Gå til innhold

Entusiastminne fra Kingston


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Modulene kan kjøres på 4-4-4-12 ved 800 MHz, og det må sies å være bra. Dette gjelder etter det vi kan forstå på Kingston både 512 MB-modulene og 1 GB-modulene.

 

 

4-4-4-12 på 1gb brikker er jo kjempebra!

 

Tilogmed DDR(1) klarer ikke så bra timings på 1gb brikker.

Lenke til kommentar
Tilogmed DDR(1) klarer ikke så bra timings på 1gb brikker.

6075782[/snapback]

Du finner noen 1GiB-moduler her og her som klarer det, men det er altså ikke mange moduler som klarer det.

 

Ellers så er to 2x1GiB-sett med DDR2 som har tilsvarende eller bedre timinger her.

 

Det er ganske godt gjort av Kingston å klare så høye hastigheter og lav responstid med bare 1,9V. Håper dette betyr at det kommer flere slike moduler fremover så konkurransen øker litt og DDR2-800 kan bli litt mer standard.

Lenke til kommentar

Ozelot: Du har rett :) (Jeg bare neglisjerte alt annet enn CAS Latency i farta)

 

Er ikke dette gammelt nytt da? Trodde disse modulene ble sluppet på det norske markedet for flere måneder siden..kan vel ikke kalles en nyhet dette vel? :no:

6076021[/snapback]

The Inc melder i dag om at det er helt nye moduler. Det er sikkert derfor HW tar de med. (Jeg aner ikke om de fakisk har vært i salg her hjemme ennå)

Lenke til kommentar

det skal du ikke se bort i fra.

 

let les å lær er det noe som heter.

tror jeg skal følge mine egene råd.

 

edit: men logikk tilsier at for lik ytelse på ddr1 kontra ddr2 ved samme klokkefrekvens, må timings være like. kan ikke se at det skulle være noen forskjell. men som sagt, jeg skal lese litt.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

vel, når jeg går over til DDR2 så blir det disse siden disse er de billigste jeg har funni hittil som tilsvarer mine nåværende 2x512 DDR brikker me latency på 2-2-2-5(DDR-400). Hadde vært fett om dem lanserte billigere brikker me samme specs før September(er da jeg handler) eller brikker til samme pris me bedre specs! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...