Gå til innhold

Hvordan irritere spammere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tar den kontakt med senderen av spammen, eller nettsiden/e-mail-addressen som spammen viser til? Senderen er jo ofte en eller annen infisert maskin et sted.

 

AtW

6060884[/snapback]

 

Blue Security som driver Blue Frog analyserer spam mailen som brukeren (Frosken) har mottatt og rapportert. Denne analysen brukes til å sende en Opt-Out til den nettsiden spamen gjelder. Blue Security sender også en kodet liste med medlemmer som ikke ønsker spam, denne listen sendes til spam senderen for å dermed kunne vaske ut de som ikke ønsker spam. På denne listen som er kodet finnes også flere dummie adresser for ikke spameren lett skal kunne sammenligne før og etter "vask".

 

Den Opt-Out som "Frosken" sender til nettstedet er 1 stk Opt-out pr 1 stk spam. Blue Security lager et script, for hvert nettsted, som fyller ut Opt-out alternativt bestillingsformularet.

Men det seier seg selv, når et spammer har sendt ut tusentalls spam og noen av disse treffer "Frosker" så blir det tilsvarende med Opt-outs i retur til nettstedet.

 

En Opt-out er et valg som nettstedene skal gi for at vi som forbrukere skal kunne si nei takk til uønsket reklame, dette i.h.t. regelverk i USA.

Den listen som Blue Security sender til spammeren er noe lignende med det som finnes mot telefon salg.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
Tar den kontakt med senderen av spammen, eller nettsiden/e-mail-addressen som spammen viser til? Senderen er jo ofte en eller annen infisert maskin et sted.

 

AtW

6060884[/snapback]

 

Blue Security som driver Blue Frog analyserer spam mailen som brukeren (Frosken) har mottatt og rapportert. Denne analysen brukes til å sende en Opt-Out til den nettsiden spamen gjelder. Blue Security sender også en kodet liste med medlemmer som ikke ønsker spam, denne listen sendes til spam senderen for å dermed kunne vaske ut de som ikke ønsker spam. På denne listen som er kodet finnes også flere dummie adresser for ikke spameren lett skal kunne sammenligne før og etter "vask".

 

Den Opt-Out som "Frosken" sender til nettstedet er 1 stk Opt-out pr 1 stk spam. Blue Security lager et script, for hvert nettsted, som fyller ut Opt-out alternativt bestillingsformularet.

Men det seier seg selv, når et spammer har sendt ut tusentalls spam og noen av disse treffer "Frosker" så blir det tilsvarende med Opt-outs i retur til nettstedet.

 

En Opt-out er et valg som nettstedene skal gi for at vi som forbrukere skal kunne si nei takk til uønsket reklame, dette i.h.t. regelverk i USA.

Den listen som Blue Security sender til spammeren er noe lignende med det som finnes mot telefon salg.

6061013[/snapback]

 

Ok, men da er det vel ikke så mye å skryte av at spammerne har fått tak i 70-90% av kundelista?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ok, men da er det vel ikke så mye å skryte av at spammerne har fått tak i 70-90% av kundelista?

 

AtW

6061021[/snapback]

 

Jeg har 2 stk e-mail adresser hos Blue Security. Den ene har jeg i lang tid vært plaget med mye spam. Det er på denne jeg før helgen fikk mye ekstra i forbindelse med krigen mellom PharmaMaster og Blue Security. Her var all spammen referert til meg som Blue Security medlem.

Den andre kontoen fikk ikke mer spam enn vanlig, og ingen av disse var referert til meg som medlem av Blue Security.

I den tiden som jeg har vært registrert hos Blue Security så har antallet spam blitt redusert.

Det er vel en sammenheng med at de som betaler for spam jobben er blitt lei av å bruke tid på å sortere Opt-out og bestillinger og ber derfor spammeren vaske ut de som er medlemmer av Blue Security. Det er tross alt annonsørene som betaler spammeren for å spamme. Spammeren gjør ikke det bare for gøy.

Lenke til kommentar

Når man leser litt rundt på andre blogger og forum så legger mange av expertene skylden til dette DDoS angrepet på Blue Security. Flere av dem kritiserer ikke gruppen som utførte selve DDoS angrepet.

Personlig tror jeg det som Blue Security gjør ved å gå på pengekilden til spammerene er det eneste rette. Dersom spammerene ikke får betalt blir det vel en stopp. Muligens har noen av de "Expertene" som kritiserer Blue Security interesser hos leverandører av spam filter program. Blue Frog fra Blue Security er nemlig et gratis beta produkt. Dette kan muligens utvikles videre til et Enterprise system som Blue Security i fremtiden kan selge.

Det blir også brukt begrep som "Vigilante" om Blue Frog. Det etiske med å sende Opt-outs med flere tusen meldinger blir sett på lik linje som et DDoS angrep fra enkelte eksperter. Personlig føler jeg at det å sende 1 Opt-out pr. spam er etisk forsvarlig.

 

Når Blue Security blir angrepet, viser det at en eller annen spammer har sett seg lei av inntektsvikten og da må jo Blue Frog ha en virkning. Det å bruke så mye resurser til DDoS som ble brukt i forrige uke er ikke gratis, så denne gruppen som stod bak DDoS angrepet må føle seg presset.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Da får jeg skryte av å ha mottatt kun 5-8 spam over 6 år på min arbeids e-post.

Uten spamfilter!

Hvordan? Aldri bruke adressen på noen utenlandske sider. Kun bruke adressen på norske nettsteder, også på norske steder jeg vil ha reklame fra.

Så norske nettsteder er trygge, kun noen få som har prøvd seg med å gi mailen min til andre partnere (som er de 5-8 spam i løpet av 6 år).

 

 

På en annen e-post har jeg brukt adressen på få utenlandske steder som skal være seriøse, der renner søppelmail inn, flere i uka.

 

Hurra for Norge og vår lovgivning, som bidrar til at man trygt kan registrere seg og be om reklame uten at mailadressen havner på villspor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...