hadde blitt for enkelt.

Lenke til kommentar
Hadde vært greit med en send-på-løp knapp også, men kanskje det hadde blitt for enkelt.

6083917[/snapback]

Det er jo det. Med trekantknappen sender man en gjennombrudspassning, som fører til at spilleren er på løp allerede før ballen er spillt. Prøv selv å se.

Lenke til kommentar
Hadde vært greit med en send-på-løp knapp også, men kanskje det hadde blitt for enkelt.

6083917[/snapback]

Det er jo det. Med trekantknappen sender man en gjennombrudspassning, som fører til at spilleren er på løp allerede før ballen er spillt. Prøv selv å se.

6084193[/snapback]

 

I fifa kan man sende spillere på løp uten å bruke gjennombrudspassning. Er vel det han savner i PES, hvor man bare har gjennombrudspassning.

Lenke til kommentar
Hadde vært greit med en send-på-løp knapp også, men kanskje det hadde blitt for enkelt.

6083917[/snapback]

Det er jo det. Med trekantknappen sender man en gjennombrudspassning, som fører til at spilleren er på løp allerede før ballen er spillt. Prøv selv å se.

6084193[/snapback]

 

I fifa kan man sende spillere på løp uten å bruke gjennombrudspassning. Er vel det han savner i PES, hvor man bare har gjennombrudspassning.

6084619[/snapback]

 

Korrekt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...