Gå til innhold

Nintendo komponerer framtida (DS/Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt på hvordan man kan kalle den ei pyse jeg.

Vet jo ikke spesifikasjonene.

Vet jo ikke hvordan spillene faktisk ser ut når de er ferdige i forhold til 360/PS3.

 

Du kan si, IGN (eller whoever, ikke Nintendo) sa at Wii hadde sånne spesifikasjoner, men man vet jo ingenting.

Det kan hende den klarer å holde tritt med de i ett par år framover, før den når sin topp.

HD er ikke grunn nok. Wii bør jo kunne prestere like god grafikk på vanlig TV når HD krever 3-4 mer kraft!

Lenke til kommentar

Beklager, men nei. Vi så haugevis med Wii-spill i dag (i går norsk tid), og selv om flere av dem så riktig lekre ut, er det ingen tvil om at boksen ligger langt under de andre to. Og det er også hele poenget, for det muliggjør nettopp slike ting som lavt strømforbruk og stillegående drift, samt en sannsynligvis mye lavere pris enn konkurrentene.

Lenke til kommentar

Grafikk og gameplay er bindet sammen spør du meg. Bra grafikk gjør at du tror mer på omgivelsene du spiller i og dermed øker gameplayet. Men PS3 og Xbox360 handler jo ikke bare om massiv kraft da, virker som Gamer.no er bestemt på å rose Wii enda PS3 har akkurat samme mulighetene med EyeToy. Det ble såvidt nevnt i PS3 tråden. :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis PS3 har akkurat samme mulighetene med EyeToy, er det ikke noe vi har sett enda, med unntak av demoen fra Sonys E3-konferanse i fjor. Hvis vi på et tidspunkt ser at Sony ønsker å satse på dette i en storstilt skala, slik Nintendo nå gjør med Wii, er det naturligvis nøyaktig like interessant å følge dette, som vi nå følger Wii.

 

Men enn så lenge er det en drøm, og ikke virkelighet, at EyeToy 2 skal være en trussel mot Wii. Med unntak av kortspillet viste faktisk Sony ikke EyeToy-funksjonalitet i det hele tatt på sin pressekonferanse i år, og da må det være lov å anta, i alle fall inntil videre, at dette ikke blir noe stort satsningsområde på en stund.

 

En ting til, forresten:

 

Men PS3 og Xbox360 handler jo ikke bare om massiv kraft da

Nei, og det har jeg heller aldri sagt. :)

Lenke til kommentar

Gameplay og grafikk hører sammen på den måten at det trengs behagelig og stemningsfull grafikk for å øke gameplayet. Kvaliteten på grafikken er fullstendig uvesentlig. Er grafikken "korrekt" kan den gjerne være lav-kvalitets.

 

Ellers mener jeg å huske fra forrige E3 at de nevnte at sensitiviteten på kontrolleren er slik at du skal kunne spille på den "mellom bena", slik at du slipper å stå og vaie den frem og tilbake. Små håndrykk skal fungere også. Det blir *for* slitsomt å måtte stå oppreist i 6 timer og dirigere et orkester :)

 

Ellers er vi 4 studenter i leiligheteten nå som gleder oss voldsomt til Wii. På storskjerm! :D

Lenke til kommentar

Spennde å se hvordan denen konsollen blir, virker forsåvidt mer interessant enn både x360 og PS3 (kanskje, PS3 er kanskje overhypet, men den er jo litt interessant). Selv om det ikke er en motsetning mellom god grafikk og god gameplay.

 

Ellers er det jo litt moro at det snakkes om nyskapning, mens så og si alle spillene er varianter av spill som har vært på endel nintendo-konsoller før :) (metroid, zelda resident evil, mario, pilot wings)

 

AtW

Lenke til kommentar
Beklager, men nei. Vi så haugevis med Wii-spill i dag (i går norsk tid), og selv om flere av dem så riktig lekre ut, er det ingen tvil om at boksen ligger langt under de andre to. Og det er også hele poenget, for det muliggjør nettopp slike ting som lavt strømforbruk og stillegående drift, samt en sannsynligvis mye lavere pris enn konkurrentene.

6074618[/snapback]

 

spillene dere så, ble vist på en storskjerm. På en vanlig tv vil spillene se mye bedre ut og du kan egentlig ikke uttale deg om hvordan spillene ser ut uten og ha sett de på en vanlig tv.

Lenke til kommentar
Beklager, men nei. Vi så haugevis med Wii-spill i dag (i går norsk tid), og selv om flere av dem så riktig lekre ut, er det ingen tvil om at boksen ligger langt under de andre to. Og det er også hele poenget, for det muliggjør nettopp slike ting som lavt strømforbruk og stillegående drift, samt en sannsynligvis mye lavere pris enn konkurrentene.

6074618[/snapback]

 

spillene dere så, ble vist på en storskjerm. På en vanlig tv vil spillene se mye bedre ut og du kan egentlig ikke uttale deg om hvordan spillene ser ut uten og ha sett de på en vanlig tv.

6075280[/snapback]

 

De har vel sett de andre konsollene på storskjerm også, synes det er ganske bastant å påstå at man ikke kan uttale seg om grafikken om man ikke har sett det på TV. Jeg vil påstå det er lettere å uttale seg om forskjeller når de ikke vaskes ut av en dårlig CRT-tv.

 

AtW

Lenke til kommentar

For en fremvisning :p

De kan sakene sine når det gjelder å få frem poengene sine, samt med litt humor :)

Bra artikkel.

Gleder meg bare mer og mer, blir en slik "må ha" maskin.

 

Tror Nintendos pressekonferanse drar opp interessen og var bra, mens Sony sin ikke virket helt på samme måten.

 

Heldiggrisen han som fikk prøve :ohmy:

Lenke til kommentar

Kan ikke gjøre noe annet enn å ta av seg hatten for Nintendo. Ja, X360 har fin grafikk, PS3 har det samme gamle som vi har sett i flere år. Både X360 og PS3 viser egentlig ingen ting annet nytt en pen grafikk, men inovative løsninger og nyskapninger ovenfor hvordan vi spiller spillet, det driter de i.

 

Jeg liker Nintendo meget godt. De tenker i andre baner nå, andre veier og prøver nye ting. De er ikke 100% fokusert på grafikk, som vi likevell får massevis av om du har en PC. De legger andre verdier til grunne, noe jeg simpelt henn elsker.

 

Jeg er lei av at det eneste vi får fra next gen konsoller er ny grafikk. Jeg hungrer etter nyskapninger og spennende løsninger. Hva er vitsen med en X360 når det eneste den har bedre enn en Xbox er grafikken? Hva er vitsen med en PS3 når det eneste nye er grafikken? Hvor er det nye da i disse "next gen" konsollene?

 

Nei jeg gleder meg til Wii kommer, og selv om jeg sikkert kommer til å investere i en PS3 når den kommer (om spilletittlene dufter godt, vel og merke), så kommer jeg garantert til å investere i en Wii og. Tenk hvor morsomt det må være med en kveld med god mat og drikke, og en sverdkamp hvor du styrer sverdet med dine egene hender (uten å risikere å miste noen kropps deler)?

 

Nintendo skaper nye ting og tenker andre veier. I salute them.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...