Gå til innhold

God batterikapasitet fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må man fortsatt bruke Sony's eget praogram for å overføre musikken? Mener å huske de hadde eet tragisk tregt system i stedet for bare å la spilleren komme opp som et eget drev i explorer..

6062135[/snapback]

 

Hvorfor er det ikke firmware for begge deler på alle spillere? Da kunne man brukt Sonys/Apples/iRivers/iAudio/unameit programvare for å lage playlists og synkronisering og alt hva man skulle trenge, så kunne man brukt explorer når man skulle legge over en ny sang eller bruke det i en annen maskin

Lenke til kommentar

En liten skrivefeil i artikkelen:

Dette for for det første tre modeller med kapasiteter på henholdsvis 512 MB, 1 GB og 2 GB.

 

Felles for alle modellene er støtte for MP3, WMA og ATRAC. Sistnevnte er Sonys eget format, og kanskje noe omdiskutert.

Huff. Jeg kan ikke si det frister med gratis støtte for et ekstra format. Les: Snikinnføring av et format som trolig vil bli påkrevd på sonys spillere om noen år. Et format som gjør en rekke ting vanskeligere for oss brukere. Blandt annet å spille av musikken etter eget ønske. Sonys praksis med rootkit og andre måter å spionere på kundene eller frata dem rettigheter de har i følge lover gjør slett ikke at lommeboka sitrer i spenning etter å slanke seg. Tvert i mot, med Sonys praksis skal lommeboka få legge på seg eller brukes på andre produkter.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ihuga Sonyfan. Produktene bare virker og virker. Har enda toppmodellen av walkman kassettspilleren fra 1988; Boodo Khan og det funker fremdeles det; lytefritt... Og aldri er det kluss og kverulering om det blir feil. Og 28 timer låter forlokkende.. Ulempen er at det ikke er ett batteri det bare er å bytte ut; les reise... Så er det prisen da..

Lenke til kommentar
En liten skrivefeil i artikkelen:
Dette for for det første tre modeller med kapasiteter på henholdsvis 512 MB, 1 GB og 2 GB.

 

Felles for alle modellene er støtte for MP3, WMA og ATRAC. Sistnevnte er Sonys eget format, og kanskje noe omdiskutert.

Huff. Jeg kan ikke si det frister med gratis støtte for et ekstra format. Les: Snikinnføring av et format som trolig vil bli påkrevd på sonys spillere om noen år. Et format som gjør en rekke ting vanskeligere for oss brukere. Blandt annet å spille av musikken etter eget ønske. Sonys praksis med rootkit og andre måter å spionere på kundene eller frata dem rettigheter de har i følge lover gjør slett ikke at lommeboka sitrer i spenning etter å slanke seg. Tvert i mot, med Sonys praksis skal lommeboka få legge på seg eller brukes på andre produkter.

6062279[/snapback]

 

ehh...hvor har du vært de siste årene simen? sony har jo hatt atrac støtte i alle sine spillere, hd 1 hadde jo faktisk bare støtte for atrac. sony har nå innsett at det er et dødt format, men de støtter det i alle nye produktene alikevel.

Lenke til kommentar

Meget interessant. Min MuVo TX 512MB ble ødelagt for noen uker siden. Hadde planer om å kjøpe en ny Creative-spiller, men om prisen på denne ikke blir for høy, velger jeg nok den i stedet. Overlegen batteritid og dritfet design er nok til at jeg skifter leir iallefall.

Lenke til kommentar
Felles for alle modellene er støtte for MP3, WMA og ATRAC. Sistnevnte er Sonys eget format, og kanskje noe omdiskutert.

Huff. Jeg kan ikke si det frister med gratis støtte for et ekstra format. Les: Snikinnføring av et format som trolig vil bli påkrevd på sonys spillere om noen år. Et format som gjør en rekke ting vanskeligere for oss brukere. Blandt annet å spille av musikken etter eget ønske. Sonys praksis med rootkit og andre måter å spionere på kundene eller frata dem rettigheter de har i følge lover gjør slett ikke at lommeboka sitrer i spenning etter å slanke seg. Tvert i mot, med Sonys praksis skal lommeboka få legge på seg eller brukes på andre produkter.

6062279[/snapback]

 

Snikinnføring? Herregud, Sony har da brukt og utviklet ATRAC lengre enn mp3-formatet har eksistert (bla på MD-spillerne), så det er naturlig at dette støttes. Tendensen er faktisk at sony legger inn mer og mer støtte for andre formater, heller enn at atracs blir "påkrevd".

 

Sony er bra på portabel lyd og dårlige på software. Man trenger imidlertid ikke å bruke SonicStage, nå finnes MP3 File Manager for drag-and-drop av MP3-filer. Virker på de fleste modeller (også de som ikke er nevnt), inkl. min egen NW-HD3.

Endret av jon67
Lenke til kommentar
Meget interessant. Min MuVo TX 512MB ble ødelagt for noen uker siden. Hadde planer om å kjøpe en ny Creative-spiller, men om prisen på denne ikke blir for høy, velger jeg nok den i stedet. Overlegen batteritid og dritfet design er nok til at jeg skifter leir iallefall.

6062499[/snapback]

 

Undersøk sonys SonicStage først. Du blir tvunget til å bruke dette søppelprogrammet. Jeg gikk i "fella" og kjøpte et sony-produkt bundet til SonicStage. Aldri mer.

 

Synd at det skal ødelegge for alt det andre. Batterilevetiden er Sony utrolige på!

Lenke til kommentar
Meget interessant. Min MuVo TX 512MB ble ødelagt for noen uker siden. Hadde planer om å kjøpe en ny Creative-spiller, men om prisen på denne ikke blir for høy, velger jeg nok den i stedet. Overlegen batteritid og dritfet design er nok til at jeg skifter leir iallefall.

6062499[/snapback]

 

Hvordan klarte du å ødelegge MuVo'en? Har samme modell, den har fått så mye juling uten å ta kvelden at det er utrolig. Bortsett fra at jeg måtte oppgradere Firmwaren et par ganger.

Lenke til kommentar

Undersøk sonys SonicStage først. Du blir tvunget til å bruke dette søppelprogrammet. Jeg gikk i "fella" og kjøpte et sony-produkt bundet til SonicStage. Aldri mer.

 

Synd at det skal ødelegge for alt det andre. Batterilevetiden er Sony utrolige på!

6062724[/snapback]

 

Du kan sannsynligvis bruke MP3 File Manager istedenfor SS, se min forrige post. Vet ikke hva du har kjøpt, men tilbakemeldinger tyder på at det funker på de fleste Sony-modeller som vises som en egen stasjon i Explorer.

Lenke til kommentar

når man har en stor mp3 samling, så nytter det bare ikke å bruke disse programmene, det eneste programet som jeg kjenner som fungerer skikkelig er mediamonkey, for at en mp3 spiller skal være aktuell for meg så er det en dyd av nødvendighet at den kan sync'es mot mediamokey det blir bare alt for mye ekstra arbeid å skulle dra filer over i et nytt program, for så å skulle synce disse.. det blir bare altfor mye extra arbeid, da velger jeg heller for eksempel en ipod nano som det er mulig å synce mot et skikkelig musikkprogram

 

så denne kan bare ha så god batteritid den bare vil

men den er uansett ubrukelig all den tid den låses til sonys elendige program,

 

å kjøpe en slik ubrukelig mp3 spiller er bare å kaste penger ut av vinduet

Lenke til kommentar
Nå er jeg ihuga Sonyfan. Produktene bare virker og virker. Har enda toppmodellen av walkman kassettspilleren fra 1988; Boodo Khan og det funker fremdeles det; lytefritt... Og aldri er det kluss og kverulering om det blir feil. Og 28 timer låter forlokkende.. Ulempen er at det ikke er ett batteri det bare er å bytte ut; les reise... Så er det prisen da..

6062371[/snapback]

 

men nå er vel strengt tatt Sony 2006 og Sony 1988 like forskjellig som ananas og blåsyre.

Lenke til kommentar

Undersøk sonys SonicStage først. Du blir tvunget til å bruke dette søppelprogrammet. Jeg gikk i "fella" og kjøpte et sony-produkt bundet til SonicStage. Aldri mer.

 

Synd at det skal ødelegge for alt det andre. Batterilevetiden er Sony utrolige på!

6062724[/snapback]

 

Du kan sannsynligvis bruke MP3 File Manager istedenfor SS, se min forrige post. Vet ikke hva du har kjøpt, men tilbakemeldinger tyder på at det funker på de fleste Sony-modeller som vises som en egen stasjon i Explorer.

6063008[/snapback]

 

Unfortunately, I'm "cursed" with a sony minidisc (MZ-N910), and stuck with SS.

 

EDIT:

 

Altså, sonys spillere skulle vært driverløse, samt hatt .ogg-støtte.... de ville jo eid markedet. Hvorfor skjønner de ikke det selv? Er de ikke interessert i å selge flest mulig produkter, da?

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Felles for alle modellene er støtte for MP3, WMA og ATRAC. Sistnevnte er Sonys eget format, og kanskje noe omdiskutert.

Huff. Jeg kan ikke si det frister med gratis støtte for et ekstra format. Les: Snikinnføring av et format som trolig vil bli påkrevd på sonys spillere om noen år. Et format som gjør en rekke ting vanskeligere for oss brukere. Blandt annet å spille av musikken etter eget ønske. Sonys praksis med rootkit og andre måter å spionere på kundene eller frata dem rettigheter de har i følge lover gjør slett ikke at lommeboka sitrer i spenning etter å slanke seg. Tvert i mot, med Sonys praksis skal lommeboka få legge på seg eller brukes på andre produkter.

6062279[/snapback]

 

Snikinnføring? Herregud, Sony har da brukt og utviklet ATRAC lengre enn mp3-formatet har eksistert (bla på MD-spillerne), så det er naturlig at dette støttes. Tendensen er faktisk at sony legger inn mer og mer støtte for andre formater, heller enn at atracs blir "påkrevd".

 

Sony er bra på portabel lyd og dårlige på software. Man trenger imidlertid ikke å bruke SonicStage, nå finnes MP3 File Manager for drag-and-drop av MP3-filer. Virker på de fleste modeller (også de som ikke er nevnt), inkl. min egen NW-HD3.

6062503[/snapback]

 

Atrac kom i 1992, mp3 ble standarisert i 1991. Atrac er også er dårligere format enn mp3 i dag (egentlig dårligere enn det meste, selv om det det ik rettferdighetens navn ikke er mye dårligere).

 

Om sony fortsetter som før så endrer de bits i mp3-filene, slik at de utgangspunktet ikke blir lesbare for andre enn spilleren, for å hindre at folk flytter på musikken sin. I tillegg må man bruke GRELL sony-programvare. Sony har desverre utviklet seg til å bli blant de verre i bransjen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...