Gå til innhold

Vil sensure det du sier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg forstod det var hovedpoenget av mobil-tv skulle bli sensurert for å skjerme mennesker fra slikt språk. Ungdom som ringer hverandre med grisevitser er en sak, ungdom som ser på Simpsons er en annen.

 

Tror nok meningen med programmet er å hindre stygt språk fra tredjegrads hold, altså ikke-private sendinger.

 

Det høres dog nokså tullete ut, de som ser på Simpsons og andre bannete programmer må da få lov til å høre de genialt utvalgte banneordene. Dessuten, om du lar unga dine få se slike programmer på pc-en har du ansvaret sjøl! Alle husker vel mannen som anmeldte Fox Channel (senderen av Simpsons) fordi sønnen hans på 9 år(!) begynte å banne og vise tegn til homofili :!: Fox Channel skriver jo i programanvisningene at anbefalt aldersgrense for Simpsons er 13 år +.

 

Sensur i privat tale blir nok aldri, jeg gjentar, aldri godkjent av Datatilsynet.

Lenke til kommentar

bare ta en titt på ett gjennomsnitts tvprogram fra usa og en får ett vist intrykk av hvordan dette vil oppleves. hint: *pip**pip**pip**pip**pip**piiiip**pip**pip**pip*...

 

jeg skjønner det ikke, skytevåpen er helt greit, men sex og verbal lufting av følelser er ikke greit. er det rart landet har høy dødsrate pga skyting? må jo få ut oppsamlede følelser på ett vis...

 

om dette kan funke i real-time så vil første kunde være den kinesiske stat...

Lenke til kommentar
Patentsøknaden, som er på 11 sider, har fått tittelen 'Automatic Censorship Audio Data for Broadcast' og skal ifølge Microsoft selv "skjerme" publikum mot banning, obskøniteter, sterke uttrykk, seksuelt støtende språk og annet som ikke høver seg der det prates.
Dette er vel et ledd i den konservative bølgen som slår inn over USA om dagen. Snakker da om en økende sensur, Darwin på vei ut av skolen, hvordan Bush ble gjenvalgt med motstand mot homofili som en fanesak osv.
Lenke til kommentar

hmm, lurer på om bush kommer til å prøve å avskaffe grunnlovstillegget som gjør at en president kun kan sitte to runder. eller, presidenten er jo bare gallionsfiguren. så lenge de konservative får fortsette å ha sin mann i det hvite hus så er det ett fett hvem det er...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...